Eiker Bygdenes Lyd Entusiaster (EBLE)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    2.914
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Takk for hyggelig kveld til alle fremmøtte.
    Det var en bra start på EBLE synes jeg, og veldig hyggelig at 6 stykker av oss hadde mulighet til å møtes denne historiske fredagen.
    Spesielt moro siden vi er spredt over Drammen, Kongsberg, Modum og Eiker.

    Agendaen var historisk liten.

    1. Navnet blir fortsatt EBLE.
    2. Musikken er målet i enhver sammenkomst.
    3. Innkaster, som er et rullerende verv, 01.03. hvert år, skal innkalle til minst 2 sammenkomster pr år. Første innkaster er POB.
    4. Hjemmebesøk er ikke et must, men svært hyggelig.

    Oppsummert var alle svært entusiastiske, og selv om det ble mye utstyrsprat på første møte, så var det musikk, og artistene bak musikken som fikk størst oppmerksomhet under samtalene.

    Medlemslister blir distribuert pr epost, så det kunne vært ønskelig at de som ikke møtte sender en PM til meg med nick, tlf, navn, bostedkommune og epostadresse.

    Hold av 17.04 da det allerede nå ser ut til at det ligger an til hjemme-hos-POB-aften.

    /Per Olav
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Hei og takk for et trivelig møte i den nystartede "klubben". Ser fram til neste treff allerede 17.4. Hjemmebesøk er gøy!!

    Eivind S
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    5.137
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Så trivelig ut dette - kanskje noe man må snike seg med på etterhvert :)
     

    clash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    2.261
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Hei
    Her kan jeg stille etterhvert om det er plass.
    17/4 er det kveldsjobb på meg så den blir i første omgang vanskelig.

    Torsdag 16.april er det vinylkveld på Vevet Kafe i Hokksund fra 19 - 21.
    Det står at det kommer en Elvis ekspert og snakker om et album. Jon Vidar skal ta for seg
    sgt Pepper. Oplegget er vist at et album blir presentert, spilt og pratet rundt.

    https://www.facebook.com/events/1623554434542087/

    Tenkte å ta en tur for å se hva det er.
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    2.914
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Bra clash, her er det plass en annen gang det passer for deg.
    Send meg gjerne en pm med navn, tlf og epost, så skal jeg få deg på en liste over medlemmer.
    Den blir epostet rundt i morgen for første gang.

    16. tror jeg er et bra opplegg. Jon Vidar er jo en kapasitet på dette, både med foredrag og flink til å fortelle. Beatles er jo også favorittbandet hans.
    Hverken Elvis og Beatles er noe for meg, ellers hadde jeg nok tatt en tur.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    2.914
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Så trivelig ut dette - kanskje noe man må snike seg med på etterhvert :)
    Trivelig ser det ut til å bli etterhvert og du er selvfølgelig velkommen.
    Ønsker du melde deg inn i klubben sender du en pm med navn, mobilnr og epost, så blir du med på lista som skal sirkuleres.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    2.914
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    NABOVARSEL !!!!!!!!!!


    Fredag 17.04 er dørene åpne i casa POB fra kl 16:00.
    Servering av pølser og tildels bra musikk
    Drikke må folk ta med selv, enten det er øl, singlemalt eller cola. Undertegnede går for øl.
    Sjåfør kan stilles til disp ved forhåndsvarsling.
    Påmelding på pm eller 97045730.
    Adressen blir sendt på pm til de som melder seg.

    Dette er første hjemme-hos i EBLE-klubbens historie, så det er viktig å få med seg denne historiske begivenheten.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Høres som en god ide. Regner med at jeg kan være hvor som helst i Eikerbygdne ca klokken 1800 om det er ok?
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.580
    Antall liker
    103.056
    Torget vurderinger
    23
    Dere er godt forspent med horn ser jeg....:cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Skal prøve å få til en tur, må bare få parkert unga et sted :rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Kulturhovedstaden på meg også Pob. Kan jo uansett ikke bli mange meglersteinkast imellom husstandene våres uansett.
    count me in for Eble så kommer jeg litt tilbake med påmelding til seansen din neste fredag Pob..
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    2.914
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    NABOVARSEL !!!!!!!!!!


    Fredag 17.04 er dørene åpne i casa POB fra kl 16:00.
    Servering av pølser og tildels bra musikk
    Drikke må folk ta med selv, enten det er øl, singlemalt eller cola. Undertegnede går for øl.
    Sjåfør kan stilles til disp ved forhåndsvarsling.
    Påmelding på pm eller 97045730.
    Adressen blir sendt på pm til de som melder seg.

    Dette er første hjemme-hos i EBLE-klubbens historie, så det er viktig å få med seg denne historiske begivenheten.
    9 stk forhåndspåmeldte hittil :cool::cool:.
    Kan bli store utfordringer for seriøs lytting dette, men det blir uansett hyggelig å starte opp EBLE-klubben.
    Har ikke satt noe tak på antall personer, da jeg synes det er viktig å få samlet flest mulig. Rene lyttekvelder kan vi selvsagt ta ved seinere anledninger. Mantraet til klubben er jo også at musikken er det vikrigste.

    Flere nye potensielle medlemmer har strømmet til og vi er vel i skrivende stund omtrent Norges største lydklubb.
    Med litt medlemsjuks (slik enkelte partier/foreninger driver med), kan vi fort dra inn nok i statlig støtte til å reise på messer verden rundt for etterutdanning/kunnskapspåfyll.

    Vel møtt til alle som kommer.
    Dørene åpner 16:00 og stenger når sistemann drar.
    Pølser i lompe/brød m tilbehør serveres fra ca kl 19:00

    Dersom noen mangler adressen får de skrike ut.
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    NABOVARSEL !!!!!!!!!!


    Fredag 17.04 er dørene åpne i casa POB fra kl 16:00.
    Servering av pølser og tildels bra musikk
    Drikke må folk ta med selv, enten det er øl, singlemalt eller cola. Undertegnede går for øl.
    Sjåfør kan stilles til disp ved forhåndsvarsling.
    Påmelding på pm eller 97045730.
    Adressen blir sendt på pm til de som melder seg.

    Dette er første hjemme-hos i EBLE-klubbens historie, så det er viktig å få med seg denne historiske begivenheten.
    9 stk forhåndspåmeldte hittil :cool::cool:.
    Kan bli store utfordringer for seriøs lytting dette, men det blir uansett hyggelig å starte opp EBLE-klubben.
    Har ikke satt noe tak på antall personer, da jeg synes det er viktig å få samlet flest mulig. Rene lyttekvelder kan vi selvsagt ta ved seinere anledninger. Mantraet til klubben er jo også at musikken er det vikrigste.

    Flere nye potensielle medlemmer har strømmet til og vi er vel i skrivende stund omtrent Norges største lydklubb.
    Med litt medlemsjuks (slik enkelte partier/foreninger driver med), kan vi fort dra inn nok i statlig støtte til å reise på messer verden rundt for etterutdanning/kunnskapspåfyll.

    Vel møtt til alle som kommer.
    Dørene åpner 16:00 og stenger når sistemann drar.
    Pølser i lompe/brød m tilbehør serveres fra ca kl 19:00

    Dersom noen mangler adressen får de skrike ut.
    Jeg har ikke fått adressen :D
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    2.914
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    NABOVARSEL !!!!!!!!!!


    Fredag 17.04 er dørene åpne i casa POB fra kl 16:00.
    Servering av pølser og tildels bra musikk
    Drikke må folk ta med selv, enten det er øl, singlemalt eller cola. Undertegnede går for øl.
    Sjåfør kan stilles til disp ved forhåndsvarsling.
    Påmelding på pm eller 97045730.
    Adressen blir sendt på pm til de som melder seg.

