Elektronisk pick-up vekt.

S 80

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.05.2008
Innlegg
67
Antall liker
0
Er ofte skeptisk til de lovede toleranser produsentene lover.
Tok derfor min nye vekt, kinesisk, kjøpt av forhandler i Norge for kr. 699-, med til laben på jobben.

Resultat:
Kalibreringsloddet på 5. gram som følger med, målte 5.000g!
Testet også ut vekten med labens 1.grams lodd. Og, faktisk viste vekten 1,000g!
Med andre ord et produkt som holder hva det lover.

Mvh
Jan E
 

Vedlegg

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Tja, vekta måler ett og fem gram riktig. Betyr dette at den automatisk måler 1,5 gram riktig? Bare lurer.
 

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
270
Antall liker
4
Det er vel ikke dermed sagt at den måler alle vekter helt (like) nøyaktig, men når den måler 1 gram og 5 gram helt nøyaktig ned til ett tusendels gram, må man vel kunne anta at den er nøyaktig nok til det den er beregnet for. ;)
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.462
Antall liker
11.351
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
min virket så lenge den virket (ca 1 år), ble kaputt, og da hjalp hverken batteriskifte eller rekalibrering. En clearuadio weight watcher til 1100;- får meg til å sove godt om natten
 

S 80

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.05.2008
Innlegg
67
Antall liker
0
Når varen er kjøpt i Norge gjelder vel 2. års garanti og 5. års reklamasjonsrett på varer som må forventes å vare så lenge. Eller?

Mvh
 

Ken H

Medlem
Ble medlem
09.03.2010
Innlegg
6
Antall liker
0
Jeg driver i tillegg til hifi, med bueskyting som en utvidet hobby, og jeg har en vekt som måler ned til 0.2 grain nøyaktighet. Våre piler må bør være like innenfor 1,0 grain (0,06gram). Vekten har jeg hatt i 4 år og har enda ikke skiftet batteri, og kan også måle i gram, karat og once med 2 desimaler. Det følger også med kalibreringslodd. Den er kanskje litt stor men fungerer godt nok, synes jeg. Kan kjøpes bl.a. på denne linken http://www.bueutstyr.no/site/maler/...isprodukt&kategoriID=46&produktid=509&HKatID= .

Ken H
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.133
Antall liker
1.444
Torget vurderinger
4
Halux skrev:
Det er riktig, kjøpsloven gjelder for varer kjøpt av forhandler i Norge, som du påpeker 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett.

For den som har lyst å lese mer om dette: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1025851213.08
Dette "glemmer" ofte forbrukeren :
Det er ikke enhver feil ved en vare som er mangel etter kjøpsloven. Dette gjelder f.eks. feil man må regne med på grunn av slitasje eller feil som oppstår som følge av uforsvarlig bruk.
Så, hvis jeg foreks. tar en cd spiller med leseproblemer etter fire år, så er dette SLITASJE.
En laser kan sammenlignes med dekkene på en bil, den slites.
Men butikkene og importører har gitt opp. De dekker nesten alt innen 5 år. og det er jo bra for forbrukeren, men dreper verksteder og bransjen ellers tilslutt
 

S 80

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.05.2008
Innlegg
67
Antall liker
0
Hei.
Siden du nevner CD-spiller som eksempel:
Helt uenig!
En spiller til ca. 1.000- , ja, men med en rimelig god spiller bør man forvente at laseren skal holde i minst 5. år, og dermed bli dekket av reklamasjonretten.
Spesielt med tanke på at mange over 20. år gamle spillere virker fint fremdeles.
OK, start debatt :)

Mvh
 
F

fjellvåk

Gjest
33 skrev:
Hei.
Siden du nevner CD-spiller som eksempel:
Helt uenig!
En spiller til ca. 1.000- , ja, men med en rimelig god spiller bør man forvente at laseren skal holde i minst 5. år, og dermed bli dekket av reklamasjonretten.
Spesielt med tanke på at mange over 20. år gamle spillere virker fint fremdeles.
OK, start debatt :)

Mvh
Sikkert fint å få diskutert dette (også...) men hvorfor i denne tråden?
 

S 80

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.05.2008
Innlegg
67
Antall liker
0
Ja, eventuell debatt må gjerne starte en annen plass, det har jeg ingen formening om.
Men dette var svar på tidl. innlegg.

Mvh
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Nevnte pu-vekt er en temmelig skjør sak i oppbygning. Forsvarlig bruk, må sånn jeg ser det, vurderes opp mot nettopp dét. Selv kjøpte jeg denne typen vekt fra Malaysia (eller noe sånt) for snart tre år siden, og har behandlet den pent. Byttet nylig batterier, og vekta er strøken fortsatt. Mener jeg betalte ca.260 kroner for vekta, inkl. frakt. Kan vel ikke regne med noen garanti når jeg importerer slikt, men til gjengjelt kan jeg bestille tre stk. for samme prisen som én i Norge.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.133
Antall liker
1.444
Torget vurderinger
4
Ellers er det fint å få bekreftet at pickupvekta mi er nøyaktig.
Å skulle den slutte å virke innen 5 år, så reparerer jeg den eller kjøper ny.

Tør ikke diskutere kjøpsloven.
Det blir for off-topic.....
Desutten er jeg vel innhabil og ser ting fra servicebransjen sin side, siden jeg er servicemann.
 
Topp Bunn