Har en kompis som bytter biler litt i overkant ofte. Han har til enhver tid tre eller fire biler, og er glad i å kjøre mye, langt og gjerne fort. Han er nesten to meter høy.
Av bilene han har hatt de siste fire årene er det i3 som er den han tydeligvis er mest fornøyd med, og som er hans foretrukne bil, også når han skal kjøre et godt stykke.
Mye av dette er selvsagt på grunn av økonomien ved å kjøre elbil, men jeg spurte han konkret om dette med ustabilitet i motorveifart, og det var ikke noe han hadde lagt merke til. (som referanse er en av hans andre biler en Corvette)
Var med som passasjer på en tur langt ut i gokk i romjula med denne lille fisen av en bil, og havnet ut på en såpeglatt privat vei som ikke var spesielt strødd eller brøytet. Og bilen imponerte noe voldsomt. Jeg var dritnervøs, siden han syntes det var kjempemoro å gi full gass for å se når ting slapp (jeg visste at om vi sklei av veien ville vi ikke klare å komme oss opp igjen uten hjelp) , men han så ingen problemer med det. Uansett, bilen fant grep og dro seg opp de merkeligste bakkene som jeg tror jeg virkelig hadde slitt med å komme meg opp med V70en min. og spesielt med tanke på den aggressive kjørestilen hans, så var det ekstra imponerende at det ikke bare ble kløn.
Det var såpass at jeg tenkte at en i3 med den største batteripakka er en bil jeg helt fint kunne hatt selv. Så om den kommer med hengerfeste i fremtiden skal det ikke utelukkes at jeg kunne plukka opp en sånn. Som toseter er det plenty med bagasjeplass og den lader fort nok til at det ikke er noe problem på langtur. Det eneste som mangler er altså en skikkelig løsning for å transportere tunge sykler på tur. Men for de som ikke trenger det, kan jeg ikke se noe galt i en i3. Selv om dørene helt klart er noe man bør være oppmerksom på dersom man har unger, for om de smeller igjen dørene i feil rekkefølge blir det dyrt.