Ei berte..

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
God kveld! i påsken møtte jeg ei berte der hvor jeg ferierte(20 mil unna mitt hjemsted). Vi utvekslet noen få ord, og fikk til slutt utvekslet nummer også;). I ettertid har det blitt skrevet noen meldinger i ny og ne, og ting virker ok. Men siden jeg ikke har vært borti "avstandsforhold" før, lurer jeg litt på hvordan jeg skal gripe tingene fatt, da det ikke akkurat bare er å møtes på neste fest? tips? :)

ps. har både feriestedet til foreldrene mine og hytta til besteforeldre i traktene..

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
20 mil = 3 timer
Det går mye busser og tog i dette land
Det er både hus og hytte der, altså plass til deg i herberget
Ting kan tyde på at du er en ung mann uten alt for godt festede røtter
Love conquers all, unge mann. Gi jernet. 3 timer i bil er ikkeno' for et nummer. Det finnes stammer i afrika som løper i 3 DØGN for å oppnå tilgang til de edle varer.
Detta fikser'u!

Honkey

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Er litt glad og sjokkert over tiltroen til oss hifi-nerder, når det gjelder kjærlighetsspørsmål ;D. Det som slår meg med en gang er at dette burde være en sak mellom to personer. De to som har (og har hatt !?) nummeret til hverandre ::). Og som det allerede er sagt her, 20 mil er ikke veldig mye.......med mindre man er fotgjenger :).

Mvh.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Ta en tur på en av hyttene, lær deg å lage noe enkelt og godt (du er jo på et hyttekjøkken), kjøp litt god vin (de som jobber på polet har peiling) og inviter henne ut til deg på hytta. Bærbar lyd hører med.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ta en tur på en av hyttene, lær deg å lage noe enkelt og godt (du er jo på et hyttekjøkken), kjøp litt god vin (de som jobber på polet har peiling) og inviter henne ut til deg på hytta. Bærbar lyd hører med.
Så enkelt, men et meget bra råd fra ende til annen :)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Oppskrift til 2, så enkel at selv unge herrer kan mekke det på gasskjøkken:

ca 300 gram pastarør (hifi-folk bruker RØR!), 1,5 liter kokende vann med litt olje/smør og et par ts salt, hiv i røra når vannet fosskoker, legg lokket bare halvveis over (ellers koker det over) kokes ca 12 minutter. Tøm av vannet når det er ferdig kokt
Mens pastaen koker steker du ca 200 gram bacon og en løk (begge deler i terninger), når dette er passe stekt, reduser varmen, hiv oppi ca 2 dl vann og en terning hønsebuljong, kokes et par minutter, deretter tilsetter du et halvt beger Cremé Fraiche og litt raspet ost, samt en spiseskje EKTE smør (gjerne Røros-smør, om du er litt snobbete). Svak varme nå. Mens dette smelter sammen tilsetter du på toppen litt hakket paprika. røres inn, rett før severing finhakker du litt bladpersille og strør over. Smak til med salt (men sjekk saltmengden før du tilsetter, ost og buljong er salte greier!) og pepper / peppersaus.
Bon apetit!

Rødvin fra Italia er riktig følge. Amorone om du er kresen. Husk å re opp senga!

Honkey
(som har testet slike sjekketriks noen ganger. de virker. ABU snakket i gamledager om MÅ-sluk. Dette er MÅ-sjekketriks. Biter'a ikke på detta er'a ikke sulten!)

N

nb

Gjest
NEINEINEI! Det skal ikke være smør/olje i vannet når du koker pasta. Greit at det hjelper mot at pastaen kleber seg, men det er også en effektiv måte for å forhindre at sausen fester seg på pastaen.

Kan for øvrig anbefale Kvitseidsmør om man er litt snobbete. Tre ganger så dyrt, fantastisk mye bedre enn standardgreiene fra Tine.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Vel, nb, vi deler altså ikke oppfatning av olje i pastavannet. Jeg snakker ikke om VIRKELIG pasta, jeg snakker om de tørre greiene fra Rema til en 10'er. Olje i vannet gir best resultat. Sausen sitter så det holder. Vi er på ei hytte her!
Kviteseid-smør er deilig. Røros-smør enda bedre.
:) Dette skal IKKE være sunt, bare deilig!

Honkey

N

nb

Gjest
Prøv å google på +cooking +pasta +oil og se hva du finner;) For øvrig kjøper jeg selv hovedsaklig pastaen på Rema/Rimi o.l. - det er en vanlig misoppfatning at fersk pasta alltid er best egnet, det kommer an på hva man skal bruke den til.

