Ja, min kommentar rettet seg vel mot den som reagerte på at jeg hadde et ladekort fra BMW som jeg kan bruke på veldig mange ladestasjoner i Norge. Jeg ser at det er 18 860 ladepunkter i Norge som støttes, bl.a Ionity, Recharge og Eviny (og mange fler). 865 068 ladepunkter i Europa (men det spiller for så vidt ingen rolle hvis det ikke er en lader der jeg er når jeg trenger det - litt mer planlegging må fremdeles påregnes).Problemet har vært at det er det man ikke kan gjøre, men i stedet måtte laste ned appen fra det ladeselskapet, registrere seg der med betalingskort etc, og så kunne lade. I verste fall måtte man få tilsendt en fysisk duppeditt for hvert enkelt ladeselskap, noe som var litt upraktisk hvis man sto i en fremmed by en sen kveld og bannet over en obskur ladestolpe.
Hvilken teknologi brukes hvis du har bilnøkkel på telefonen?Selv om jeg kan "tappe" med telefonen ved betaling og har mulighet for bilnøkkel på telefonen bruker jeg det ikke. "Tapping" fordi betalingsløsningen ikke ble støttet av min bank og bilnøkkel på telefonen fordi jeg ikke liker å legge alle egg i samme kurv. Jeg gir ikke talekommandoer til bilen heller - jeg liker ikke å snakke til ting. Kall meg gjerne ludditt hvis dere vil.
OK, da er det blitt mye mye mye bedre, beklager forvirringen !^ Helt feil. Bluetooth EDR 2.1-4.0 har 80 bits krypteringsnøkkel og EDR >4.2 og BLE har 128 bits eller 16 bytes.
Vis vedlegget 1090948
Du kan sikkert kjøpe VW i 2026, men du kommer neppe til å gjøre av 1) høy pris 2) teknologisk akterutseiltGreit å være kritisk til kilden. Dette er en kanal som forteller deg om hva som er galt med all bilindustri utenfor Kina. Lurer på hva han får betalt?
Kan garantere deg at du kan kjøpe VW i 2026.
At kinesisk bilindustri leter etter produksjonskapasitet i Europa er intet nytt. Han burde kanskje nevne at de fleste av dem et nedtynget i gjeld og at bare statssubsidier holder dem flytende; som sagt Nio taper 377 000kr for hver bil de selger i Norge. Bare 3-4 av de 80+ elbil produsentene i Kina forventes å overleve...
Enig, Kinabil er ikke aktuelt og det inkluderer vel nå både Volvo (Geely) og PolestarJeg kommer nå i hvert fall aldri til å kjøpe kinesisk bil, uansett hvor teknologisk forutseilt de blir.
Enig, den kommer i en rimeligere basismodell, men gutta velger å ikke ta den til Norge, kun toppmodellen!Jeg må si jeg har litt lyst på denne: https://www.alfaromeo.no/modeller/junior-elettrica
Men synes den kanskje blir litt dyr med litt for lite batteri.