Nirvanapedal skrev:SMILEYS IN ROCK:
Tror ikke jeg har noen album covers med smileys, men fant denne:
Hvilken kjent rockegruppe brukte den på sine turnevarer og merchandising?
Et hederlig men fånyttes forsøkVidar Bol skrev:Jeg ser pedals åpningsinnlegg som en slags hersketeknikk.
Herskeren over Off Topic. Det hadde vært noe.Vidar Bol skrev:Jeg ser pedals åpningsinnlegg som en slags hersketeknikk.
Watchmenpedal skrev:TEGNESERIE-QUIZ: Hvilken tegneserie har Smiley som gjennomgangstema?
litt usikker på hvordan jeg skal tolke spørmålet.pedal skrev:NY ROCK-QUIZ: Hva er det nærmeste vi kommer en Smiley på et berømt Frank Zappa LP-cover? (Den tenker jeg sender dere i tenkeboksen).
Jeg føler på en måte at når du skriver det på den måten så blir det veldig feil.norcad skrev:Gå inn på Kvinneguiden i stedet, der kan dere skape intriger ut av hva som helst. Akkurat slik sånne som dere gjør IRL. Kvinnfolk!
Tor Nado skrev:litt usikker på hvordan jeg skal tolke spørmålet.
Weasels ?
og om ikke så enten Uncle Meat eller Everything is healing nicely.
reserve: studio tan
fanden å, strictly comersial kunne også være en kandtidat, men er ikke noe berømt cover. Weasels er det mest berømte, (Neon Park).
http://www.united-mutations.com/p/neon_park.htm
Velkommen til Off Topic. Hifisentralens sjel, intet mindre, uttalt av Høvdingen da RoDa forlangte OT nedlagt. Senere har han tatt til fornuften. RoDa, altså.Vermin skrev:hehe, det er faen meg mye sjuke tråder her på hfs for tia
norcad skrev:Og sjuke folk!
Ikke rart det blir krig her i verden når man klarer å henge seg opp i, og misforstå betydningen av smileys og IMO.
IMHO ;D
Og tittelen sa noe om ekte mannfolk?
Gå inn på Kvinneguiden i stedet, der kan dere skape intriger ut av hva som helst. Akkurat slik sånne som dere gjør IRL. Kvinnfolk!
pedal skrev:...Det er forresten litt artig å bli misforstått. Da er det leserens fordommer som kommer for en dag. Kjekt å lese de og!
Off Topic-hjørnet skal slås sammen med Kabelhjørnet og døpes om til "Kabler og utenomsnakk", hvilket er et godt navn på Hifisentralens sjel.pedal skrev:Velkommen til Off Topic. Hifisentralens sjel, intet mindre, uttalt av Høvdingen da RoDa forlangte OT nedlagt. Senere har han tatt til fornuften. RoDa, altså.
De horna kler deg, Valentino.Valentino skrev:Off Topic-hjørnet skal slås sammen med Kabelhjørnet og døpes om til "Kabler og utenomsnakk", hvilket er et godt navn på Hifisentralens sjel.pedal skrev:Velkommen til Off Topic. Hifisentralens sjel, intet mindre, uttalt av Høvdingen da RoDa forlangte OT nedlagt. Senere har han tatt til fornuften. RoDa, altså.
>
Bra Arve! Du har skjønt det! ... Nå leste jeg dette en gang til før jeg la inn, og ja, det kan virke sarkastisk. Her knytter du hele diskusjonen inn i en linje. Min kommentar trenger egentlig en smiler for understreke at det IKKE er sarkastisk ment,,,,,,,Audiophile-Arve skrev:Eg prøver å unngå formidling av slike stemningar som krev ein smiley....Andreas skrev:Det med inflasjon i smileys er det jo lett å være enig i, men ellers vil mener jeg smileys er noe jeg bruker når det er vanskelig å formulere akkurat det jeg mener. En smiley legger til et uttrykk for den stemningen jeg ønsket å formidle, men ikke fikk til pga manglende evner til å formulere meg. Setter fram påstanden om at ekte menn er elendige med ord og følelser og ville vært fullstendig fortapt på nettet uten smileys.pedal skrev:"Smileys er noe utydelige folk bruker for å pakke inn et ubehagelig budskap. De sukrer pillen".
???
Man kunne slippe digre DP-forsterkere i hullene i min Wagnerkunnskap, men disse Wagnerfigurene er jo ikke vikinger da.pedal skrev:Ai, ai, ai, et svart hull i din Wagner kunnskap...
I artikkelen du linker til refereres det IKKE til at Wagners figurer var vikinger.pedal skrev:
Jeg har hørt lignende tall og synes det høres ut som nonsens. Kanskje det er en skrivefeil og at de egentlig mener at "20-30% av verbal kommunikasjon mellom mennesker, face to face, har et innhold". Et optimistisk anslag, men dog.atonal skrev:Forskere har funnet ut at det verbale innhold utgjør et sted mellom 20-30% av face-to-face kommunikasjon mellom mennesker, resten foregår ved hjelp av nonverbale cues.
Richard Wagner is often credited with popularizing the idea of horned helmets, although he never wrote an opera about Vikings. His operatic cycle Der Ring des Nibelungen, the four parts of which were first produced between 1869 and 1876, depicted Germanic gods and heroes in the mythical past, not during the historical Viking era. Most opera fans neither knew nor cared that the Viking Age didn't start until A.D. 793, though, and some apparently assumed all barbarian warriors in northern Europe wore pointy headgear. Wagner had also used a horned helmet in the original production of Tristan und Isolde in 1865. This is even further from Vikings, because the story is a Celtic, not a Germanic, legend.Valentino skrev:I artikkelen du linker til refereres det IKKE til at Wagners figurer var vikinger.
Ikkje noko poeng for oss som lærte touch på ungdomsskulen....totte skrev:Vi burde ha tilgang til en nid-smiley, ville spart oss for masse tekst.
Audiophile-Arve skrev:Ikkje noko poeng for oss som lærte touch på ungdomsskulen....totte skrev:Vi burde ha tilgang til en nid-smiley, ville spart oss for masse tekst.
Tja, fornuft og fornuft.pedal skrev:Velkommen til Off Topic. Hifisentralens sjel, intet mindre, uttalt av Høvdingen da RoDa forlangte OT nedlagt. Senere har han tatt til fornuften. RoDa, altså.