Når det er sagt, så virker retten din som et bra hyttealternativ. Jeg er med i ordenen av det sprøstekte bacon, så bacon er bra. Ellers skal Rørossmøret testes ut, takker for tipset.

A

Affa

Gjest
På norsk er navnet ”3 dobbelt smør” det som passer best:  

500 g hjemmelagede tagliateller (5 egg og 500 g hvetemel+ ½ ts salt), fosskok i 2-3 min i 5 liter vann med 5 ss salt. Hell over i en stor varm serveringsbolle. Rør i 150 g godt smør slik at det smelter. Hell i en kartong varm fløte (ikke kokt) og 200 g revet parmesan (eller mer).  Kvern svart pepper over. Server med en Ripasso. Musssolini!!!!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det ser ut som om det er grunnlag for å starte en gourmetfraksjon her inne.. :) Hatten av for kunnskapen, formidlingsevnen og engasjementet !
Og for ordens skyld, olje eller smør KAN funke i pastavannet, men det avhenger av kvaliteten på både pastaen og sausen.
Lykke til, Montesi, det er gode råd du har fått her. Må si meg enig med Honkey, middagssjekketriks funker. Bare spør samboeren min...

Og til deg, Honkey, den oppskriften skal prøves.. :)

T

theStig

Gjest
Inviter deg selv hjem til henne. Ta med vin (Ripassa, Amarone... noe godt) og en liten rose til henne kanskje (en enkelt rød holder). Lag middag til henne (pasta er ok, se oppskrifter lenger opp i tråden). Og ikke minst: ta oppvasken!!! Dette funker... ;D

N

nb

Gjest
Denne er også enkel, like greit at berta lærer seg hvor skapet skal stå først som sist:

- Kjøp noe latinamerikansk indrefilet, fås i frysedisken. Skjer opp i passe biffer, dvs ca 300 gram og oppover pr. stk.

- Stek disse et et minutt eller to på høy varme i store mengder smør. Det finnes kun en måte å spise god biff på, og det er blodig. Kjærnetemperatur på ca 45 grader holder lenge.

- Lag saus av følgende: Litt god balsamicoeddik - invester i en bra eddik, det går så lite av den til hverdags at det ikke er så nøye hva den koster. En generøs klump godt smør. En dæsj god kjøttfond eller kalvebuljong (man får noen temmelig bra saker på flaske). Smak til med salt og pepper.

- Om man absolutt vil ha litt kaninfor ved siden av, kan man alltids ovnssteke litt oppskjerte poteter med olivenolje, pepper og timian. Ikke salt potetene før etter steking, da blir de saftigere.

Skyll ned med en passende kraftig rødvin. Her har sikkert Affa noen bra forslag.

A

Affa

Gjest
Rødvin til Biff:
Ch. Saint-Andre Corbin 2000
Bordeaux: Saint-Georges-Saint-Emilon

Nyyyydelig.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det ser ut som om det er grunnlag for å starte en gourmetfraksjon her inne.. :) Hatten av for kunnskapen, formidlingsevnen og engasjementet !
Og for ordens skyld, olje eller smør KAN funke i pastavannet, men det avhenger av kvaliteten på både pastaen og sausen.
Lykke til, Montesi, det er gode råd du har fått her. Må si meg enig med Honkey, middagssjekketriks funker. Bare spør samboeren min...

Og til deg, Honkey, den oppskriften skal prøves.. :)
Jepp den er helt ufarlig! :) Er du blant de mindre sarte, kan jeg anbefale blåmuggost i stedet for normal hvit, dessuten gjør det seg å slenge oppi litt knust hvitløk i ca 20 sekunder før du tilsetter væske over bacon/løk. Men dette er twaking. Du kan få slippe olje i vannet om du tlihører nb-skolen. Jeg er autodidakt og bestemmer sjøl hva jeg synes funker best! ;)

Honkey!

N

nb

Gjest
Det er ikke nb-skolen, det er Italia-skolen. Jeg overtok olje-uvanen fra mamma, men kom på bedre tanker.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det er ikke nb-skolen, det er Italia-skolen. Jeg overtok olje-uvanen fra mamma, men kom på bedre tanker.
Helt riktig nb, jeg bare har testet litt og liker løsningen med olje best! På lik linje med at jeg ikke liker italienerenes "al-dente" koking heller. Jeg vil ha pastaen kokt til og med lengre enn det står på pakka!

Honkey

N

nb

Gjest
Ok Honkey, da får vi være enige om å være uenige, og det er jo greit. Kan for øvrig anbefale boken "The Chemistry of cooking" eller lignende, for de som lurer på hva som rent fysisk/kjemisk skjer med matvarer når man koker/steker osv.

eliasen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Antall liker
0
hehe....hiver meg på denne oppskriftskarusellen!

her er noe snasent godt!

pastaskruer i passelig mengde, kok i vann
paprika, rød løk, avocado, tomat, fetaost, skinke (hermetisk skinke passer fint), og evnt valnøtter.

Skjær opp grønnsaker, skinke, kok ferdig pasta, ha alt i en bolle, ta så i fetaosten, bruker som regel ett glass, bør være i olje. Den er nemlig knall og helle over salaten til slutt.

ps: kan være lurt å avkjøle pastaen litt

O

OldBoy

Gjest
Ganske skummel utvikling i denne tråden, synes jeg.

Ikke på grunn av den gode maten og drikken som er kommet i fokus, men fordi montesi, som startet tråden, risikerer å ende opp med en livslang (er det ikke det som er poenget med et godt forhold?) og utilsiktet karriere som sjefskokk. Og dét er skummelt, hvis ambisjonsnivået hans er å koke spaghetti en og annen gang og forøvrig bidra med de enkle ting i livet, som for eksempel å ta oppvasken.

Nei, her gjelder det å være lur og langsiktig. Gjør akkurat motsatt. Prøv å imponere damen med å gjøre de tingene du selv liker. Som å slappe av på sofaen med god musikk. Eller å bli oppvartet (av damen, hvem ellers?). Eller å se på favorittprogrammet ditt på TV, gjerne samtidig med den tidligere nevnte oppvartingen. Faller hun ikke for det, er det ikke noe stort tap. Hvis hun, mot alle odds, derimot skulle gjøre det (falle, altså), er saken biff med karbonade så langt øyet kan se, samtidig som vår venn montesi øker sine sjanser for å kunne leve lykkelig sammen med damen uten å måtte gi avkall på de viktige tingene i livet.

Bare pass på at damen ikke bruker det samme knepet. :) :)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Ganske skummel utvikling i denne tråden, synes jeg.

Ikke på grunn av den gode maten og drikken som er kommet i fokus, men fordi montesi, som startet tråden, risikerer å ende opp med en livslang (er det ikke det som er poenget med et godt forhold?) og utilsiktet karriere som sjefskokk. Og dét er skummelt, hvis ambisjonsnivået hans er å koke spaghetti en og annen gang og forøvrig bidra med de enkle ting i livet, som for eksempel å ta oppvasken.

Nei, her gjelder det å være lur og langsiktig. Gjør akkurat motsatt. Prøv å imponere damen med å gjøre de tingene du selv liker. Som å slappe av på sofaen med god musikk. Eller å bli oppvartet (av damen, hvem ellers?). Eller å se på favorittprogrammet ditt på TV, gjerne samtidig med den tidligere nevnte oppvartingen. Faller hun ikke for det, er det ikke noe stort tap. Hvis hun, mot alle odds, derimot skulle gjøre det (falle, altså), er saken biff med karbonade så langt øyet kan se, samtidig som vår venn montesi øker sine sjanser for å kunne leve lykkelig sammen med damen uten å måtte gi avkall på de viktige tingene i livet.

Bare pass på at damen ikke bruker det samme knepet. :) :)
OldBoy, her er du ute på tynn is. Du beskriver ikke agn, du beskriver det å slenge uti et snøre uten krok. Dessuten MÅ menn lære seg å ta vare på sine kvinner. De årene jeg var gift laget min kone middag ca 5 ganger (jeg tror det var mine fødselsdager, så kanskje var det 7 alt i alt ;) ) Nå vel. Fornøyd ble hun ikke uansett. Men maten var god! :D

Honkey

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
God kveld! i påsken møtte jeg ei berte der hvor jeg ferierte(20 mil unna mitt hjemsted). Vi utvekslet noen få ord, og fikk til slutt utvekslet nummer også;). I ettertid har det blitt skrevet noen meldinger i ny og ne, og ting virker ok. Men siden jeg ikke har vært borti "avstandsforhold" før, lurer jeg litt på hvordan jeg skal gripe tingene fatt, da det ikke akkurat bare er å møtes på neste fest? tips? :)

ps. har både feriestedet til foreldrene mine og hytta til besteforeldre i traktene..
Du har allerede fått mattipsene men jeg forstår det slik at du lurer på resten også. Så derfor så vil jeg foreslå at du husker disse vikige komponentene i forholdet. Tålmodighet og tillit slik at du ikke frykter det værste hver gang hun tilfeldigvis ikke hører mobilen sin (er i samme situasjon selv om avstanden er vesentlig lengre).

