Ekte mannfolk sender ikke smilefjes

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.817
Antall liker
3.997
Torget vurderinger
1
En artig liten artikkel på side 44 i dagens DN setter ord på noe jeg har tenkt på en stund. Dette med smileys. Det har gått inflasjon i smileys. "Smileys er noe utydelige folk bruker for å pakke inn et ubehagelig budskap. De sukrer pillen".
-Det passer ofte her inne på Sentralen også. Jeg prøver å bruke smileys så lite som mulig. Det blir som å avslutte en vits med å gjenfortelle poenget. Makan til dårlig selvtillit. Det byr selvsagt opp til misforståelser når man er alvorlig i det ene innlegget, og fleipete i neste. Folk blir forvirret. Men har de fulgt med en stund så henger de med i svingene. Det er forresten litt artig å bli misforstått. Da er det leserens fordommer som kommer for en dag. Kjekt å lese de og!
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Noe å tenke på ??? ???



Mvh. RS :-*
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.247
Antall liker
7.158
Torget vurderinger
4
Bare jeg slipper koz & klemz her på Sentralen så ser jeg stort på noen smiletryner
 

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Innlegg
1.262
Antall liker
22
Enig med Trane!
I motsetning til Pedal har jeg ikke noe ønske om å bli misforstått, og synes smileys er en meget enkel måte og understreke alvorhetsgraden/fleipen/satiren av det man skriver.

Pedal derimot er en fordømt kødd.

Endres ikke betydningen av setningen over om man legger til en ;D ?
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
koZ og klemZ

DiZZe Zettene Zkal viZZtnok være Ztore.

:p
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.163
Antall liker
3.999
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Og med mange slike <3<3<3<3
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Og ekstra mange lolz og slikt..

Men nå er vi vel på vei mot OT her. ::) ::)
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.163
Antall liker
3.999
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jommen.... vi er jo i OT ;D
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.817
Antall liker
3.997
Torget vurderinger
1
Kun 11 Smileys på halvannen time? :eek:

Jeg hadde ventet bedre fra dere. ;D

(13 medregnet disse 2, da).
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.050
Antall liker
1.853
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Hei. Har i dag sett Istid 3 i 3D på Coloseum Kino med min datter og der handlet det b.l.a. om det hvordan menn viser følelser. Siden min 7-åring skulle sove nå blir det litt vanskelig å løpe bordt på nærmeste utsalg. Hadde satt pris på om du eller noen andre kunne være så vennelig å sende meg artikkelen på PM eller på e-post:
john-harald.hellesvik@eniro.no ?
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Ekte mannfolk gir vel katten i slike grensesettende utsagn.
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.368
Antall liker
151
pedal skrev:
"Smileys er noe utydelige folk bruker for å pakke inn et ubehagelig budskap. De sukrer pillen".
Det med inflasjon i smileys er det jo lett å være enig i, men ellers vil mener jeg smileys er noe jeg bruker når det er vanskelig å formulere akkurat det jeg mener. En smiley legger til et uttrykk for den stemningen jeg ønsket å formidle, men ikke fikk til pga manglende evner til å formulere meg. Setter fram påstanden om at ekte menn er elendige med ord og følelser og ville vært fullstendig fortapt på nettet uten smileys.
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
Ekte mannfolk diskuterer ikke sine uenigheter over tastatur.

Vi er nok en gjeng metroseksuelle nerder uansett, så et smiley fra og til betyr nok lite.

 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.857
Antall liker
8.167
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Andreas skrev:
pedal skrev:
"Smileys er noe utydelige folk bruker for å pakke inn et ubehagelig budskap. De sukrer pillen".
Det med inflasjon i smileys er det jo lett å være enig i, men ellers vil mener jeg smileys er noe jeg bruker når det er vanskelig å formulere akkurat det jeg mener. En smiley legger til et uttrykk for den stemningen jeg ønsket å formidle, men ikke fikk til pga manglende evner til å formulere meg. Setter fram påstanden om at ekte menn er elendige med ord og følelser og ville vært fullstendig fortapt på nettet uten smileys.
Eg prøver å unngå formidling av slike stemningar som krev ein smiley....
???
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.163
Antall liker
3.999
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Er det flere som lurer på hvorfor smileyen er sur. Burde ikke denne være av en litt mer nøytral art?

???
 

highendelf

Medlem
Ble medlem
17.10.2008
Innlegg
11
Antall liker
0
Andreas skrev:
pedal skrev:
"Smileys er noe utydelige folk bruker for å pakke inn et ubehagelig budskap. De sukrer pillen".
Det med inflasjon i smileys er det jo lett å være enig i, men ellers vil mener jeg smileys er noe jeg bruker når det er vanskelig å formulere akkurat det jeg mener. En smiley legger til et uttrykk for den stemningen jeg ønsket å formidle, men ikke fikk til pga manglende evner til å formulere meg. Setter fram påstanden om at ekte menn er elendige med ord og følelser og ville vært fullstendig fortapt på nettet uten smileys.
+1
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Faan. Jeg posta akkurat en smiley i en annen tråd. Sorry, pedal!
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.813
Antall liker
7.855
Og hvis vi kunne blitt kvitt IMO/IMHO i samme slengen hadde det også vært storveies...

Bare arrogante drittsekker avslutter sine innlegg med IMO/IMHO, som om det skulle være noen tvil om at det var deres, ikke akkurat så beskjedne mening!!!!

(IMHO)
noruego
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.247
Antall liker
7.158
Torget vurderinger
4
noruego skrev:
Og hvis vi kunne blitt kvitt IMO/IMHO i samme slengen hadde det også vært storveies...

Bare arrogante drittsekker avslutter sine innlegg med IMO/IMHO, som om det skulle være noen tvil om at det var deres, ikke akkurat så beskjedne mening!!!!
Tiltredes !
(men det er nå bare min helt subjektive mening, lissom... :p )
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.399
Antall liker
6.799
Jeg bruker ikke smileys for å sukre pillen, men for å riktig gni det inn! 8)
 

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Innlegg
479
Antall liker
0
Det kan bli litt mye smileys både her og i andre forumer på nettet til tider, men smileys kan være nyttig om det brukes med vett. Men at bruk/ikke bruk av smileys har noe med å være ekte mannfolk å gjøre, det er vel en noe merkelig påstand.

Ekte mannfolk er ikke påtatt macho.
Ekte mannfolk er ikke homofobe. Ekte mannfolk er ikke redde for å snakke om følelser. Ekte mannfolk er ikke redde for å handle bind for dama når de er på butikken, de er ikke redde for å trille barnevogn og de får heller ikke angst om dama ber dem holde veska et øyeblikk i det offentlige rom...

Latterlig mange menn som sliter med dette og får et fårete uttrykk i ansiktet så snart de kommer opp i lignende. At noen i tillegg har frykt for / aversjon mot å benytte smileys i den tro at dette er feminimt, er jo også fornøyelig. Ekte mannfolk er de i alle fall ikke 8)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.399
Antall liker
6.799
Pjuk!

... og ekte mannfolk ha tre par tøfler. ;D
 

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Innlegg
479
Antall liker
0
He he, ser man det. En pingle er avslørt ;). Mitt råd: Utstyr tøflene dine med neseringer og nagler. Alternativt; klipp av fronten og la de hårete tærne med lakrisbåter stikke frem og fungere som penisforlengere. Funker sikkert fett som damemagneter...
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.050
Antall liker
1.853
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
ron-hi skrev:
He he, ser man det. En pingle er avslørt ;). Mitt råd: Utstyr tøflene dine med neseringer og nagler. Alternativt; klipp av fronten og la de hårete tærne med lakrisbåter stikke frem og fungere som penisforlengere. Funker sikkert fett som damemagneter...
En skikkelig tøffelhelt ;)
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Ingen tvil om at utvalget smileys på dette forumet er ALT for snevert ! Jeg savner et godt utvalg audiorelaterte smilyer og DEFINITIVT den hoppende bananen på Audiokarma..... DEN burde headhuntes HIT!

Smileys er undervurdert i det moderne samfunn.. Det er strålende krydder til vårt ellers vakre språk..

Denne kommer fra hjertet, enten du liker det eller ikke
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.817
Antall liker
3.997
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Faan. Jeg posta akkurat en smiley i en annen tråd. Sorry, pedal!
Så, så. Det viktigste er at du viser anger.
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.817
Antall liker
3.997
Torget vurderinger
1
SMILEYS IN ROCK:

Tror ikke jeg har noen album covers med smileys, men fant denne:




Hvilken kjent rockegruppe brukte den på sine turnevarer og merchandising?
 

Vedlegg

Topp Bunn