Ekte mannfolk sender ikke smilefjes

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg ser pedals åpningsinnlegg som en slags hersketeknikk.

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
pedal skrev:
SMILEYS IN ROCK:

Tror ikke jeg har noen album covers med smileys, men fant denne:

Hvilken kjent rockegruppe brukte den på sine turnevarer og merchandising?
Nirvana

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.869
Torget vurderinger
1
Vidar Bol skrev:
Jeg ser pedals åpningsinnlegg som en slags hersketeknikk.
Herskeren over Off Topic. Det hadde vært noe.

-------

Nirvana var riktig!

TEGNESERIE-QUIZ: Hvilken tegneserie har Smiley som gjennomgangstema?

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.869
Torget vurderinger
1
Watchmen var riktig.

Ellers var det jo Forest Gump som oppfant Smiley. Men det viste dere sikkert fra før.

-------------------

NY ROCK-QUIZ: Hva er det nærmeste vi kommer en Smiley på et berømt Frank Zappa LP-cover? (Den tenker jeg sender dere i tenkeboksen).

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
pedal skrev:
NY ROCK-QUIZ: Hva er det nærmeste vi kommer en Smiley på et berømt Frank Zappa LP-cover? (Den tenker jeg sender dere i tenkeboksen).
litt usikker på hvordan jeg skal tolke spørmålet.

Weasels ?

og om ikke så enten Uncle Meat eller Everything is healing nicely.

reserve: studio tan

fanden å, strictly comersial kunne også være en kandtidat, men er ikke noe berømt cover. Weasels er det mest berømte, (Neon Park).

http://www.united-mutations.com/p/neon_park.htm

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.916
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
hehe, det er faen meg mye sjuke tråder her på hfs for tia

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Og sjuke folk!
Ikke rart det blir krig her i verden når man klarer å henge seg opp i, og misforstå betydningen av smileys og IMO.
IMHO ;D

Og tittelen sa noe om ekte mannfolk?

Gå inn på Kvinneguiden i stedet, der kan dere skape intriger ut av hva som helst. Akkurat slik sånne som dere gjør IRL. Kvinnfolk!

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
norcad skrev:
Gå inn på Kvinneguiden i stedet, der kan dere skape intriger ut av hva som helst. Akkurat slik sånne som dere gjør IRL. Kvinnfolk!
Jeg føler på en måte at når du skriver det på den måten så blir det veldig feil.

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Hadde du følt deg bedre om jeg avsluttet med en smiley kanskje?

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.869
Torget vurderinger
1
Tor Nado skrev:
litt usikker på hvordan jeg skal tolke spørmålet.

Weasels ?

og om ikke så enten Uncle Meat eller Everything is healing nicely.

reserve: studio tan

fanden å, strictly comersial kunne også være en kandtidat, men er ikke noe berømt cover. Weasels er det mest berømte, (Neon Park).

http://www.united-mutations.com/p/neon_park.htm

Regnet med at sentralens Zappaguru ville nappe på denne. Neppe noen god fasit på denne quizen, men som du ser så fant jeg en gul smiley til høyre for Elvis Presley. Alvorstynget og i profil, riktignok, he-he.
-Ellers fant jeg ingen smiley på noen rock cover what so ever. Det er mulig figuren er lisensiert/ikke blir brukt pga opphavsrettslige grunner.

--------------------

Vermin skrev:
hehe, det er faen meg mye sjuke tråder her på hfs for tia
Velkommen til Off Topic. ”Hifisentralens sjel”, intet mindre, uttalt av Høvdingen da RoDa forlangte OT nedlagt. Senere har han tatt til fornuften. RoDa, altså.

-------------------

norcad skrev:
Og sjuke folk!
Ikke rart det blir krig her i verden når man klarer å henge seg opp i, og misforstå betydningen av smileys og IMO.
IMHO ;D

Og tittelen sa noe om ekte mannfolk?

pedal skrev:
...Det er forresten litt artig å bli misforstått. Da er det leserens fordommer som kommer for en dag. Kjekt å lese de og!

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.855
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
pedal skrev:
Velkommen til Off Topic. ”Hifisentralens sjel”, intet mindre, uttalt av Høvdingen da RoDa forlangte OT nedlagt. Senere har han tatt til fornuften. RoDa, altså.
Off Topic-hjørnet skal slås sammen med Kabelhjørnet og døpes om til "Kabler og utenomsnakk", hvilket er et godt navn på Hifisentralens sjel.

>:D

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.869
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
pedal skrev:
Off Topic-hjørnet skal slås sammen med Kabelhjørnet og døpes om til "Kabler og utenomsnakk", hvilket er et godt navn på Hifisentralens sjel.

>:D
De horna kler deg, Valentino.

Kultur-quiz, spesielt tilpasset deg: Når begynte vikingene å bruke hjelmer med horn?

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.869
Torget vurderinger
1
Ai, ai, ai, et svart hull i din Wagner kunnskap...

