Electrocompaniets EMC 1UP Eller Ecc 1 modellen?

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Innlegg
396
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Hei, i dag har jeg Sony XA5ES som driverk. Har også Sqeesbokscenter noe jeg vurderer og gå bort fra.
Må si jeg er mer glad i cd-platen. Ikke liker jeg og bruke for mye tid på pc med nedlasting av plater og musikk heller.
Jeg har EC Dac i dag og sonyen som driverk, men lurer masse på om jeg skal kjøpe emc 1up eller ecc 1 modellen.
Hvordan er ecc modellen forhold til driverk og kvalitet, kjøper jeg emc 1up så trenger jeg jo ikke dac lenger heller. Men samtidig tenker jeg på at jeg kan få en splitter ny ecc 1 til prisen for en brukt emc 1 up.
Emc 1 up er jo legendarisk og har vert en drøm lenge, skyve lokk, plassere platen og legge på en deilig spindel og nyte lyden, men den trekker på åra den også, vanskelig valg synes jeg.
Ellers har jeg Ec 4.7, AW 180 blokker, Gallo ref 3.1 og tilhørende anthonio gallo forsterkeren.
Jeg vil ha den gode VARME EC lyden.

Takker for gode råd
 

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
475
Antall liker
68
Sted
Vestfold
Jeg ville gått for EMC1UP, da denne har bedre bassfundament enn både ECD1 og ECC1, og vil nok derfor passe din smak best. Den drar på årene, men er solid bygget, så den varer nok en stund til.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.504
Antall liker
37.560
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg har en EMC1UP. Det er "egentlig" en tidlig EMC1 som er oppgradert til UP. Kjempebra spiller, men med den ene ulempen at den kan ikke lese hybride SACD/CD-plater. Jeg regner med at de nyere utgavene kan gjøre det, men det kan være verdt å sjekke det før kjøp.
 
M

marsboer

Gjest
Bytter man drivverket, noe man sannsynligvis må gjøre på en EMC1 UP for å bli kvitt CD-leseproblemer etterhvert uansett, så er vel spilleren god som gull igjen.
 

runem

Medlem
Ble medlem
30.07.2007
Innlegg
5
Antall liker
0
G.A.G. skrev:
Jeg ville gått for EMC1UP, da denne har bedre bassfundament enn både ECD1 og ECC1, og vil nok derfor passe din smak best. Den drar på årene, men er solid bygget, så den varer nok en stund til.
Hhvordan kan du si at EMC1 har bedre bassfundament en ECD1, ECD1 er akkurat samme DAC som den i EMC1/UP.
De låter helt likt hvis man har likt drivverk. Er forresten enig i at EMC1 er bedre i grunntoneområdet en ECC1, men jeg liker faktisk ECC1 bedre oppover.
ECC1 har dessverre heller ikke mulighet for SACD, ser noen nevnte det.
 

lasset

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.09.2006
Innlegg
78
Antall liker
2
Sted
Gjerdrum
Hei,det står en emc-1 til kr 4000,- på finn .Løp og kjøp!! ;)
(Jeg har ingenting med salget)
Mvh:Lasse.
 
Topp Bunn