ElectroHjørnet: En anbefalingstråd for elektronisk musikk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Grimsli Audio Design

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.09.2024
    Antall liker
    12
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    0
    Hei. Ny her. Har ganske vid musikksmak men elektronika er definitivt en stor del av totalen. Helt fra starten med alle de gode fra Jean Michel, fulgt Røyksopp fra dag én. Trauma (Worakls Remix) MÅ jeg bare blææste i blandt, stort lydbilde og en eventyraktig progress i låten får meg til å flyte bekymringsfritt inn i drømmeland.

Worakls har også noen fine LIVE-set på YT, tror det er mulig å finne masterrecordings og en plass på www.

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Antall liker
    846
    Velkommen Grimsli! ☺

Vi, evt noen av oss setter stor pris på anbefalinger, gjerne med noen få setninger og kanskje et bilde!

Dro sjøl frem en gammel favoritt som jeg stadig glemmer hvor inni helvetes bra den faktisk er! 😉

Massive Attack’s andre utgivelse; «Protection» fra 1994. Fantastisk!
    IMG_0542.jpeg

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    7.182
    Velkommen Grimsli! ☺

Vi, evt noen av oss setter stor pris på anbefalinger, gjerne med noen få setninger og kanskje et bilde!

Dro sjøl frem en gammel favoritt som jeg stadig glemmer hvor inni helvetes bra den faktisk er! 😉

Massive Attack’s andre utgivelse; «Protection» fra 1994. Fantastisk!
    Vis vedlegget 1109760
    Veldig greit om man legger ved en link til låtene man legger ut, det oppfordres også fra trådstarter.

Grimsli Audio Design

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.09.2024
    Antall liker
    12
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    0
    Ja. Må bare legge til to til godbiter: https://tidal.com/track/400937609?u

Tenker jeg tar en tur ned i kjelleren og blææster litt på Norges eneste høyttalere som har vunnet NM i høyttalerbygging (L&B/Eltek konk i 95’, hvor min far stakk av med 1.plass av totalt 24 deltagere) som jeg tilfeldigvis har i mitt eie😎👌.

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Antall liker
    846
    Og så noe så sjeldent at jeg faktisk hadde glemt jeg hadde den! 😅

Massive Attack - «No Protection» (Mad Professor’s Dub version (ca feb ‘95)

IMG_0545.jpeg

Grimsli Audio Design

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.09.2024
    Antall liker
    12
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    0
    Veldig greit om man legger ved en link til låtene man legger ut, det oppfordres også fra trådstarter.
    Takker så meget for det☺. Det er så mye bra musikk i dag, både av alt det gamle vi har "glemt" og nye produksjoner. Jeg bare elsker å kjøre på med vol@11 som jeg kaller det, på majestetisk store lydbilder som feks Toccata, som surrer nå mens jeg skriver.

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Antall liker
    846
    Linken finner man enkelt selv om tipset, med noen få setninger er gode nok! ☺ En link, et bilde, er for meg ganske verdiløst her inne, da det liksom er greia, å vise hva man spiller. Men jeg tar poenget ditt, 1/2 Tam!

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Antall liker
    846
    Vi kan alle bli litt bedre, så lenge vi alle er enige om at det er anbefalinger det handler om! ☺

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    7.182
    Linken finner man enkelt selv om tipset, med noen få setninger er gode nok! ☺ En link, et bilde, er for meg ganske verdiløst her inne, da det liksom er greia, å vise hva man spiller. Men jeg tar poenget ditt, 1/2 Tam!
    Jeg har fått nok kjeft idag i andre tråder så ønsker ikke å krangle, men ingen link eller bilde? Kun tekst da mener du? Tenker det blir stusselig.

Grimsli Audio Design

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.09.2024
    Antall liker
    12
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    0
    Passer jo veldig fint for meg som er ny her at det tipses litt om essensen i tråden. Takk for det. Kom akk på Chemical Brothers, tror jeg har de 10første album på CD fortsatt. Denne feks får gang på pumpa:

Eller denne fra EXIT DUST PLANET albumet som jeg kjøpte få dager etter release på Bennies musikk på Vågen 33 i Sandnes som 15-åring 😆

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Antall liker
    846
    Ingen kjeft i fra meg! Lover! Jeg personlig, liker å ta et fysisk bilde av plata jeg spiller, og skrive noen ord om den, som en anbefaling. Og folk som gjør det samme, trigger min interesse ! Bare det. Du er en av de bedre😉

Grimsli Audio Design

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.09.2024
    Antall liker
    12
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    0
    Jeg får rydde litt i kabelsalaten imens, så skal jeg forsøke så godt det lar seg gjøre å innrette meg etter de føringer som gis. Sykt bra den: Song to the Siren🤓.
    image.jpg

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Antall liker
    846
    Det er ingen fasit! Bare påpekte hva jeg synes ift anbefalinger! Jeg er lite her inne av en grunn, og jeg har vært med siden begynnelsen.
    Grimsli, bare en anbefaling! Link er bra! Men kun en link uten ord eller bilde, er det altfor mange her som driver med!

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Antall liker
    846
    Jeg ELSKER anbefalinger hvis der er et grunnnlag! Musikk er det dessverre for mye av og i altfor mange sjangrer (i min verden) Håper dere har bra kveld! 😉

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Antall liker
    846
    Takk Grimsli! Det er jo dette jeg mener, gode tips gjør at man finner tilbake til gammelt gull!

Grimsli Audio Design

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.09.2024
    Antall liker
    12
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    0
    Aaa, I see your point. Så da flesket jeg like godt til med litt historie rundt et av de første Chemmie albumene jeg fikk i hus. Anlegget i dagligstua var bare salat, så jeg blææster heller litt på det her fra forrige årtusen
    BAEB70AA-56E6-433D-9D25-EA617B99A9C7.jpeg
    . (Omtalt i tidligere innlegg)

enda en perle fra back in the days. Husker ikke når jeg fikk den i hus på sånn fancy Optisk skive, men har fått kjørt noen anlegg @vol11 med den ja. Vri på til en enser vreng og en liten tilbake. Os selvsagt hyppig tempkontroll på amper når vi kjørte fester.
    Mye bra fra disse karene, har noen kompiser som sikkert har 30-40 konserter under beltet hvis ikke mer🥳
    BAEB70AA-56E6-433D-9D25-EA617B99A9C7.jpeg

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Antall liker
    846
    Jeg kjøpte den da den kom, og «No Good» har ALLTID vært favoritten, og da mener jeg fra alt fra Prodigy! 😅❤

Grimsli Audio Design

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.09.2024
    Antall liker
    12
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    0
    Rett før jeg og ryker opp på loftet og haler frem 5-6 store esker med sånne blanke vinkelsliper skiver🤓. FSOL fra 94, digitale samplere var allerede hyppig i bruk, og vi så snart minidisc og mobiltelefoner😆 Future Sound Of London var jo dengang helt eksentrisk, ingen normale folk som tillot seg og høre på slikt galskap.

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Antall liker
    846
    Fantastisk! Ja, gjør det! Send bilder. 😅 Ja, vi kunne nok kost oss. Er du i Kristiansandstraktene så må vi få til noe🥳

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Antall liker
    846
    Jeg har selvfølgelig kjøpt de beste fra Prodigy også på vinyl… 😅🥳😵💫😬👽

Grimsli Audio Design

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.09.2024
    Antall liker
    12
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    0
    Har vært fast tilreisende "pissemaur" fra Rogaland til Quart en årrekke, bla det året når Christoffer Scau og gjengen hadde fuck4forest på scenen og kjørte en kasse appelsiner i snøfreser😆

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Antall liker
    846
    The Prodigy - «Always Outnumbered,
    Never Outgunned» (2004)

Deres desiderte mest undervurderte, i mine ører.😈

IMG_0558.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning