Electrocompaniet ECP-1

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.770
Antall liker
500
Sted
Stockholm
Er det noen her som veit hva motstanden er på MC inngangen på denne riaa'en? På alt jeg finner av spesifikasjoner står det bare oppført for MM..
 

fisherman

Medlem
Ble medlem
08.04.2006
Innlegg
46
Antall liker
2
Cundis skrev:
Er det noen her som veit hva motstanden er på MC inngangen på denne riaa'en? På alt jeg finner av spesifikasjoner står det bare oppført for MM..

Leser du tysk ? (se link)
Mener det står noe her om "automatisk tilpasning".
Du får evnt. sende en mail til Tau.....
http://www.electrocompaniet.no/images/tester/ecp1/audiophile/ECP1%20-%20Audiophile%20-%20Tyskland%20-%202002%20-%2002.jpg
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.770
Antall liker
500
Sted
Stockholm
Takk skal du ha, jeg får sende det videre til broren min, er ikke særlig skarpere i tysk enn å vite hva Helga betyr.. ;)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.689
Antall liker
8.077
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
ECP-1 skal i følge Abrahamsen ha et kretsløp som tilpasser seg selv til impedansen på pickup'en, har alltid hørtes rart ut i mine ører ;D
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.770
Antall liker
500
Sted
Stockholm
Det høres rart ut for meg og..! ;D Dumt system i tilfelle, da man ikke får mulighet til å justere klangbalanse etter egen smak...
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Tysk manual på Norsk produkt......... :eek:
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
ECP-1 er ikke så hakkande gæærn, selv om Gunnar Brekke ga den regelrett slakt i Audio da den kom. Jeg har hatt en i noen år. Da den kom på markedet kostet den 3.000,- Nå er det vel det dobbelte, og dermed en helt annen konkurranse. NLE spiller ringer rundt, så det er sagt. Det er sikkert en mengde av de nyere RIAA'ene som er en god del bedre også.

Jeg ville neppe kjøpt en ny, men hvis du finner en brukt for en rimelig penge...
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.770
Antall liker
500
Sted
Stockholm
Den kosta 3000 da jeg kjøpte den i '95 også, og nå har den stigi til 8295,- :p Jeg syns den er grei, men helt fornøyd er jeg ikke. Den kan bli litt for mørk i anlegget mitt, også hadde det vært en stor fordel om den hadde hatt noen justeringsmuligheter da..! Går og lurer litt på ny (brukt) etterhvert, så bruktmarkedet studeres med ugleøyne.. ;D
 
Topp Bunn