Bil, båt og motorsykkel Ekorn i bil

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.825
Hvordan bli kvitt ekorn i bil? en liten rakker har forelsket seg i bilen min. Tre ganger bygde den reir under dekselet over motoren, to ganger smakte den på noen ledninger. Den fylte også luftfilteret med eikenøtter. Dette skjedde før jul og jeg har siden kjørt uten plastdekslet over motoren. Jeg trodde faren var over og satte dekslet på plass i forgårs, men når jeg sjekket i dag hadde rakkeren begynt på et nytt bygg.
Bilen står parkert ved siden av en eik hvor jeg tror gnageren oppholder seg en del, kan det være en løsning å parkere 8-10 meter lenger unna den?

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
9.838
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Hvordan bli kvitt ekorn i bil? en liten rakker har forelsket seg i bilen min. Tre ganger bygde den reir under dekselet over motoren, to ganger smakte den på noen ledninger. Den fylte også luftfilteret med eikenøtter. Dette skjedde før jul og jeg har siden kjørt uten plastdekslet over motoren. Jeg trodde faren var over og satte dekslet på plass i forgårs, men når jeg sjekket i dag hadde rakkeren begynt på et nytt bygg.
Bilen står parkert ved siden av en eik hvor jeg tror gnageren oppholder seg en del, kan det være en løsning å parkere 8-10 meter lenger unna den?
Kan være et forsøk å flytte bilen lenger unna samtidig som du improviserer et alternativ sted for ekornet å lagre nøtter og annet, leste et sted at ekorn ikke liker peppermynteolje. Kan jo muligens være en løsning å dusje litt av den oppe i motorrommet.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.825
Alternative steder har Nøtteliten nok av, jeg bor nesten midt inne i skogen. Men neida, AUDI 2.0 Tdi er drømmeplassen. Kan kanskje prøve med peppermynteolje selv om det kanskje blir en litt underlig lukt fra bilen?

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Antall liker
1.213
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Ekorn er en søt rotte basically. Så, rottegift er svaret.
Legg det slik at ikke hunder og slikt får det i seg

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
2.342
Sted
VestBredden
Torget vurderinger
1
Har litt av samme problematikken selv.... men jeg har det på lytterommet mitt :oops:

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.093
Torget vurderinger
1
Selv om enkelte her faller for det veldig norske når det gjelder ville dyr, kill kill, hva med heller å temme det og gi det et oppholdssted ved utgangsdøren til boligen

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Antall liker
1.213
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
2.342
Sted
VestBredden
Torget vurderinger
1
Få deg en tett garasje, evnt selg bilen . så er du kvitt opptil flere problemer ;)

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
9.838
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Vi burde være eksperter på ekorn da sentralen er full av folk med ekorngener...... :) Og vi skal være snille med dem alle sammen, både de med og uten hale.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.592
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Tom Lehrer:

So, if Sunday you're free,
Why don't you come with me,
And we'll poison the pigeons in the park.
And maybe we'll do In a squirrel or two
While we're poisoning pigeons in the park.
We'll murder them all amid laughter and merriment,
Except for the few we take home to experiment.
My pulse will be quickenin' With each drop of strychnine
We feed to a pigeon (It just takes a smidgin)
To poison a pigeon in the park.
:whistle:

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.287
Sted
'
Selv om enkelte her faller for det veldig norske når det gjelder ville dyr, kill kill, hva med heller å temme det og gi det et oppholdssted ved utgangsdøren til boligen
Ja, ingenting er som å ha et 30-talls rotter og mus på loft og kjeller, et vepsebol utenfor soveromsvinduet og en maurtue i inngangspartiet.

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
2.342
Sted
VestBredden
Torget vurderinger
1
Ja, ingenting er som å ha et 30-talls rotter og mus på loft og kjeller, et vepsebol utenfor soveromsvinduet og en maurtue i inngangspartiet.
Mennesker er det største skadedyret, hvordan håndtere det ? Avlivning bak låven ?

De tingene du nevner kan løses godt uten og bruke gift.

Topp Bunn