    Dette er første hjemme-hos i EBLE-klubbens historie, så det er viktig å få med seg denne historiske begivenheten.
    9 stk forhåndspåmeldte hittil :cool::cool:.
    Kan bli store utfordringer for seriøs lytting dette, men det blir uansett hyggelig å starte opp EBLE-klubben.
    Har ikke satt noe tak på antall personer, da jeg synes det er viktig å få samlet flest mulig. Rene lyttekvelder kan vi selvsagt ta ved seinere anledninger. Mantraet til klubben er jo også at musikken er det vikrigste.

    Flere nye potensielle medlemmer har strømmet til og vi er vel i skrivende stund omtrent Norges største lydklubb.
    Med litt medlemsjuks (slik enkelte partier/foreninger driver med), kan vi fort dra inn nok i statlig støtte til å reise på messer verden rundt for etterutdanning/kunnskapspåfyll.

    Vel møtt til alle som kommer.
    Dørene åpner 16:00 og stenger når sistemann drar.
    Pølser i lompe/brød m tilbehør serveres fra ca kl 19:00

    Dersom noen mangler adressen får de skrike ut.
    Jeg har ikke fått adressen :D
    Ikke på epost heller?
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    NABOVARSEL !!!!!!!!!!


    Fredag 17.04 er dørene åpne i casa POB fra kl 16:00.
    Servering av pølser og tildels bra musikk
    Drikke må folk ta med selv, enten det er øl, singlemalt eller cola. Undertegnede går for øl.
    Sjåfør kan stilles til disp ved forhåndsvarsling.
    Påmelding på pm eller 97045730.
    Adressen blir sendt på pm til de som melder seg.

    Dette er første hjemme-hos i EBLE-klubbens historie, så det er viktig å få med seg denne historiske begivenheten.
    9 stk forhåndspåmeldte hittil :cool::cool:.
    Kan bli store utfordringer for seriøs lytting dette, men det blir uansett hyggelig å starte opp EBLE-klubben.
    Har ikke satt noe tak på antall personer, da jeg synes det er viktig å få samlet flest mulig. Rene lyttekvelder kan vi selvsagt ta ved seinere anledninger. Mantraet til klubben er jo også at musikken er det vikrigste.

    Flere nye potensielle medlemmer har strømmet til og vi er vel i skrivende stund omtrent Norges største lydklubb.
    Med litt medlemsjuks (slik enkelte partier/foreninger driver med), kan vi fort dra inn nok i statlig støtte til å reise på messer verden rundt for etterutdanning/kunnskapspåfyll.

    Vel møtt til alle som kommer.
    Dørene åpner 16:00 og stenger når sistemann drar.
    Pølser i lompe/brød m tilbehør serveres fra ca kl 19:00

    Dersom noen mangler adressen får de skrike ut.
    Jeg har ikke fått adressen :D
    Ikke på epost heller?
    Sjekka nå, ikkenoe adresse.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    2.914
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Hvis en av de som kommer til meg på fredag har en stroboskoplampe til å måle hastighet på vinylspillere med, ville jeg svært gjerne lånt den litt på fredag for å sjekke hastigheten på platespilleren min.

    Skulle selvfølgelig kjøpt en slik selv, men det er en av de tinga jeg alltid glemmer å skaffe meg.......
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.255
    Antall liker
    5.705
    Torget vurderinger
    14
    Har desverre ikke stoboskoplampe, men jeg mener jeg har Dr. Feickert Adjust+ plate liggende et sted (+ App).
    Kan jo ta med denne hvis det er interessant.
    GunnarS
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    2.914
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Har desverre ikke stoboskoplampe, men jeg mener jeg har Dr. Feickert Adjust+ plate liggende et sted (+ App).
    Kan jo ta med denne hvis det er interessant.
    GunnarS
    Absolutt interessant.
    Mener å ha lest at den er svært god.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    NABOVARSEL !!!!!!!!!!


    Fredag 17.04 er dørene åpne i casa POB fra kl 16:00.
    Servering av pølser og tildels bra musikk
    Drikke må folk ta med selv, enten det er øl, singlemalt eller cola. Undertegnede går for øl.
    Sjåfør kan stilles til disp ved forhåndsvarsling.
    Påmelding på pm eller 97045730.
    Adressen blir sendt på pm til de som melder seg.

