Hallo igjen!Hvordan synes du Proacene spiller nå i forhold til Divinaene da?Proacene spiller kjempebra her nå. Har fjernet 6 mm innslagsmutterene og montert nye 8 mm innslagsmuttere under Proacene. Hadde liggende 8mm - 10 mm overganger og nå er Black Magic Conene montert og bassen er skikkelig tight og bra! Som du ser av bildet endte jeg opp med rimelig markert toe in av høyttalerene.Se der jaEn liten hilsen fra tidligere eier av Operaene. Operaene er fantastiske høyttalere - både visuelt og lydmessig. Skal ikke se bort fra at det en gang i fremtiden kan komme til å stå et par Opera igjen i anlegget mitt. Da blir det i så fall ett par Opera Tebaldi(en hifikompis av meg her i Kristiansand har et slikt par - sannsynligvis eneste paret i Norge).
Etter flere amerikanske og italienske høyttalere ble det endelig en britisk høyttaler på meg. Må si at jeg er imponert over hva disse Proacene kan prestere sammen med min McIntoshVis vedlegget 156453
Ble jo kjempestilig!!! Skulle jeg savne noe fra Proac måtte det være litt råskap og trøkk. Opraene gjengir musikken litt mere elegant....
Begynner å få til litt godlyd fra de eller ?
For å feste BM føtter kan du jo feks. klippe av en spiker i riktig lengde og surre tape rundt for så og stikke den opp i høyttaler og føtter. Får du nå ihvertfall flyttet litt rundt på de.
Virker de kilne på plassering eller?
Opraene virker til å være litt kilne hos meg også. Må få eksprimentert litt med plassering.....
Driver så smått og leter etter optimal plassering jeg nå... Ikke helt enkelt gitt...
Synes Proacene spiller helt fortreffelig i rommet mitt. Det virker som om Proacene matcher resten av rommet mitt bedre enn Operaene. Hadde en hifikompis innom i kveld og han ble helt klart imponert over lyden i disse Proacene. Han syntes definitivt at jeg hadde fått en lydmessig oppgradering i forhold til Operaene.
(Nå skal det også legges til at jeg siden sist han var innom har byttet både signalkabel - fra Kelvin (sølv) rca til Cardas Golden Reference XLR og høyttalerkabel - fra Chord Signature til Cardas Golden Cross og dette har definitivt vært en meget god oppgradering.
Kan bare konkludere med at jeg er meget fornøyd