Ønsker anbefaling Elektronikkverksted

Jan A

Medlem
Ble medlem
09.08.2018
Antall liker
35
Sted
Bergen
Hei!
kraftforsterkeren min (GamuT D200MkIII) må på service. Den har begynt å bruke ang tid på å slå seg på. Så da kontaktet jeg Servicekompaniet i starten av juni i år og bestilte service. Fikk etterhvert høre at vedkommende som skulle reparere forsterkeren var på ferie og at jeg ville få beskjed når han var tilbake. Månedene gikk og jeg hørte ingenting. Etter flere purringer på mail og meldinger ringte jeg og fikk til sist vite at de bare ville ha standard komponenter àla hifi-klubben og at forsterkeren min ikke var velkommen.
Dette brukte de altså nesten 4 mnd på å formidle.

Lurer på om noen har kjenskap til ett godt elektronikkverksted som reparerer andre ting enn Nad og Denon der ute. Skulle helst hatt det i Bergen, men jeg er åpen for å sende

Jan A

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Antall liker
2.168
Torget vurderinger
1
Heisann

ones er vel servicekompaniet og prioritere hifiklubben først?

Dersom ingen vil ta i forsterkeren kan du prøve å kontakte Gato i dk. Flere av de som driver Gato var involvert i Gamut og det er mange fellestrekk i konstruksjonene. Dette betinger forsendelse, orginal emballasje, tollbehandling mm, men om de vil reparere den har jeg hatt en fin opplevelse med Gato nylig.

mvh Atle

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.682
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Mistenker at det finnes veldig god kompetanse generelt her inne på denne type produkt. Er vel ikke noe garantisak uansett?
er ganske aktiv her inne f.eks.
Så er det en veldig dyktig kar i Kongsberg...

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
12.494
Sted
Ytterst i havgapet...
Det største problemet med de fleste av disse produsentene er at de forsøker å innbille omverdenen at nettopp deres produkter er så revolusjonerende at de derfor ikke kan dele ut skjema og serviceanvisninger til andre enn "godkjente" forhandlere.. tenk om påstandene deres skulle bli avslørt som relativ konvensjonelle og ikke noen revolusjon i det hele... - og del selv om produktet er gått ut av produksjon for flere år siden..... Det er ikke dermed sagt at ikke produktene er gode og vellydende.... Legg så til at dagens forhandlere stort sett er uten både reell egen fagkunnskap og slett ikke har eget verksted....
Nå er dette dessverre ikke et problem som bare gjelder haifai, men som stort sett er blitt genrelt for omtrent alt av elektronikk og en god del andre elektriske apparater...

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
877
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Nå lurte han vel bare på om det finnes et godt elektronikkverksted... :rolleyes:

TOBRA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.03.2003
Antall liker
22
Torget vurderinger
5
B.H Audio i Skien kan anbefales! (Du finner kontaktinfo på 1881)
IMG_8322.png

• Liker
Reaksjoner: 2m

TOBRA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.03.2003
Antall liker
22
Torget vurderinger
5
"Skulle helst hatt et i Bergen" !
Hvis du henviser til mitt innlegg, så ønsker han en anbefaling, OG er åpen for å sende, så da fikk han en anbefaling men den forutsetter sending😉

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
12.494
Sted
Ytterst i havgapet...
Selvsagt finnes det fortsatt gode elektronikkverksteder, - Dalen er ett av de.....Problemet er at det begynner å bli langt imellom de, i takt med at stadig mer av elektronikk rett og slett ikke er reparabelt. Det er faktisk rundt 15 år siden jeg forsøkte å reparere en TV for et familiemedlem... jeg fant feilen, men det var umulig å skaffe delen som feilet.. ( for øvrig en relativt kompleks digitalkrets..). I takt med at stadig mer ikke er reparabelt, blir det også stadig mindre lønnsomt og langt på vei umulig å drive et verksted uten en svært stor kundemasse...

Madrigal

Fersking
Ble medlem
13.02.2008
Antall liker
3
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hei!
kraftforsterkeren min (GamuT D200MkIII) må på service. Den har begynt å bruke ang tid på å slå seg på. Så da kontaktet jeg Servicekompaniet i starten av juni i år og bestilte service. Fikk etterhvert høre at vedkommende som skulle reparere forsterkeren var på ferie og at jeg ville få beskjed når han var tilbake. Månedene gikk og jeg hørte ingenting. Etter flere purringer på mail og meldinger ringte jeg og fikk til sist vite at de bare ville ha standard komponenter àla hifi-klubben og at forsterkeren min ikke var velkommen.
Dette brukte de altså nesten 4 mnd på å formidle.

Lurer på om noen har kjenskap til ett godt elektronikkverksted som reparerer andre ting enn Nad og Denon der ute. Skulle helst hatt det i Bergen, men jeg er åpen for å sende

Jan A
Hei, om du sender meg en PM kan vi ta det derifra. Jeg bor i Bergen - og da kan du slippe å sende apparatet. Mvh, Madrigal

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.131
Sted
Holmestrand
Mistenker at det finnes veldig god kompetanse generelt her inne på denne type produkt. Er vel ikke noe garantisak uansett?
RJ-Elektronikk:
"TV, vaffeljern, brødrister, ladyshave, barbermaskin, vaskemaskin har vi dessverre ikke kompetanse på."
😂

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Antall liker
93.676
Sted
Nedre Tonsåsen
Torget vurderinger
99
Hvis du henviser til mitt innlegg, så ønsker han en anbefaling, OG er åpen for å sende, så da fikk han en anbefaling men den forutsetter sending😉
henviser ikke til noen som helst, bare refererer til åpningsinnlegget. 🤭

Frodeg

Medlem
Ble medlem
20.10.2022
Antall liker
1
Sted
Viken
Dalens har måtte kutte ut Nad. Ihvertfall for et år siden. Menn anbefaler Schultes elektronikk service i Rælingen. Hadde et par 208 på service der.
Et stykke fra Bergen men..

Jan A

Medlem
Ble medlem
09.08.2018
Antall liker
35
Sted
Bergen
Nei ingen garanti

Jan A

Medlem
Ble medlem
09.08.2018
Antall liker
35
Sted
Bergen
Heisann

ones er vel servicekompaniet og prioritere hifiklubben først?

Dersom ingen vil ta i forsterkeren kan du prøve å kontakte Gato i dk. Flere av de som driver Gato var involvert i Gamut og det er mange fellestrekk i konstruksjonene. Dette betinger forsendelse, orginal emballasje, tollbehandling mm, men om de vil reparere den har jeg hatt en fin opplevelse med Gato nylig.

mvh Atle
Takk for innspill. Jeg har forsøkt å få kontakt med konstruktøren Lars Goller for skjema.

Jan A

Medlem
Ble medlem
09.08.2018
Antall liker
35
Sted
Bergen
Hei!

Nå sitter jeg her med ett smil om munnen, godlyden er tilbake i stuen og jeg kan kvittere med at @bambadoo hadde rett. Det finnes god kompetanse her inne.
Jeg vil først rette stor takk til Servicekompaniet for avslaget på å ta service på GamuTen, hadde ikke dette skjedd ville jeg ikke satt her med den opplevelsen som kom i kjølvannet av havariet, jeg er oppriktig takknemlig :)

På oppfordring tok jeg kontakt med @Madrigal Det ble ett hyggelig nytt bekjentskap med en kar som har litt over gjennomsnittet glød for high-end og elektronikk. Jeg har aldri følt meg tryggere på at dette kom til å gå veien når jeg hadde levert GamuTen og skjema (jeg fikk tak i noe brukenes til slutt) til ham. Han åpnet forsterkeren og vi tok en titt i felleskap, noe jeg satte stor pris på, han fortalte hva han så og mente om kretsen. Det var tydelig at jeg hadde kommet til rett addresse.

Han lokaliserte feilen og oppgraderte etter avtale forsterkeren med en egendesignet og velutprøvd Soft Start-krets, som eleminerte akillishælen i forsterkeren en gang for alle. Jeg kan ikke si så mye om det tekniske bak kretsen, bortsett fra at den ta brodden av "sjokket" som kommer når de to massive ringkjernetrafoene skal ha sitt i startsekundene.

Når forsterkeren var klar for avhenting hadde @Madrigal gjort klar til lyttesesjon med Manley 3008 preamp og PMC twenty5. Milde himmel (for å ta forsiktig i) De spilte veldig godt sammen, jeg kunne levd lykkelig med de komponentene. Tiden fløy, mellom lytting, hyggelig prat og ikke minst nytt musikalt bekjentskap.
Vanligvis mener jeg at julen ikke bør starte før 1.desember, her i traktene har kakemenn og julebrus vært i hyllene en stund allerede. Men i denne sammenhengen er jeg for julefeiring i oktober, dette var som julaften for meg.

Tusen takk :)

IMG_6319.jpeg
IMG_6316.jpeg
IMG_6315.jpeg

Sist redigert:

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
877
Sted