Guit
Overivrig entusiast
Ja, jeg kan høre med Lyric om det kan dukke opp en SRM-007t. Ellers så ser det til at prismessig ligger de bra ann i forhold til utenlanske selgere av hodetelefonene til STAX. Så blir det greiere å forholde seg til reklamasjon/garanti o.s.v. mvh. GuitDet er en del som mener at den originale STAX SR-Λ (Lambda) normal bias fra 1979 har kvaliteter som (mange av) de nyere ikke nødvendigvis har, selv om de kan ha bedre oppløsning el.l. p.g.a. tynnere membraner (osv.). Ken Kessler skrev noe slikt i sin STAX-historieartikkel.Du får gi oss en tilbakemelding når du har vært hos lyric. Jeg har ennå ikke noen pro bias STAX. Ken Rockwell mener at avløserne for de gamle Lamda hodetelefonene er bedre, men er lysere i klangen. Driver fortsatt og spekulerer på hva jeg skal kjøpe. SRM-009 er jo veldig kostbar sammenlignet med SRM-007MK2. De sies at sistnevnte krever mere effekt enn de andre hodetelefonene til STAX. Den gamle SRM-007t skal være for svak til denne. Men derimot SRM-1 MK2 Professional skal passe bedre. Derimot skal SRM-007t være ypperlig til KOSS ESP/950. Derfor har jeg veldig lyst på denne gamle rørforsterkeren, for og få et alternativ til solid state. Så er det viktig for meg at jeg får bruke SRX'en med normal bias mvh. Guit
STAX SR-007 er mer tungdreven enn SR-009. Det oppdager man meget raskt hvis man (AB-)sammenligner dem.
Det hender at TAA IMPORT/Lyric hifi & bilstereo har eldre modeller på lur, enten det er restelager eller innbytte. Du kan jo spørre dem om de har en STAX SRM-007t, og evt. sette deg opp på en venteliste.
Sist redigert: