Eiker Bygdenes Lyd Entusiaster (EBLE)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.607
    Antall liker
    154
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Å besøke bransjeaktører kan få følger. 5 EBLE-gutter besøkte Endpoint Audio i Tønsberg forleden. Og i mitt tilfelle resulterte dette besøket i nok en tur til Tønsberg, for å hente denne godbiten: Lumin D3 - "The Audiophile Network Music Player". Denne streameren krever fysisk kabling til nettverket, så jeg må gjøre litt om på wifi-en i kjellerstua. Lumin D3 skal erstatte en enkel Marantz-streamer, og Spotify skal erstattes av Qobuz. Jeg gleder meg til å høre resultatet! Så god lyd som vi fikk oppleve hos Endpoint blir det neppe, men et par skritt i riktig retning blir det vel. Spennende! :)(y)

    Vis vedlegget 1019982

    Mvh Salty
    Gratulerer, Pål 🤘 :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    1.873
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hadde tenkt å la det bli med det ene innlegget om Lumin D3. Men jeg klarer ikke å la være: Setup'en gikk på skinner, og nå spiller Lumin som bare pokker fra Qobuz. Og hvilken oppgradering fra den enkle Marantz'en og Spotify! Nesten ikke til å tro. Det skal bli moro å høre hva dere EBLE-gutta mener på treffet i slutten av mai.

    Lumin_D3_002.jpg


    Mvh Salty
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.997
    Antall liker
    2.954
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Moro å lese Salty Dog (y)
    Spesielt moro når kjemoeresultater oppnås uten at det koster skjorta.
    Gleder meg til å sjekke ut lyden i kjellern din.
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    177
    Antall liker
    184
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle sammen! Det har vært stille fra meg en stund, men jeg har fått fulgt med og lest gjennom innleggene. Skulle gjerne vært med på begge de siste treff - oppsett til å bli inspirert av! Selv har jeg hatt noen endringer i stueanlegget. Alon 1 høyttalerne har blitt satt litt til side til fordel for Celestion Ditton 33. Klassiske engelske høyttalere fra sent 70-tall - noen alderstegn i kassene, men som låter (i mine ører) helt fantstisk med Naim-tårnet!


    IMG_2543.jpg
     
    Sist redigert:

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    785
    Torget vurderinger
    4
    EBLE-samling i Salty Dog’s mancave….. her kunne vi nyte god musikk fra tre utmerkede kilder, Lumin streamer/dac, Esoteric CD og Thorens platesnurrer, forsterket av Musical Innovation pre/amp og ut gjennom Ø Audio og Arendal Sound sub. Alle var enige i at det låt meget bra og at Ø var et betydelig løft ift Usher ht som stod i rommet tidligere.

    Verten hadde disket opp med smågodtskål som dessert til skikkelig pølsebonanza og skravling på terassen tidligere på kvelden. (y)
    En musikkquiz på egenbrent CD var også på programmet og Tobyt stakk av med 1.premien verdt mange tusen kroner (ifølge ebay) ;)

    Takk for en meget trivelig kveld karer og riktig god sommer!!! ☀🏖😎

    IMG_0071.jpeg
    IMG_0069.jpeg
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.997
    Antall liker
    2.954
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Takker for en strålende aften hos Pål med tilhørende pølser og godteri.
    Blues quiz stod på programmet og jeg fikk et par aha opplevelser som jeg må høre igjennom på nytt (y)

    Må også legge til at Ø kommer til sin store rett i rommet til Pål.
    Svært store lydforbedringer i forhold til sist jeg var her.
    Dynamikk og nærhet til stemmer. Lett å få fot her.
    Rett og slett et vellydende anlegg som jeg har lite å sette fingeren på.
    Pål virket veldig fornøyd og jeg tror alle synes Ø i kombinasjon med MI og den splitter nye Lumin streameren låt veldig bra.

    Alt i alt en særdeles hyggelig kveld med kremen av musikkentuiaster.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    1.873
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Mange takk for gode tilbakemeldinger, EBLE-gutta! Det ble et svært trivelig møte. Først med pølser, øl og brus m/skravling ute på terrassen i godværet, og deretter med blues-quiz og lytting på annen musikk nede i kjellerstua. Store deler av anlegget er byttet ut siden forrige møte, og det til det bedre, imho. Dette viser at hifi-syken ikke nødvendigvis avtar med årene. En god nyhet for noen, dårlig for andre. Men hovedsaken er at man er fornøyd selv. Nok en gang takk for et flott møte i EBLE!
    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    177
    Antall liker
    184
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Det var en veldig hyggelig kveld - fint å treffe dere igjen :) Pølser og prat er alltid hyggelig, så jeg håper jeg kan få til ett treff i september!
    Storkoste meg med lyden hos Salty - dette funka svært bra i alle de sjangrene vi var igjennom, syns jeg! Jeg har hatt stor sans for Ø Audio Icon siden første gang jeg hørte dem da vi var hos Mala i Drammen, så det var veldig stas å få høre dem igjen! Noen nye tillegg til spilleslista mi blir det alltid etter ett treff, så det er veldig bra å få utvida musikkhorisonten!
    Og at jeg noen gang skulle få premie i en musikkquiz var en stor og gledelig overraskelse :)😮
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    177
    Antall liker
    184
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha hørt Avantgarde hos Olaps, hjemmelaget hornoppsett hos POB, hORNS The Mummy hos Røroman og Ø Audio Icon hos Salty Dog, så har jeg tenkt - det er noe med horn! det vil også jeg prøve meg på. Budsjett var det så som så med, og når disse dukket opp til en bra pris, så måtte jeg slå til. Her er hORNS Aria II ☺
    Akkurat nå står de i stuanlegget, og låter veldig fint! Flytter de ned i kjelleren etterhver, og når jeg får testet de ut mot Sonus Faber'ne, så får vi se hvem som trekker det lengste strået tilslutt.


    IMG_2992.jpg
     
    Sist redigert:

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    785
    Torget vurderinger
    4
    Grattis tobyt, må vel ha vært et svært godt kjøp dette? Så at de var annosert hos Endpoint til en meget fordelaktig pris :)
    Låter vel rimelig forskjellig fra Celestion vil jeg tro?
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    177
    Antall liker
    184
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Grattis, en liten fot inn i hornverden 🤘🤘🤘.
    I forhold til dere så er vel dette mer ei stortå ...😋

    Grattis tobyt, må vel ha vært et svært godt kjøp dette? Så at de var annosert hos Endpoint til en meget fordelaktig pris :)
    Låter vel rimelig forskjellig fra Celestion vil jeg tro?
    Disse kom jeg faktisk over på Finn til en veldig god pris, og selger var vel andre eier. Skulle gjerne ha kjøpt direkte fra Endpoint, men har ikke sett noe hos han til den prisen jeg ga for disse.

    Det låter åpent og fint, men dynamikken mangler jo selvsagt i forhold til de andre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn