Elektronikk løsning til Proac D15

O

Omar

Gjest
Har disutert dette før. Men ender alltid opp i dyre løsninger fra TAA import. Ikke noe galt med det, cary og accuhase er bra.
Har en liten Arcam koblet til nå og det låter kjempefint på proac sammen med en billig nad dvd. Har vel litt troa på at Arcam er et merke som funker med proac.
Hva med Copland imellom Densen Cd og Proac Høyttalerne, eller større Arcam forsterker? Hva med Patos, eller krell Kav 400VXI?
Noen med erfaringer fra eksperimentering med nevnte merker eller andre spennende ting?
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.707
Antall liker
4.737
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Bruk en stram og rask, rytmisk forsterker. Naim? Creek? Densen?
Cd-spilleren bør ha kontroll i bunnen og ikke være for mørkt-klingende.
Tror nok engelsk elektronikk er veien å gå.

M
 
O

Omar

Gjest
sundkoien skrev:
Bruk en stram og rask, rytmisk forsterker. Naim? Creek? Densen?
Cd-spilleren bør ha kontroll i bunnen og ikke være for mørkt-klingende.
Tror nok engelsk elektronikk er veien å gå.

M
Jeg har dense B110 og B410 forsterker som sammenliknet med rotel blir mer detaljert og sofistikert. Dette settet står i bærum. På sunnmøre hvor jeg studerer, Proac høyttalerne. Så jeg får ikke prøvd densen proac kombinasjonen enda. I bærum har jeg ganske råe heimdal signalkabler også fra nordost.
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.707
Antall liker
4.737
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Har hørt ProAc'ene på Naim, Creek, Cayin, Vincent, Marantz(uff..) og Rouge Audio.
Det låt veldig rytmisk og drivende med Naim, men klart best med 55 spreke rørwatt
fra Rouge.

M
 
O

OldBoy

Gjest
Enig med sundkoien: en stram og rask, rytmisk forsterker. I tillegg til dem som er nevnt: Hegel og Lyngdorf TDA-2200 burde fungere bra sammen med ProAc. En DAC, ikke nødvendigvis altfor dyr, à la Benchmark eller RME, kan bidra til å stramme opp lydbildet ytterligere. For de mer velstående kan også Bryston vurderes.
 
O

Omar

Gjest
sundkoien skrev:
Har hørt ProAc'ene på Naim, Creek, Cayin, Vincent, Marantz(uff..) og Rouge Audio.
Det låt veldig rytmisk og drivende med Naim, men klart best med 55 spreke rørwatt
fra Rouge.

M
Skjønner ikke hva du prater om. Kan noen fortelle Meg hva Rouge rørforsterkere er? Hvem som selger det og tilsvarende cd spiller, Pris?
 

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
504
Antall liker
43
Planetsnapa. Rouge er meget habile rørforsterkere.

Kan jeg i samme slengen nevne Trigon sine monoblokker? Vet ikke hvilket budskjett du har, det hadde hjulpet.
 

SoundPlanet

Bransjeaktør
Ble medlem
16.10.2007
Innlegg
24
Antall liker
0
Håvarhede skrev:
Kan noen fortelle Meg hva Rouge rørforsterkere er? Hvem som selger det og tilsvarende cd spiller, Pris?
Rogue er riktig navn og skrivemåte. Rouge er sminkerelatert og sikkert ikke like interessant.... ;)

www.plsn.no forresten...
 
R

Rojoh

Gjest
Håvarhede skrev:
Har disutert dette før. Men ender alltid opp i dyre løsninger fra TAA import. Ikke noe galt med det, cary og accuhase er bra.
Har en liten Arcam koblet til nå og det låter kjempefint på proac sammen med en billig nad dvd. Har vel litt troa på at Arcam er et merke som funker med proac.
Hva med Copland imellom Densen Cd og Proac Høyttalerne, eller større Arcam forsterker? Hva med Patos, eller krell Kav 400VXI?
Noen med erfaringer fra eksperimentering med nevnte merker eller andre spennende ting?
Jeg lekte litt med Arcam A85 og P85 på Xavian Accorda. Disse høyttalerne har sånn ca. samme elementbestykning (7" + 1"). Ved å biampe med Arcam, fikk jeg markant forbedring - særlig i mellomtone/diskant. Ulempen med å bruke det innebygde linjetrinnet til å drive de to effektdelene, var at dette gikk bittelitt ut over sammenhengen/homogeniteten. Ved å bruke separat preamp, og bruke A85 som rent effekttrinn, ble resultatet meget bra. (Vi taler om ganske små forskjeller nå!)

Lydmessig fungerte biamping vesentlig (merkbart) bedre enn å bare bruke A85 som integrert forsterker.

Mvh. Johan
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Yba på Response 2s er noe av det artigste jeg har hørt. Yba er friske, levende forsterkere fra Frankrike som er små her i Norge, men akk så gode.
 
Topp Bunn