    Dette er første hjemme-hos i EBLE-klubbens historie, så det er viktig å få med seg denne historiske begivenheten.
    Har handlet inn høy fidelity øl på polet idag så det blir en liten smak på de som vil ha..
    gleder meg....
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    2.914
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    olaps, Desillusjonert, GunnarS, room, Salty Dog, Røroman, Drammen Lyd, ArtDeco, liliya, møtte opp fredag 17.04.2015 i et historisk "hjemme-hos" møte i casa POB.

    Trivelig at 10 stk kan møtes fra Svelvik, Kongsberg, Modum, Drammen, Hokksund og Vestfossen.
    Litt trangt om plassen ble det, og alt for mange til å kunne sette igang noen nogenlunde seriøse lyttesesjoner.
    Tror allikevel de fleste var svært fornøyde, praten gikk livlig hele kvelden, med musikken i fokus.
    Drammen Lyd kjørte på med diverse vinylskiver og det ble rom litt digitalt innimellom.

    Virket som de fleste trivdes svært godt (kan skyldes de gode grillpøsene) og mange fikk knyttet nye kontakter.

    Får ikke lastet opp bilder av en eller annen grunn så det får jeg ta senere.

    Takk for fremmøte alle EBLE-folk.

    /Per Olav
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.255
    Antall liker
    5.705
    Torget vurderinger
    14
    Tusen takk for en hyggelig kveld og spesielt til POB for gjestfriheten.
    Hyggelige folk, supre grillpølser, god musikk og et meget godt anlegg. Det bare må bli en vinner !
    GunnarS
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Dette var gøy!!
    takk til POB for utsøkt vertskap med god mat og ikke minst knallbra Mezzolyd.
    Praten og diskusjonene rundt anlegg, musikk og til tider andre trivielle emner utgjorde en stor del av kvelden da vi var mange til stede.
    Artig var det da POB pøste på litt ekstra på slutten så testing ble fullbyrdet...

    Grom kveld
    mvh
    Bjørn T
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.848
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Dette var kjempetrivelig!! ;)
    10 staute karer fra Eikerbygdene m/omegn møttes hjemme hos POB i Vestfossen, med musikk, hi-fi, horn, pølser og øl i sentrum...
    Med så mange nykjente i stua ble det jo ikke så mye finlytting, men det sosiale var det ikke noe å utsette på. På ingen måte.
    POBs anlegg fortjener så absolutt å finlyttes til, men dette får vi ta ved en annen anledning.
    Mange takk for en hyggelig EBLE-samling!

    Mvh Salty
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Slutter meg til de ovenfor, dette var storveis, for en gjeng!

    -Tollef
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Litt på etterskudd, men må bare si at dette var en veldig hyggelig kveld med masse trivelige over-gjennomsnittet-musikk-interessrte mennesker. Frister til gjentagelse :)
     

    Røroman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    50
    Antall liker
    79
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    EBLE lytteklubb / venneklubb er født !

    Hei Alle !

    Først vil jeg takke for at jeg slapp gjennom nåløyet selv om jeg ikke er en eiker-væring ! Og så vil jeg takke for en særdeles hyggelig kveld med mange nye ,hyggelige mennesker pluss de jeg kjente fra før. En stor takk også til verten POB , som styrte det hele med stø hånd. Artig å komme ut av sin egen ,lille hule og få høre hva likesinnede driver med . Veldig morsomt var det også å få høre ny musikk som for meg var ukjent , spesielt det som vår felles venn fra Drammen Lyd presenterte . Riktignok var det som bakgrunnsmusikk for det meste , men det er rart hvordan fengende rytmer trenger gjennom all praten , og får deg til å spisse ørene . Det er ikke akkurat forringende heller når musikken blir servert gjennom ett slikt anlegg som POB besitter . Fikk en liten smakeprøve på hva som bor i det før alle var kommet , og i mine ører låt det helt superb.
    Håper det ikke blir lenge til det trommes sammen til nytt Klubb / Lyttemøte ! Jeg er klar !

    Mvh Røroman



    Kunne gjerne tenkt meg at vi i Eikerbygdene dro igang en liten sammenkomst en gang i blant.
    For min egen del handler dette mer om å bli litt kjent, litt skravlings og musikk, enn det å måle hvem som har størst utstyr.

    Hjemmebesøk er alltid artig og lærerikt. Kikke litt i hverandres platesamlinger. Litt fotografering og referater i tråden vil hjelpe til å holde den levende. Vet noen av dere vedlikeholder egne tråder også, men med litt samarbeid klarer vi vel en tråd på deling?
    Det er alltids mulig å møtes på en pub i nærheten også.
    Hyppigheten på møter bestemmer vi jo selv, og det behøver ikke være mer enn 2-3 ganger i året, så legges ikke ambisjonsnivået for høyt.

    Reiseveien er aldri lang mellom Øvre og Nedre Eiker, så dette burde vi vel få til.

    Så folkens:
    Skal vi møtes og forenes i noe som kan bli den mest sagnomsuste og ekslusive klubben gjennom alle tider????
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Er litt seint ute, men slutter meg til alle innleggene med skryt både til POB, pølsene og ikke minst anlegget. Vi som holdt ut lengst fikk virkelig hørt potensialet. Bakgrunnslytting til hyggelig prat blir ikke akkurat det samme. Får unnskylde mitt seine svar med at jeg har vært intenst opptatt av min siste nyervervelse: Fire stykk HT1259 subwoofere fra Tonegen. Ubrukte i orginal eske. Har forsøkt i flere år å få tak i disse perlene. 10 timer i bilen til og fra Gøteborg var verdt strevet som et "vorspiel" til møtet hos POB. De to siste NTH 1259 jeg hadde, har jeg aldri greid å "kvitte" meg med. Det er jeg glad for i dag. Nå sitter det tre stykker på hver side i basstårna mine.Jeg storkoser meg.

    Eivind Stillingen
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Er litt seint ute, men slutter meg til alle innleggene med skryt både til POB, pølsene og ikke minst anlegget. Vi som holdt ut lengst fikk virkelig hørt potensialet. Bakgrunnslytting til hyggelig prat blir ikke akkurat det samme. Får unnskylde mitt seine svar med at jeg har vært intenst opptatt av min siste nyervervelse: Fire stykk HT1259 subwoofere fra Tonegen. Ubrukte i orginal eske. Har forsøkt i flere år å få tak i disse perlene. 10 timer i bilen til og fra Gøteborg var verdt strevet som et "vorspiel" til møtet hos POB. De to siste NTH 1259 jeg hadde, har jeg aldri greid å "kvitte" meg med. Det er jeg glad for i dag. Nå sitter det tre stykker på hver side i basstårna mine.Jeg storkoser meg.

    Eivind Stillingen
    Burde undersøke litt før jeg spør. Ser nå at det er masse DIY prosjekter rundt disse elementene. :rolleyes:
    Men jeg forventer uansett noen bilder, dette høres spennende ut! ;)
     
    Sist redigert:

