Syncrolux: Synes du hadde fått tommene bra med skikkelig trøkk. Uansett for mye klang etter min mening på skarp og for mye nivå på stortromma. Ellers mye bra. Jeg liker uansett nivåene og miksen til Aheibo best. Det er min mening.
Så gøy med positiv tilbakemelding. Det ser ut til at jeg slettet Logic sesjonen, husker ikke hva jeg gjorde.Class: Likte nivåene dine. Drit bra gitarlyd!! Du har virkelig klart å beholde gitarlyden fra opptaket men fått bort det nasale. Hvordan har du brukt EQ på den ? De andre har lagt på klang på gitaren. Det synes jeg ikke er nødvendig da klangen på gitaren fra opptaket (Lexicon klang) er mer enn nok etter min smak. Hvis man legger på klang mister man mikrodetaljer og det flyter mer ut. Ville ha panorert ut wha wha gitaren ellers litt kult at rytme gitaren på verset og mot slutten er lavt i midten. Nivået på rytme gitarene er perfekt etter min smak. De skal bare fylle litt ut i bakgrunnen. Likte trommene også. Skikkelig trøkk i skarpen (tørr og fin) For mye klang gjør skarpen litt mer utflytende og det blir ikke så tight. Bra balanse med stortromma og skarp. Ble skikkelig bra driv! Hi-hat bør panes litt ut til høyre. Låta må også fades ut rundt 6 min. Det som skjer etter dette er ikke bra![]()
Vet det er smaksak men jeg liker det litt tørt sånn som Class har gjort.
Bra jobba gutter. Gøy dette![]()
Her tror jeg du er inne på noe vesentlig. Likte meg ikke så veldig godt i studio til 2L og er usikker på om jeg helt fanger det AtleT holder på med, men veldig lyst til å høre detDet var gøy dette her.Er veldig lenge sida jeg har mikset materiale jeg ikke har spilt inn sjøl også.
En interessant ting man kan lese mellom linjene her er at musikere og lyttere muligens vil foretrekke to forskjellige mikser? Er musikere mer opptatt av å høre sin egen instrumentklang og detaljer "ingen" vet om, og er publikum/lyttere mer interessert i en velsmakende helhet?
Her er mappen med den første miksen og jeg laster opp bounce fra gitar bussen i WAV og MP3 nå.Class: Ah, niceTakk skal du ha. Hvis andre som gjør miks av gitaren kan bruke samme EQ og ikke andre effekter enn eventuelt delay blir jeg veldig fornøyd
Class: Kan du gi meg kun gitar sporet ?
Litt ferske live lydmenn har ofte en lang kø med trommiser og gitarister som kommer bort. Trommiser først ropende på vei bort: "Få opp kick'n". Vel borte ved FoH fortsetter: "Også mye mer skarp... Oioi, tammene. Hører de jo ikke!" Avbrytes av gitarister: "Opp med sologitar!!!!" Lydmannen har allerede under lydprøven tenkt at han gitaristen spiller 140dB på scenen så han trenger ikke PA... Bassister er alltid fornøyd mens resten av publikumet går hjem og klager over alt for høy musikk så det var helt umulig å høre teksten :-DEn interessant ting man kan lese mellom linjene her er at musikere og lyttere muligens vil foretrekke to forskjellige mikser? Er musikere mer opptatt av å høre sin egen instrumentklang og detaljer "ingen" vet om, og er publikum/lyttere mer interessert i en velsmakende helhet?
Nailed it, aheibo! Du live lydmann du også?Litt ferske live lydmenn har ofte en lang kø med trommiser og gitarister som kommer bort. Trommiser først ropende på vei bort: "Få opp kick'n". Vel borte ved FoH fortsetter: "Også mye mer skarp... Oioi, tammene. Hører de jo ikke!" Avbrytes av gitarister: "Opp med sologitar!!!!" Lydmannen har allerede under lydprøven tenkt at han gitaristen spiller 140dB på scenen så han trenger ikke PA... Bassister er alltid fornøyd mens resten av publikumet går hjem og klager over alt for høy musikk så det var helt umulig å høre teksten :-DEn interessant ting man kan lese mellom linjene her er at musikere og lyttere muligens vil foretrekke to forskjellige mikser? Er musikere mer opptatt av å høre sin egen instrumentklang og detaljer "ingen" vet om, og er publikum/lyttere mer interessert i en velsmakende helhet?
Med noen øl innabords er eneste mulige løsning på bedre lyd å skru opp. Banalt enkel tankegang men veldig avslørende så det er helt klart forskjellig fokus.
Jobber med livelyd i Bergensområdet.8) Gjør mye for Voss Lyd da de ofte har kjekke jobber og godt arbeidsmiljø! Dette er en forholdsvis ukjent sjanger for meg. Jeg brukes mye til jazz, akustisk pop, klassisk.. Håper på å kunne gjøre mer miksing her hjemme fremover med fokus på god dynamisk rekkevidde. Det er litt mer familievennlig...Nailed it, aheibo! Du live lydmann du også?
Jeg skulle gjerne fått lagd en miks jeg også, men jeg uten uten mikseutstyr akkurat disse ukene. Og en forkjølelse som gir meg en hørsel som låter som en superram stone-wall dynamisk kompressor. (Innebygget loudness war kanskje)