Eksentrisk eller normal gammel hifidude ?

Balle Sabbath

Medlem
Ble medlem
09.12.2021
Innlegg
10
Antall liker
16
Sted
Danmark
Torget vurderinger
0
Den tager jeg..
Fremer er en institution, har været det gennem snart en menneskealder.
De fleste der kan se og læse er klar over han er en af de mest vidende om Hifi, specielt vinylaftastning.
Udover det er han intelligent og underholdende, både på skrift og video.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.003
Antall liker
9.059
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Artig fyr, flink til å skrive, men for meg blir det for mye tull og dill.
Etter å ha fått litt avstand til kabler, strøm, vibrasjon og alt annet tull - så blir dette for meg en rundtur på alternativmessa.

Dog ikke like ille som han fyren her:
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.350
Torget vurderinger
1
Jifbaderom: Vil du lære vinyl? Finn da Mikes DVD 21st CENTURY VINYL, og begynn med den..LP er enkelt, hvis du LAR DEM VÆRE DET. Men samme internsystemtanke gjelder for dem og kassetter. Den som skal få til disse må altså være kapabel til å tenke systematisk og helhetlig. I motsetning til endel nymotens digitalister..
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.336
Sted
Smurfeland
Jifbaderom: Vil du lære vinyl? Finn da Mikes DVD 21st CENTURY VINYL, og begynn med den..LP er enkelt, hvis du LAR DEM VÆRE DET. Men samme internsystemtanke gjelder for dem og kassetter. Den som skal få til disse må altså være kapabel til å tenke systematisk og helhetlig. I motsetning til endel nymotens digitalister..
Det jeg liker med innleggene dine er den rause tonen, og at du aldri søker å polarisere eller skape fronter og splittelse. Alltid inkluderende, aldri belærende eller nedlatende.
 

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Innlegg
2.269
Antall liker
3.349
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Ja synes nå Fremer er morsom å følge med på.
Vært kjekt å fått et dypdykk i den vinylsamlingen hans gitt :)
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.223
Antall liker
2.803
Torget vurderinger
16
Fremer er underholdende, men virker egentlig ikke som en særlig hyggelig person. Serenius derimot er mer en "nice guy", men begge er alt for tungt inne i "hifi voodoo" for min smak.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.353
Antall liker
11.313
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Fremer er underholdende, men virker egentlig ikke som en særlig hyggelig person. Serenius derimot er mer en "nice guy", men begge er alt for tungt inne i "hifi voodoo" for min smak.
"I'm not in this to make friends"
Jeg liker Fremer, syns han virker rett fram og hyggelig nok for meg. Talemåter og stil kan være så mye, jeg har amerikanske venner som snakker akkurat som han.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
23.121
Antall liker
61.316
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Fremer har stor innflytelse i HiFi verden.
Man må gjerne "sile" litt mht hva han skriver og sier,
- det er da først og fremst underholdning og ikke naturvitenskap.
Han er en av dem som har hatt størst påvirkning på det faktum at platespillere og vinyl er såpass aktuelt i nåtidas HiFi - sammenheng.
Dessuten mange fine platetips på Analogue Planet.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.353
Antall liker
11.313
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Men, Fremer, litt OT:
Hva slags spiller er det han har stående der og ikke forteller om?
1650532007094.png

Ser veldig seriøs ut. Styggpen, design som medisinsk utstyr for en million.
 

jifbaderom

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2022
Innlegg
1.729
Antall liker
1.654
Sted
Stavanger
ganske trans aktig klassisk musikk han fyrer på disse budsjett høyttalerene sine 😁 😍

han virker ganske distre og direkte rett fra leveren type. ærlig men ikke for alle,. tror vi hadde blitt gode venner så kunne hatt noen meningsfylte og konstruktive diskusjoner/prat 😁 😁

Skjermbilde 2022-04-21 kl. 11.38.10.png
 

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.147
Antall liker
2.147
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
En techdas airforce-variant?

Men, Fremer, litt OT:
Hva slags spiller er det han har stående der og ikke forteller om?

Ser veldig seriøs ut. Styggpen, design som medisinsk utstyr for en million.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.336
Antall liker
2.863
Mikey Fremer er en typisk US HiFi nerd i den forstand at han elsker å fortelle om hvor mye platene er verdt i kroner og øre, har gjerne 3 kopier eller mer av hver skive, har et rom packed med stuff og vet knapt hvor en skal sette foten.

Har lest mang en gang om amerikanere som kjøper 2 like CD spillere av gangen, for å ha en som back-up. Eller 2 like platespillere. Det er den amerikanske mentaliteten jeg nå blottlegger. Det blir liksom ikke nok av noen ting.

Syns Mikey burde ha litt selvironi og sagt at «hvis jeg spiller en ny Lp hver eneste dag fra samlinga mi, så ville jeg sannynligvis kommet gjennom halvparten av samlinga mi før jeg er dau»😀
 
P

parafinoksen

Gjest
Det jeg liker med innleggene dine er den rause tonen, og at du aldri søker å polarisere eller skape fronter og splittelse. Alltid inkluderende, aldri belærende eller nedlatende.
Når jeg ser et innlegg fra Auditor, setter jeg automatisk inn «Ikke at noen har spurt om det, men ...»
 

jifbaderom

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2022
Innlegg
1.729
Antall liker
1.654
Sted
Stavanger
Mikey Fremer er en typisk US HiFi nerd i den forstand at han elsker å fortelle om hvor mye platene er verdt i kroner og øre, har gjerne 3 kopier eller mer av hver skive, har et rom packed med stuff og vet knapt hvor en skal sette foten.

Har lest mang en gang om amerikanere som kjøper 2 like CD spillere av gangen, for å ha en som back-up. Eller 2 like platespillere. Det er den amerikanske mentaliteten jeg nå blottlegger. Det blir liksom ikke nok av noen ting.

Syns Mikey burde ha litt selvironi og sagt at «hvis jeg spiller en ny Lp hver eneste dag fra samlinga mi, så ville jeg sannynligvis kommet gjennom halvparten av samlinga mi før jeg er dau»😀
skal du beskrive alt du ser i videoen 😁
 

jifbaderom

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2022
Innlegg
1.729
Antall liker
1.654
Sted
Stavanger
var disse videoene fra hans besøk på Rega så fikk meg til å kjøpe en P6 med Ania, perfekt montert fra fabrikken... hm nei armen er for lav etter det jeg har klart å skimte når jeg ser på vinklingen nålen treffer sporet ligger mere slik / vinkel, fremfor slik \ sett fra siden.
den er byttet inn i en Technics sl1210mk2 nå men det forundrer meg fremdeles at en spiller som koster 20K kommer med plast hengsler til lokket, hele hengslen er plast på en P6, finnes ikke noe metall. det er bånn i bøtta kjipt!
kan forsette 🤣
tror faktisk jeg starter en diskusjon med fremmer, han har svart på mine spørsmål før

 

jifbaderom

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2022
Innlegg
1.729
Antall liker
1.654
Sted
Stavanger
Mikey Fremer er en typisk US HiFi nerd i den forstand at han elsker å fortelle om hvor mye platene er verdt i kroner og øre, har gjerne 3 kopier eller mer av hver skive, har et rom packed med stuff og vet knapt hvor en skal sette foten.

Har lest mang en gang om amerikanere som kjøper 2 like CD spillere av gangen, for å ha en som back-up. Eller 2 like platespillere. Det er den amerikanske mentaliteten jeg nå blottlegger. Det blir liksom ikke nok av noen ting.

Syns Mikey burde ha litt selvironi og sagt at «hvis jeg spiller en ny Lp hver eneste dag fra samlinga mi, så ville jeg sannynligvis kommet gjennom halvparten av samlinga mi før jeg er dau»😀
Nevner kun han eier et, så han viser frem. Flyter i 3dimensjoner sier han å en ser det flyter 😊 lirer hva det underlaget koster 😵
at det han eier har spilt problemfritt i 10år imponerer ikke
Har en rimelig JVC fra 78 jeg fikk av morfar da jeg var rundt 12. glemt i en bod under mye annet. Lånes vekk til kompiser og mye mere lite gunstig oppbevaring. Allikevel målte det bedre i wow og flutter en den project classic og rega p6 jeg kjøpte flunke nye. Holder meg vekke fra nytt i denne kategorien.
wvestlifes youtube kanal understreker at nye platespillere er dårligere en dem fra 70-80s
Så lenge en ikke legger ut svært mye penger dog.
 

Balle Sabbath

Medlem
Ble medlem
09.12.2021
Innlegg
10
Antall liker
16
Sted
Danmark
Torget vurderinger
0
«hvis jeg spiller en ny Lp hver eneste dag fra samlinga mi, så ville jeg sannynligvis kommet gjennom halvparten av samlinga mi før jeg er dau»😀
Synes det er fint nok at han nævner prisen, det er jo en del af lidelsen og har ihvertfald fundet et par guldklumper i samlingen pga af ham.
Er ret sikker på han har sagt noget lignende det, måske i hans video om de 100 bedste lp,er.
Opfatter nu også hans sang og guitarspil som mere satire end selvoptagethed.
 
Topp Bunn