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    En minneverdig fredagskveld med kaffe og cola på meg, kan ikke huske å ha hatt det så trivelig på lenge :) Takk til verten som stilte huset til disposisjon for en gjeng med musikk og lydentusiaster fra hele nedre buskerud.
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Ok, et par bilder tatt i "all hast" siden "krav" om det kom såpass bastant. Men først litt om tårna og elementene. Kassene er kopi av 8x12 sine. Har spilt et par år med 10" KEF elementer. KEF elementene var ikke optimale, men siden jeg hadde ikke mindre enn 16 stykker av dem, var det verdt å prøve. Om jeg siden skulle ønske å benytte andre elementer, så visste jeg jo hva konstruktøren i utgangspunktet hadde benyttet. Så kom jeg over to JBL123A (reconet går jeg ut fra) som grevl hadde til salgs. Disse elementene passet også utmerket til den valgte kassestørrelsen. Ytterligere fire elemter(fra US og Israel) profesjonelt reconet av Per hos JBL her i Norge har blitt skaffet tilveie. Fine elementer trass sin alder på 30-40 år. Ypperlig til OB. Bare å skrike ut om noen er interessert i å overta.
    På midten av nittitallet var jeg ivrig medlem av Ljudtekniska Selskapet(Sverige). Et sentralt medlem, høyttalerkonstruktøren Ingmar Øhman, valgte ut NHT1259 til en serie DIY subwoofere som ble brakt i medlemsbladet. Jeg kjøpte fire elemener og bygde et 2 meter høyt tårn. Dette spilte fantasisk flott i mine (og andres) ører. Det var vel ikke for ingen ting at dette elementet på denne tiden var kanskje det mest omtalte subelement i DIY kretser(innafor den prisen den dengang hadde). Den står nok i mange DIY bygg rundt om den dag i dag. NHT (Ken Kessler) brukte denne enheten i sin NHT 3.3(sidestilt bass) og i en dedikert sub om jeg ikke husker feil.
    Tonegen sluttet å produsere elementet og har i nyere tid vært klin umulig å få tak. De to siste NHT1259 som jeg hadde igjen, har jeg aldri helt greid å kvitte meg med. Det er jeg glad for i dag. Og når jeg nå kom over de fire elementene i Gøteborg, var det bare å kaste seg i bilen og reise.
    Plasseringen som dere ser på bildet er ikke endelig(selvfølgelig). Mellomtonen JBL 2118 og diskanten TAD 2001, skal flyttes ned i eget stativ og i ørehøyde.Det må nødvendigvis ta litt tid. Venter også på SEOS horn fra sluket. Likeså har subkassene fått såpass medfart av å bli fraktet ut for fresing av hull til 12" at de etterhvert skal bli sprøytelakkert på nytt. Slik blir det gjerne med oss DIY folk; iveren etter å høre resultater resulterer gjerne i at det estetisk får komme etterhvert.
    Jeg er med andre ord 15 år tilbake i tid og storkoser meg med en artikulert og kjellerdyp bass igjen.

    Eivind Stillingen
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    F....., de stod rette veien i billedarkivet. Mulig det finnes en mulighet til å gå inn og snu 90 grader ved å gå inn på "redigering", men hvorledes det gjøres, veit jeg ikke. Dere får leve med det og heller snu PCen 90 grader.


    Eivind Stillingen
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Kørsijøssevæla...det ser brutalt ut!
    Dette må vi få høre ved anledning!
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.848
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    ^ Flotte bilder fra en svært trivelig samling i EBLE! :)

    Det øverste bildet: Formann POB.
    Det nederste bildet, fra venstre: liliya, Salty Dog, GunnarS, Røroman, olaps, room, Desillusjonert, Drammen Lyd (delvis skjult). Bak kamera: ArtDeco.

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.803
    Antall liker
    3.172
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    ^ Flotte bilder fra en svært trivelig samling i EBLE! :)

    Det øverste bildet: Formann POB.
    Det nederste bildet, fra venstre: liliya, Salty Dog, GunnarS, Røroman. olaps, room, Desillusjonert, Drammen Lyd (delvis skjult). Bak kamera: ArtDeco.

    Mvh Salty
    Hei Salty

    Det ser ut som dere har det svært så hyggelig?😀
    Jeg blir litt misunnelig når jeg ser så mange likesinnede samlet sammen.
    Det er vel bare OAS som er flere enn dere?

    Vi får vel ta et MI møte før sommerferien?😆
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.848
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    ^ Ja, jeg er glad for at POB dro i gang EBLE. Det er liv laga for denne trivelige klubben! :)

    ...og det hadde vært hyggelig med en MI-samling før sommerferien. Kanskje alle gode ting er tre for Melboden...?

    Mvh Salty
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn