Liten oppsummering etter noen timer lytting
Begynte som sagt med deling på ca 60hz og gain på klokka 10.
Justering av fase føler jeg ikke at det skjer nevneverdig hørbart på, så den har stått fast på 0.
Nå har jeg utlukkende testet med musikk, dog med mye forskjellig. For å gjøre mange justeringer og turer frem og tilbake til suben kort - så har jeg landet ca der jeg startet. Føler at jeg på denne punktet får bra trøkk, men ikke mer enn at det komplementerer det jeg "tror" jeg ikke får fra stativhøyttalerne. Opplevde ved enkelte testinger med høyere volum (og crossover) at "rommet gikk i metning" om det gir mening - i alle fall i sweetspot. Med litt lavere volum forsvant dette igjen.
Merket også at det ikke er like enkelt å finne et ideal på innstillingene, når man spiller så mye forskjellig musikk som jeg gjør.
Hvor basstung musikken er i seg selv påvirker naturlig nok om resultatet blir bra eller too much - men pr nå tror jeg 60hz og gain på kl 10 er ganske passe. B&Wene har ganske bra kassevolum og bra bass ift størrelsen - så ønsker egentlig å ikke overskygge den behagelig lyden derfra med et bassoverlay fra suben.
Synes også integreringen i lydbildet har gått veldig bra og jeg har ingen følelse av mer basstung høyre flanke hvor suben står. Bassen slår fra midt i lydbildet, så føler dermed den har smeltet naturlig inn.
Flere litt basstunge låter (feks Whitney Houston - My love is your love) med volmkontrollen på den integrerte forsterkeren på kl 9, så var det overraskende mye bassinformasjon i dypet som fikk bildene på veggen bak meg til å vibrere, men var da på gain 11 på suben - så ned til kl 10 gjorde at det forsvant.
Totalt sett kan jeg ikke si annet enn at dette er må være et av mine aller beste "value for money"-kjøp