M
marsboer
Gjest
Det samsvarer ikke med de målingene jeg har sett som bare klassifiserer høytaleren som moderat vanskelig å drive:Duelund_Support skrev:802 D er vanskelig med store impedansudsving og fasevinkler. Jeg har set nogle målinger i en anden tråd hvor den var væsentligt vanskeligere end 801 D.marsboer skrev:802D er ikke vanskelige å ha med å gjøre. 802 Nautilus derimot...
802D krever selvsagt en strømsterk forsterker med suveren lydkvalitet for å få ut potensialet, men er ikke en utpreget "versting" på dette området i forhold til f.eks den gamle Nautilus 801.
Men jeg synes faktisk at EC kler lyden fra S-serien til B&W bedre enn D-serien. S-serien har noe mer sting i toppen, men ikke fæl sting slik som Nautilus serien. Min erfaring med AW180 på 803S og AW400 på 805S er i hvertfall utelukkende positive, og det tror jeg også de fleste andre ville si om de fikk høre disse anleggene "live" til tross for ulik smak.
I tråden konkluderede man at kun ganske få forstærkere magter 802 D.
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/1205bw/index4.html
Jeg sammenlignet ikke med 801D, men Nautilus 801. Dette er to helt forskjellige rasedyr når det kommer til hvor vanskelige de er å drive dersom jeg skal ta de som har peiling på ordet. Nautilus serien var visst notorisk ille.