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.404
Sted
Holmestrand
Audiophile-Arve skrev:
Andreas skrev:
pedal skrev:
"Smileys er noe utydelige folk bruker for å pakke inn et ubehagelig budskap. De sukrer pillen".
Det med inflasjon i smileys er det jo lett å være enig i, men ellers vil mener jeg smileys er noe jeg bruker når det er vanskelig å formulere akkurat det jeg mener. En smiley legger til et uttrykk for den stemningen jeg ønsket å formidle, men ikke fikk til pga manglende evner til å formulere meg. Setter fram påstanden om at ekte menn er elendige med ord og følelser og ville vært fullstendig fortapt på nettet uten smileys.
Eg prøver å unngå formidling av slike stemningar som krev ein smiley....
???
Bra Arve! Du har skjønt det! ... Nå leste jeg dette en gang til før jeg la inn, og ja, det kan virke sarkastisk. Her knytter du hele diskusjonen inn i en linje. Min kommentar trenger egentlig en smiler for understreke at det IKKE er sarkastisk ment,,,,,,,

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.855
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
pedal skrev:
Ai, ai, ai, et svart hull i din Wagner kunnskap...
Man kunne slippe digre DP-forsterkere i hullene i min Wagnerkunnskap, men disse Wagnerfigurene er jo ikke vikinger da.
De er guder og fabelfigurer, ja og så noen middelaldermennesker. At han bruker Edda og Vølundsagaen f.eks. gjør ikke figurene til vikinger. Finnes det en lærersmiley noe sted? Arve, du har ikke en på lur?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
How many smilies can a man send
before he's no longer a man

the answer my friend
is blowing in the wind
the answer is blowing in the wind

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Vi burde ha tilgang til en nid-smiley, ville spart oss for masse tekst.

P

Parelius

Gjest
Ironismilefjes er fint; og så kan vi ha ironismilefjes som vi bruker når vi bruker ironismilefjesene ironisk; og så kan vi ha ironismilefjes når vi bruker ironismilefjesene som fjeser smilet i vår første ironi; også burtetter. Er det ikke like greit å bruke norsk skriftmål da!

En bør alltid bruke et smilende smilefjes etter en fornærmelse. Da vet vi hvem vi har med å gjøre. Det er kanskje den eneste bruk av smilefjes som ikke er utsatt for misforståelser.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.869
Torget vurderinger
1
G

Gjestemedlem

Gjest
smileys er litt som tegnsetting en gramatikalsk utvidelse for en moderne tidsalder smileys er jo også eller kan i allefall være ganske trivelige hva ville feks en tråd vært uten vår flyvegale finnmarking vært uten sporadiske utbrudd av smilefjes mye kjedeligere i allefall smileys er emosjonell gramatikk :)

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.855
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
pedal skrev:
I artikkelen du linker til refereres det IKKE til at Wagners figurer var vikinger.
Her er kostymedesign fra den aller første oppsetningen av ringen i Bayreuth:

Bevingede hjelmer, ikke behornede. Folkeopplysning med et :).

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Alle som er litt opplyst (med Asterix) vet da at vikingene hadde både horn og vinger i hjelmene. :mad:

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.855
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jøss, hetern Siegfriedix han tjommin til venstre?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Forskere har funnet ut at det verbale innhold utgjør et sted mellom 20-30% av face-to-face kommunikasjon mellom mennesker, resten foregår ved hjelp av nonverbale cues. Kanskje ikke så rart da at folk - ekte mannfolk t.o.m. - tillater seg smileys en gang i blant?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
atonal skrev:
Forskere har funnet ut at det verbale innhold utgjør et sted mellom 20-30% av face-to-face kommunikasjon mellom mennesker, resten foregår ved hjelp av nonverbale cues.
Jeg har hørt lignende tall og synes det høres ut som nonsens. Kanskje det er en skrivefeil og at de egentlig mener at "20-30% av verbal kommunikasjon mellom mennesker, face to face, har et innhold". Et optimistisk anslag, men dog.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Ekte mannfolk kommuniserer dårlig.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
fuck off!
IMHO!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
:p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

harhau

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.07.2007
Antall liker
1
Inspirasjonen kom over meg (ikke vet jeg hva dette "kunstverket" betyr):

Si Hei!!!​

R

RoDa

Gjest
pedal skrev:
Tja, fornuft og fornuft.
Har vel mer innsett at skal man være hardcore sentralist så duger det ikke uten OT.
Mye og mangt diskuteres her som refereres til i tråder på orntli-forumet.
Derfor har deltakelsen minket til kosetråder i bildedelen og et og annet sleng-innlegg rundt omkring..... (på MSN min ville fem slike prikker blitt til en smiley som kom for å plukke opp prikkene)

Lurer på om orntli-forumet dør nå, etter at det vissnok kan måles forskjell på kabler? Tror det var noen med at man måtte måle med høyttaler tilkoblet og ikke 8 Ohms motstand? Også jeg som simpelthen elsket lyden av mine resistorer, pokker!

R

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Og hvem på HFS vil påberope seg og være et ekte mannfolk?

Topp Bunn