Volvo PV er safe....
I ei normal verd ville/burde kontroll med slikt som dette: personvern, datainnsamling, bakdører (om det er rett ord) osb vore ein føresetnad for at varer skulle vore lovleg å omsetja.Ikke bare i bilen. Overvåking av pasienter på sykehus har dem nå også oppdaget har bakdører til kinesisk universitet
Same vitsen som haren og gulrotkake, jo (min favoritt, variantar er «kald kaffi» og «telt med hol i»).
Spesielt bra fungerer disse "rustfrie" panelene på Norske veier med salt. Den som ligger på finn er foliert så vidt jeg kan se. Mulig årsak kan være nettopp overflaterustMange praktiske løysingar, forstår eg.
Ja. Litt artig at rustfritt stål skal signalisera ein slags industriell «utility»-estetikk, men at ein knapt finn eit einaste køyretøy i, tja, militæret, landbruk eller bygg og anlegg i rustfritt stål utan behandling.Spesielt bra fungerer disse "rustfrie" panelene på Norske veier med salt. Den som ligger på finn er foliert så vidt jeg kan se. Mulig årsak kan være nettopp overflaterust
Den forrige som forsøkte var vel DeLorean. Ingen stor suksess, det heller.Ja. Litt artig at rustfritt stål skal signalisera ein slags industriell «utility»-estetikk, men at ein knapt finn eit einaste køyretøy i, tja, militæret, landbruk eller bygg og anlegg i rustfritt stål utan behandling.
Rein smågutt-fantasi.
Hvor har du 301 fra? Tesla sier 30X.Den forrige som forsøkte var vel DeLorean. Ingen stor suksess, det heller.
Man kan også se på materialbruk i båter. Tesla har tydeligvis brukt 301 stål. «Vanlig» A2 rustfritt kalles også 304, type oppvaskbenk. 301 er en «billigvariant» av det med mindre legeringsmaterialer. Typiske rustfrie eksosanlegg er 304. Utendørs hos meg i Fjällbacka ruster 304 «rustfritt» i stykker helt av seg selv. Marine fittings er 316, A4 rustfritt. Laveste grad som anbefales brukt i kystmiljø er 316L. Saltede vinterveier i Norge er minst like korrosjonsutsatt som kystklima.
Det beste man kan si om ulakkert karosseri i 301 er at det ruster mindre enn ulakkert karosseriplate i vanlig karbonstål, mild steel.
Senopstårta?Same vitsen som haren og gulrotkake, jo (min favoritt, variantar er «kald kaffi» og «telt med hol i»).
Men bortsett frå Musk, og at bilen er alt for stor og ikkje er så bra, så er no bilen litt original i det minste. Mange praktiske løysingar, forstår eg.
Folie er visstnok heller ikke god kål.Haha. Før nøkla jo pøbelen bilsider.
Nå holder det at de har med seg en magnet:
![]()
Warning! Do Not Expose Cybertrucks to Common Magnets
Cybertruck owners are complaining that sticking cosmetic stickers onto the body of their vehicle is damaging the stainless steel.futurism.com
Er vel ikke 301 som står; jfr artikkel:Det er ingen ting som heter 30X. SAE har analysert materialet og fant 301. musk har selv sagt at de bruker samme legering som i SpaceX, altså 301. X = 1.
![]()
Why Tesla Cybertruck uses 301 stainless steel
Tesla Cybertruck is hot. Three keywords are also hot: "crazy" appearance, "ultra-hard" stainless steel, and "armor" glass.www.linkedin.com
![]()
Stainless doesn't mean stain-proof; just ask Tesla Cybertruck owners
Spoiler alert: be careful running it through the car wash.shoppress.dormanproducts.com