Men disse mattipsene skal jeg søren meg prøve på kona ja.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.405
Torget vurderinger
2
Helt riktig nb, jeg bare har testet litt og liker løsningen med olje best! På lik linje med at jeg ikke liker italienerenes "al-dente" koking heller. Jeg vil ha pastaen kokt til og med lengre enn det står på pakka!

Honkey
Når du ikke vet hva penne er , koker den i olje 3-4 minutter for lenge , og bruker buljongterninger til noe annet enn yatzy, har du egentlig diskvalifisert deg fra å gi noen råd om matlaging i det hele tatt Honkey ! 8)

til Montesi :

Når det er sagt mener jeg at alle unge menn bør lese oppskrifter og følge råd en tid, etter litt prøving ( og feiling ) blir det å diske opp en smakfull pastamiddag på 10-15 minutter den naturligste ting av verden nesten uansett utgangspunkt. Så kan hun ta oppvasken.
( I tillegg viser all livsvisdom at oppvaskmaskin er den beste investering man kan gjøre i en leilighet, etter seng og kanskje sofa. utstyr for musikkavspilling selvsagt unntatt ) Kjøp to så sparer du skapene.

Når det gjelder jenter er det som nevnt over viktig at hun ser hvem du er , du vil jo ikke at hun skal forelske seg i mr Hyde , når du egentlig er dr Jeckyll. eller omvendt. På den annen side vil hun se at du anstrenger deg for å få henne, du inviterer ikke dama på Tekken-maraton første daten , for å si det sånn.
I dette tilfellet vil det å reise ut til henne selv bare på en kort visitt være en anstrengelse hun setter pris på. Øyekontakt, det er det du vil ha. Hvis du skal forføre henne via sms vil hun sannsynligvis skape et helt forfeilet bilde av deg basert på sine tolkninger av dine tekster. Ingenting slår øyekontakt.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Når du ikke vet hva penne er , koker den i olje 3-4 minutter for lenge , og bruker buljongterninger til noe annet enn yatzy, har du egentlig diskvalifisert deg fra å gi noen råd om matlaging i det hele tatt Honkey  ! 8)
Nei bevare meg vel, supermann, her foreslår jeg et typisk forenklet hyttemåltid for en ung mann på sjekker'n, ikke et gourmétmåltid for to med egen kokk og innlagt italienskkurs! :)
Jeg veit en del om å lage god mat, jeg veit hva penne er, og jeg veit at det jeg sier funker. Jeg har gjort unna alle feilene for flere år sia. Og ikke nok med det; jeg spiste dem, så jeg aldri skulle glemme dem og komme til å gjøre samme tabben om igjen!
8)

Honkey!

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.405
Torget vurderinger
2
Nei bevare meg vel, supermann, her foreslår jeg et typisk forenklet hyttemåltid for en ung mann på sjekker'n, ikke et gourmétmåltid for to med egen kokk og innlagt italienskkurs! :)
Jeg veit en del om å lage god mat, jeg veit hva penne er, og jeg veit at det jeg sier funker. Jeg har gjort unna alle feilene for flere år sia. Og ikke nok med det; jeg spiste dem, så jeg aldri skulle glemme dem og komme til å gjøre samme tabben om igjen!
8)

Honkey!
Hele pointet med italiensk matlaging er jo nettopp at det er så enkelt, bare råvarene er bra lager maten seg nærmest av seg selv. Hvis man i tillegg aldri spiser ferdigmat ( aldri !) kan man venne seg til et minimalt saltnivå, og ikke se seg tilbake. En klase cherrytomater er en fest !

Og ja , som alle hobbykokker har jeg spist opp en del tabber. Min patasaus basert på Mango Chutney fikk jeg helt for meg selv. :p

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.936
Sted
Østfold
Dama er fra Rogaland og jeg er fra Østfold. Da vi traff hverandre bodde hun på Notodden. Det er ikke langt unna 20 mil, og det går å besøke hverandre i helgene en stund, men ikke så altfor lenge. Imidlertid avklarte vi tidlig at hun var klar for å flytte på seg, og at mitt hjemsted var aktuelt om ting skulle vise seg å funke.

Jeg tror det er viktig å ha tatt opp akkurat det, enten det blir deg eller henne som flytter på seg, for da er det plutselig et poeng å kjøre 20 mil et par ganger i uka også.

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Feil, feil og atter feil! :mad:

Sjekketrikset er spagetti! Laaaange! Har dere ikke sett Lady og Landstrykeren spise spagetti! ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Stakkars montesi. Her tror han at han får en masse gode tips, og så er det bare en drøss med måter å koke pasta på... ;D

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Stakkars montesi. Her tror han at han får en masse gode tips, og så er det bare en drøss med måter å koke pasta på...   ;D
Er det noe vi har misforstått? Vi som tror at veien til kvinnens hjerte er gjennom maven? ;) Fortell oss sannheten Komponenten!

Gsm, sms, internett og raske biler. Hva er ekte kjærlighet vurdet opp mot 20 mil? Kjøp deg et par gode sko å gå mann! ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Er det noe vi har misforstått? Vi som tror at veien til kvinnens hjerte er gjennom maven?  ;) Fortell oss sannheten Komponenten!

Gsm, sms, internett og raske biler. Hva er ekte kjærlighet vurdet opp mot 20 mil? Kjøp deg et par gode sko å gå mann!  ;)

Vet ikke jeg, men mange damer er jo ofte på slankekur, så... salat kanskje..? ;)

Nei de fleste blir vel fornøyd med en som disker opp med god mat, men det bør vel være noe han driver med litt ellers også, ellers blir han nok fort gjennomskuet.

Kino, eller en tur på restaurant funker vel og?
Det med skoene burde vel vise at han mener alvor... Biler er ikke særlig interessant, men et greit fremkomstmiddel er det jo. Fargen er viktigst. ;D

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Hva med glimt i øyet og stor fingerferdighet? :)

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Jeg velger fortsatt å tro at god mat, god vin, fyr på peisen og noen gode myke puter er en god ramme for en romantisk opplevelse. Husk å FIL neglene! Ikke klipp dem. Det blir skarpe kanter. Rene og velstelte hender gutter, det er et must! Og vær ikke redd for å ta på dama!

Mange gode mattips her, men lite sexy mat. Raffinert mat trenger ikke være komplisert. Gode råvarer derimot, er en forutsetning. Tar man seg god tid og gjerne lager maten sammen, er det med på å tilrettelegge for en vellykket kveld.

Forslag til en treretter:

Først; noe godt i glasset må man ha mens man lager maten. Her er sef. smak og behag helt avgjørende. Alt i fra champagne, alternativt cava, en dry martini, eller hva med en tradisjonell Martini Rosso med is og en båt lime? Rød og forførerisk. Spør dama hva hun liker!

Forrett:

En bunt ferske grønne asparges, fingertykke. Skjær av nedre 2,5 til 3cm. Kokes i fosskokende vann i 5-6min. Vannet saltes og tilsettes et par teskjeer sukker. Jeg lar de stå med toppene over vannet de første 2min. før jeg dupper de helt. Kjøles kjapt i kaldt vann for å bevare sprøheten.

Smelt ca. 150gr smør, ekte smør, ikke for varmt! Finhakk ett fedd hvitløk, helst fersk, og ha i smøret og hold kjelen på varmen maks 2 min. Hakk en bunt fersk basilikum og vend inn i smøret. Legg aspargesen på en stor, gjerne dyp, tallerken. Dander hele skiver med tynnskåret parma eller serranoskinke over. Dander deretter tynne skiver av fersk parmesanost over. Server hverandre med en og en asparges! Toppene først!
Drikke til? En passe kjølt dvs 9-12 g Roesling fra Dopff & Irion.

Hovedrett:

Filet av reinsdyr stekes i tørr panne på høy varme. Når den før tørr stekeskorpe snus den rundt for å bli gjevnt brun. I tørr panne slipper kjøttet når det har fått rette skorpen. Skorpen skal du ha for å holde på kjøttsaftene. Tas ut av panna for å saltes og pepres. La fileten hvile.

Rå potetes stekes ved god varme i panna sammen med smør eller olivenolje. Når potetene er passe brune, skrus varmen ned og stekingen fortsetter til skivene/ båtene er møre. Saltes og pepres.

