Einsteins Elever

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.585
    Antall liker
    32.329
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Går mest i hodetelefoner hos meg nå, og jeg kan ikke huske sist jeg varmet mine einsteiner, så med det er jeg vel åpen for tilbud. Einsteiner er ikke laget for å samle støv. The tube mk2 forforsterker og et sett final cut otl60 monoblokker. bilde på side 6.
    Nevnte du alder og pris på monoblokkene...:rolleyes::cool:

    gismo
    For å skrive litt i tråden også:

    monoblokkene er demokjøpt i 2010, og forforsterkeren fabrikkny i 2010. Kjøpt som et sett av Audioroyal.
    etter å ha tittet litt rundt på nettet så ligger nypris på €20' for monoblokkene og €10' - €13' for forforsterkeren. 1 euro = ~9,5 NOK. en kjapp titt rundt og jeg ser en annen einstein enhet til salgs hvor det selger ønsker hbo 40% av nypris. Det var det med markedet. tilbud og etterspørsel. Det er ikke ofte det finnes muligheter på bruktmarkedet.
    Kanskje på tide å kikke på regel 6a på HFS.......:)
    Så synd...nå som det endelig var litt liv i tråden....:p:cool:

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    For å skrive litt i tråden også:

    monoblokkene er demokjøpt i 2010, og forforsterkeren fabrikkny i 2010. Kjøpt som et sett av Audioroyal.
    etter å ha tittet litt rundt på nettet så ligger nypris på €20' for monoblokkene og €10' - €13' for forforsterkeren. 1 euro = ~9,5 NOK. en kjapp titt rundt og jeg ser en annen einstein enhet til salgs hvor det selger ønsker hbo 40% av nypris. Det var det med markedet. tilbud og etterspørsel. Det er ikke ofte det finnes muligheter på bruktmarkedet.
    Kanskje på tide å kikke på regel 6a på HFS.......:)
    Så synd...nå som det endelig var litt liv i tråden....:p:cool:

    gismo
    Får trøste deg med at det er enda mer dødt i Karan-tråden ;)
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Kanskje på tide å kikke på regel 6a på HFS.......:)
    Siden du ønsker å diskutere forumets regler;

    Regelen du viser til, men ikke gadd å kopiere, er følgende:
    6a) Det er ikke tillatt å selge produkter, linke til annonser som inneholder salg eller fortelle om noen som skal selge et produkt til en gitt pris på selve forumet. Ønsker du å informere en venn eller en annen bruker om et salg som finnes på f.eks. bruktbørsen kan du sende en PM. Det er heller ikke tillatt å reklamere etter produkter som ønskes kjøpt på selve forumet. Årsaken til regelen er at innleggene vil bli stående i flere år, og slike innlegg vil da fort miste sin verdi, og vil også derfor bli enten stengt eller fjernet. Den rette plassen for kjøp/salg er bruktbørsen.
    Read more at Hifisentralen - Regelverk for HFS

    Hvis du ønsker å diskutere regler, (for det er det du vil siden du kommenterte i forumet og ikke sendte PM?) så kan jeg argumentere for at denne regelen ikke er brutt, og at intensjonen bak regelen er i alle fall ikke er brutt. Men det spørs om du egentlig ønsker det, for alt i alt er du nå bare et petimeter. (altså... en helt normal HFS-bruker :p :cool:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje på tide å kikke på regel 6a på HFS.......:)
    Siden du ønsker å diskutere forumets regler;

    Regelen du viser til, men ikke gadd å kopiere, er følgende:
    6a) Det er ikke tillatt å selge produkter, linke til annonser som inneholder salg eller fortelle om noen som skal selge et produkt til en gitt pris på selve forumet. Ønsker du å informere en venn eller en annen bruker om et salg som finnes på f.eks. bruktbørsen kan du sende en PM. Det er heller ikke tillatt å reklamere etter produkter som ønskes kjøpt på selve forumet. Årsaken til regelen er at innleggene vil bli stående i flere år, og slike innlegg vil da fort miste sin verdi, og vil også derfor bli enten stengt eller fjernet. Den rette plassen for kjøp/salg er bruktbørsen.
    Read more at Hifisentralen - Regelverk for HFS

    Hvis du ønsker å diskutere regler, (for det er det du vil siden du kommenterte i forumet og ikke sendte PM?) så kan jeg argumentere for at denne regelen ikke er brutt, og at intensjonen bak regelen er i alle fall ikke er brutt. Men det spørs om du egentlig ønsker det, for alt i alt er du nå bare et petimeter. (altså... en helt normal HFS-bruker :p :cool:)
    Det var et vennlig forsøk på å gjøre deg oppmerksom på reglene på HFS før du eventuelt gikk videre :) Ser det falt på steingrunn ;) Hvis du skulle lure så har jeg ikke behov for å diskutere regler :)
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    neida, falt ikke på stengrunn. På langt nær, men jeg drev ikke salg av produkter. Jeg bare nevnte for andre Einstein entusiaster at jeg var åpen for forslag på mitt utstyr (fordi jeg dessverre må tørke støv fremfor å brenne det vekk). Og som vi alle vet, så er det ikke flust av Einstein-utstyr i Norge, ei heller leverandører. Så i mine øyne er dette relevant informasjon.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Der var det bilde av noen Ei rør du skulle hatt tak i gismo. :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.585
    Antall liker
    32.329
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ingen her siden i 2016, og det var meg:cool:
    Blir itte kvitt mæ så lett da, har Einsteinen min ennå je;)

    0007.jpg

    0010.jpg

    0012.jpg


    Gjør en likanes jobb:D

    gismo
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Gratulerer, du har anskaffet deg den preampen jeg ser på som den beste innenfor betalbare summer. Veldig fleksibel når det kommer til hvilke lydkarakterer du ønsker i og med at du kan ha rør med vidt forskjellige karkaterer på hver inngang........ bare og finne noen mest mulig nøytrale (og dyre ? 8 + 1) rør i forsterkningen så er du oppe og går. En preamp man aldri skiller seg av med.
     

    Kingpin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.12.2007
    Innlegg
    152
    Antall liker
    141
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer, du har anskaffet deg den preampen jeg ser på som den beste innenfor betalbare summer. Veldig fleksibel når det kommer til hvilke lydkarakterer du ønsker i og med at du kan ha rør med vidt forskjellige karkaterer på hver inngang........ bare og finne noen mest mulig nøytrale (og dyre ? 8 + 1) rør i forsterkningen så er du oppe og går. En preamp man aldri skiller seg av med.
    Takk for fine ord.
    Gleder meg til å teste litt forskjellige rør.
    Står allerede litt forskjellige typer rør på inngangene i forsterkeren som eg kan teste ut etter hvert.
     

    Kingpin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.12.2007
    Innlegg
    152
    Antall liker
    141
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    3
    Hei.
    Noen her inne som kan fortelle meg hvilken merke på rørene i en Einsten The tube mk2 hadde originalt fra fabrikk.
    Ser i manualen at den er oppgitt med 18stk. E88CC/6922 rør og 1 stk. ECC82/12AU7

    Mvh Kingpin
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.585
    Antall liker
    32.329
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    A very nice amp, have had this for several years and can't get fully praised this as a very good match with my Guarneri Memento speakers👍🏼🎶

    42041CAE-DFD1-449A-B70D-D68223448FAC.jpg


    gismo
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Kamerat har Einstein «the tube» preamp, og det er vel den beste pre jeg har hørt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn