Electrocompaniet AW60 service/vedlikehold

Stianbje

Medlem
Ble medlem
02.06.2011
Innlegg
21
Antall liker
0
Jeg har en AW60 fra -96 som har ligget i skapet siste fem år og er nå tatt frem igjen. Jeg er godt fornøyd med den, men har hørt noe om at EC utfører service på de, bytter ut noen transistorer og kondensatorer etc. og lurer på å sende den inn til de..

Jeg har vært i kontakt med EC og de skal ha 2900,-

Er det noen her som har erfaring med denne type service?

Stian
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg har gode erfaringer med ECS Holding på Lillestrøm - se linken i innlegget ovenfor. Både yngstemann og datteren min oppgraderte i sin tid hver sin ECI-4, og broren min har også brukt ECS Holding - både til oppgraderinger og til reparasjoner.
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Jeg ville kanskje tenkt meg om 2 ganger før jeg leverte noe dit. 2009 regnskapene viser solid negativ egenkapital med raskt voksende leverandørgjeld.
Konkurs er slett ikke usannsynlig, hva skjer da med varer på lager til reparasjon? I boet?
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Godt poeng - slikt burde man sjekke før man handler med et firma.

M.h.t. ting som er levert inn til reparasjon, er det heldigvis slik at dette ikke inngår i boet ved en konkurs - d.v.s. at den som har levert inn utstyret, beholder eiendomsretten til det han har levert fra seg. Man må naturligvis kunne fremvise innleveringskvitteringen - med serienummer og slikt står man jo sterkt - men så var det jo det med at slikt kan ta tid. Ganske lang tid - avhengig av bobestyrers tempo og stressfaktor.

I tillegg må man være forberedt på å cashe ut påløpte reparasjonskostnader før man kan få tilbake utstyret sitt.

Men det er jo klart: hvis de har vært kjeltringer, og f.eks. har solgt unna utstyr de har fått inn til reparasjon for å få inn penger til driften, må man stille i køen av kreditorer på vanlig måte. Selv om de ansvarlige skulle bli dømt for slikte kjeltringstreker, er det ikke sikkert at man får igjen verken utstyr eller penger - det avhenger av betalingsevnen. Uansett: kommer man i en slik situasjon, må man regne med at det kan ta lang tid.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
hugin skrev:
Jeg ville kanskje tenkt meg om 2 ganger før jeg leverte noe dit. 2009 regnskapene viser solid negativ egenkapital med raskt voksende leverandørgjeld.
Konkurs er slett ikke usannsynlig, hva skjer da med varer på lager til reparasjon? I boet?
Nå er vi vel sent i 2011?

Jeg har aldri vært borti bedre service og kundebehandling enn når jeg har levert inn ting til reparasjon/service hos Abrahamsen.
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Dazed skrev:
hugin skrev:
Jeg ville kanskje tenkt meg om 2 ganger før jeg leverte noe dit. 2009 regnskapene viser solid negativ egenkapital med raskt voksende leverandørgjeld.
Konkurs er slett ikke usannsynlig, hva skjer da med varer på lager til reparasjon? I boet?
Nå er vi vel sent i 2011?

Jeg har aldri vært borti bedre service og kundebehandling enn når jeg har levert inn ting til reparasjon/service hos Abrahamsen.
Jeg kommenterte ikke kvaliteten på arbeidet, påpekte kun det faktum at kassa er bunnskrapet....
Hadde følt meg tryggere ved å bruke Electrocompaniet i en slik sak.
 

Stianbje

Medlem
Ble medlem
02.06.2011
Innlegg
21
Antall liker
0
Takker for alle svar ;D

Jeg er også mer lysten på å sende til Electrocompaniet..Det er vel en grunn til at EC gikk konk i første omgang og det var vel med Per ved roret.. (med all den positive kred. de hadde klarer jeg ikke skjønne helt hvordan det er mulig egentlig...)

Bor man i Stavangerområdet blir vel postgangen kjappere òg..

Men.... Det jeg virkelig lurte på var om det har noe for seg...? Noen som har gjort det og opplevd forskjellen? Jeg var på et foredrag i -94 eller noe sånt hvor Per Abrahamsen snakket om dette og fortalte om folk som leverte inn "ett gammelt esel" og fikk tilbake "en viril sprek hingst"....

Stian
 
Topp Bunn