Forsterkere Effektforsterker til Kef Reference Model Two

eirikbs91

Medlem
Ble medlem
31.10.2013
Antall liker
0
Hei! Får snart skaffet meg et par gamle og gode Kef Reference Model Two, men jeg trenger noen tips i forhold til forsterker!

Foreløpig blir det først en nad surround receiver som pre, den blir byttet ut og foreløpig er det en brukt Adyton Preamp eller en Parasound P5 som det står i mellom, jeg tar gjerne imot forslag.

Emotiva XPR-2 har jeg landet på for nå, men er det en annen effektforsterker som ville passet veldig bra på disse?

Jeg hører mye på metal, rock, soft rock, prog, noe klassisk, mye forskjellig.

Det jeg håper med dette oppsettet er at jeg vil oppdage ny musikk og virkelig få en flott opplevelse!

Takker for alle innspill :)

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
jeg ville sjekket ut Musical Innovation...

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Antall liker
341
Torget vurderinger
2
Hva med McIntosh? Hørt en del Kef fra tidligere. Etter min smak ble det litt for mye i toppen. Det løste seg med McIntosh. Føler at McIntosh kan brukes med det meste. Det finnes sikkert mange andre gode produkter som kan gjøre en god jobb sammen med Kef. Men for min del, og med de fleste høyttalere er det få produkter som har engadjert meg så mye som McIntosh. Liksom ingen ting som de bare er best på, men en hærlig musikalitet, en slags x faktor kan du si. Men bruk gode strømkabler til dem.

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Antall liker
741
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
DP,,,,Companiet 250,,,, krell,,,,Musical Fidelety,,,,,,Conrad Jhonson ,,,,,brukt!

eirikbs91

Medlem
Ble medlem
31.10.2013
Antall liker
0
Tenker å kjøpe brukt ja, er så mye bra der ute til en god pris. Noen som har erfaring fra emotiva + kef?

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.804
Sted
Smurfeland
Er ikke Emotiva mest et hjemmekinomerke for de som vil ha noe annet enn Rotel? :)

K

Kleine Freiheit

Gjest
Hei

Jeg har selv hatt et par Model Two.
Jeg har bare prøvd de med Primare, vel og merke bare med I21 med 2*125 i 4ohm (2*75 i 8 ohm). Selv om den har en 800va trafo etc. var det alt for lite. Jeg fikk aldri kontroll på bassen. Pøs i alle fall på med krefter.

Det kan nok være at andre KEFer heller mot det lyse i toppen, men Model two er etter min mening ikke en av dem. Jeg kan ikke fordra spiss topp, og hadde ingen problemer med disse.

mvh
KL

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
885
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Har hatt Kef Ref Model Two flere ganger. Min erfaring er at de krever strømsterk forsterker for å løsne. Husker enda med fryd da jeg hadde Dynamic Precision forsterker og DAC på disse! Dynamikken ble helt rå, vanvittig trykk og utrolig behagelig lyd uten kanter. Det er min anbefaling!

K

Kleine Freiheit

Gjest
Hei Peter,

jeg kjøpte mine av deg for noen år siden, mener jeg bodde i Markeveien den gang jeg kjøpte de.
Fikk de ikke helt til, manglet rett og slett krefter i tillegg til resonansproblemer og stående bølger da jeg flyttet til nytt sted.
Jeg måtte nedjustere til stativhøyttalere.
Men det jeg fikk til var virkelig bra.

KL

eirikbs91

Medlem
Ble medlem
31.10.2013
Antall liker
0
Forsterker til Kef Reference Model Two

Har to fine KEF Reference Model Two som fortjener bedre enn en Nad receiver til 5000.

Har blitt anbefalt Powerplant Balanced av Oslo Hi Fi Center og hørt mye bra om den.

Det jeg har vurdert er

XTZ A100 D3
Emotiva XPR-2 + Parasound P5
Hegel H80

Lytter til mye rock og metall, men kan gjerne gå i jazz og klassisk.

Gåsehud er det man leter etter :)

Har noen gode anbefalinger i forhold til disse høyttalerne/kef høyttalere

K

Kleine Freiheit

Gjest
Hei

Jeg har hatt disse med en Primare I21 (kraftige 2x75 i 8 ohm med stor strømforsyning, 750VA hvis jeg ikke husker feil).
Det syntes jeg var for puslete til disse høyttalerne; jeg fikk aldri kontroll på de - spesielt bassen.
Hva som synger med de vet jeg ikke (det er vel en smakssak), men jeg tror at du bør kjøre på med mye krefter for å få de til å synge i det hele tatt.

Mvh
KL

Topp Bunn