Egne CD-cover

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg er nylig bitt av hjemmebrenningsbasillen og laster ned fra lovlige nettsteder. Jeg lurer på om det finnes nedlastbare programmer hvor man kan designe egne CD-covere på en enkel måte. Og er det overhodet mulig å "brenne" eget design på en blank CDs overside?
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
Hei!

Vet ikke om noen gode programmer i farta...
Å "brenne" design over på CD-plater lar seg absolutt gjøre. Dette krever egnet printer, og spesielle plater. Platene må ha en spesiell skrivbar overfalte, og printeren må av CD-printfunksjon...
Selv så har jeg denne, og den gir kjempefine utskrifter på skrivbare CDer... :)

http://www.canon.no/For_Home/Product_Finder/Printers/Bubble_Jet/PIXMA_iP4000/

MVH Jarle
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Hei!

Vet ikke om noen gode programmer i farta...
Å "brenne" design over på CD-plater lar seg absolutt gjøre. Dette krever egnet printer, og spesielle plater. Platene må ha en spesiell skrivbar overfalte, og printeren må av CD-printfunksjon...
Selv så har jeg denne, og den gir kjempefine utskrifter på skrivbare CDer... :)

http://www.canon.no/For_Home/Product_Finder/Printers/Bubble_Jet/PIXMA_iP4000/

MVH Jarle
Hei Har en Canon Pixma MP500 multiskriver med denne funksjonen. Meget bra utskrifter og mye funksjoner.
Det du glemte å si er at det følger med et program for laging av " CD-labels" til canonskriverne. Dette er faktisk ikke så aller værst bare en lærer å bruke det.
Ellers så finnes det jo CD-label program på enkelte bildebehandlingsprogrammer.
F.eks Microsoft photo premium 10 ( tror en kan få dette meget rimelig)


Mvh Jan I
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
Hei Har en Canon Pixma MP500 multiskriver med denne funksjonen. Meget bra utskrifter og mye funksjoner.
Det du glemte å si er at det følger med et program for laging av " CD-labels" til canonskriverne. Dette er faktisk ikke så aller værst bare en lærer å bruke det.
Ellers så finnes det jo CD-label program på enkelte bildebehandlingsprogrammer.
F.eks Microsoft photo premium 10 ( tror en kan få dette meget rimelig)


Mvh Jan I
Hei!

Jo, beklager det! Det følger naturligvis med programvare når du kjøper skriveren... ;)
Er ikke så ofte jeg bruker det, så jeg glemte det i farta...

MVH Jarle
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Takker for responsen. Jeg har i mellomtiden funnet et program som heter CdCoverCreator. Det ser ut til å dekke mine behov, og så er det gratis. Å investere i en spesiell printer for Cd-er er uaktuelt for øyeblikket. :)
 
Topp Bunn