I mellomtiden tar du en liten kjele, smelter smør ved middels varme og freser to finhakkede sjarlottløk møre. Bikk oppi et glass rødvin å la det koke inn til det halve. Så kommer jukset: ta en pose med sjysaus. Spe med med vann og kok sausen til passe konsistens. Rett før servering rører du inn en klatt smør. NB! Etter dette må sausen ikke koke!

Skrell to persillerøtter, del dem i terninger og kok dem møre i saltet vann. Mos dem og tilsett en klatt smør og fløte. Røres sammen til en mos.

Tilbake til fileten: De ferdigstekte potetene tas ut av panna og tempen på panne skrus opp. En klatt smør i panne for ettersteking av fileten. La fileten hvile på nytt mens du gjør klar for servering.

Stek gjerne fersk sopp som tilbehør, gjerne shitake blandet med aromasopp. Saltes og pepres.

Serveres på varme asjetter! Dryss hakket fersk kruspersille over.

Drikkeforslag: Ch. Campuget 2004 Tradition (på flaske).

Dessert:

Ferske jordbær deles i to. Behold stilken på. Den skal du holde i når du forer dama! Legg bærene i en bolle. Kvern svart pepper over! Pynt gjerne med ferske mynteblader.

Drikkeforslag: Saracco Moscato d'Asti 2004.

Så, - blir ikke dette en vellykket aften så finn deg en ny dama! ;)

Lykke til!

P

Parelius

Gjest
Vær fremsynt! Bryt all kontakt med det samme. Kos deg med pastaen/vinen din selv. Kvinnen er som skatten ved regnbuens ende. Et godt æventyr, men en skuffelse om du drar dit. Også 20 mil da gitt. Har du ikke noe lettvint i nærmiljøet?

O

OldBoy

Gjest
OldBoy, her er du ute på tynn is. Du beskriver ikke agn, du beskriver det å slenge uti et snøre uten krok. Dessuten MÅ menn lære seg å ta vare på sine kvinner. De årene jeg var gift laget min kone middag ca 5 ganger (jeg tror det var mine fødselsdager, så kanskje var det 7 alt i alt ;) ) Nå vel. Fornøyd ble hun ikke uansett. Men maten var god! :D

Honkey
Jeg setter tingene på spissen, naturligvis.

Poenget mitt er at det er liten vits i å dra i gang en masse ting som man egentlig ikke er interessert i å fortsette med, bare for å imponere en dame. Da risikerer man bare å måtte fortsette med disse kjedelige tingene.

Jeg var kanskje heldig, jeg. Hun som ble min kone og jeg gikk bare rundt og var oss selv, og det var agn nok. Vi trengte ikke krok og masse dyre knep, som blomster, restauranter, dyre gaver og denslags. Og det trenger vi fortsatt ikke, etter over 30 år.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.405
Torget vurderinger
2
Jeg setter tingene på spissen, naturligvis.

Poenget mitt er at det er liten vits i å dra i gang en masse ting som man egentlig ikke er interessert i å fortsette med, bare for å imponere en dame. Da risikerer man bare å måtte fortsette med disse kjedelige tingene.

Jeg var kanskje heldig, jeg. Hun som ble min kone og jeg gikk bare rundt og var oss selv, og det var agn nok. Vi trengte ikke krok og masse dyre knep, som blomster, restauranter, dyre gaver og denslags.  Og det trenger vi fortsatt ikke, etter over 30 år.
I 1975 var vel ikke rensdyrfilet del av noe etablert parringsritual, men du gjorde nok kur du også , på din måte. ;)

Ellers var det å gi sex hun ikke kunne leve uten det beste tipset til nå. Uslåelig.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Skal ikke benekte at mitt matforslag var rimelig usexy, men OlavE; en som er vant med å lage mat fikser retten din greit. Jeg så for meg ung mann uten større erfaring + hyttekjøkken. Retten din går utenpå min med svært stor margin, men det er en vesentlig forskjell her. Din rett har ca 100 sjanser for å tryne, min har nær 0! :)
Vin? Røde chilenere på papp funker! Ingen grunn til å overdrive. Hva angår sex'en så må den være bedre forberedt enn måltidet. Gi alt + litt. Som det så treffende ble sagt her, hun skal føle at dette kan hun ikke leve uten. Noen menn ser ut til å tro at det dreier seg om å være et levende kjønnsorgan. Glem det, det imponerer ingen. Glem deg sjøl nesten helt, ikke gi jernet før det er en dyd av nødvendighet! :D

Honkey

Topp Bunn