Electrocompaniet VS Bryston

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Jeg har idag Ec AW250 (den gamle typen med alu front) men så har jeg fått tilbud om en Bryston 4b. Kan noen forklare meg hvordan denne spiller i forhold til 250en som jeg har nå? ht som skal drives er et par Kef 107. syns ikke Ec klarer å drive de godt nok.vil gjerne ha litt mere trykk i bunn.
 
O

OldBoy

Gjest
Ut fra det jeg har hørt av Bryston og EC, er dette nærmest to motpoler. Bryston er nøytral og stram, mens EC er varmere og mer utflytende. Vi snakker om nyanser, men merkbare sådanne.

Jeg kjenner ikke KEF-høyttalerne dine, men du kan sikkert få litt mer trøkk i bunn med Bryston. Dog ikke nødvendigvis en bedre lytteopplevelse, totalt sett. Ting henger sammen: Du sier ikke noe om hva slags kilde du har, det kan godt hende at det er der skoen trykker.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
J.Rasmussen skrev:
vil gjerne ha litt mere trykk i bunn.
Det spørs litt hva du mener med trykk i bunn. Bryston er så stram i bassen at man kan få følelsen av at bassen har forsvunnet, mens den egentlig har blitt mye kjappere. Hvis du vil ha bass som drønner i rommet er nok ikke Bryston tingen. Du bør ihvertfall ikke kjøpe Bryston uhørt hvis du vil ha fyldigere bass. Men, er det bass i innspillingen får du BASS ;).

Mvh.
 
Topp Bunn