Jeg kjøpte en Fujitsu Siemens Amilo laptop PC til ca 15000,- for i underkant av to år siden i Grimstads største kjedeforretning innen elektronikkbransjen og altså innenfor garantitiden.
Denne forretningen har noen voksne og svært serviceinnstilte ansatte som blant annet har gitt meg glimrende service på defekte hvitevarer og på "fingertrøbbel" med mobiltelefoner Denne maskinen hadde fra første dag problemer med CD-skuffen som måtte dras ut med håndmakt og ikke ble automatisk utløst ved programmer som gjør dette mulig. og enkelte bokstaver på tastaturet som ikke virket i det hele tatt, så avhengig som var daglig av maskinen, kjøpte jeg straks et separat tastatur Jeg hadde kjøpt en Fubar USB-dac, da jeg skulle rippe flere hundre CD'er, da jeg skulle flytte utenlands, og kjøpte en 1000 gb harddisc for lagring av dette som skulle avspilles i Windows Media player. Jeg fikk beskjed om en ventetid på minimum 4 uker av en meget avvisende unggutt som som ikke var villig til å kontakte Fujitsu Siemens for en raskere reparasjonstid "da det ikke var noen vits i da Fujitsu Siemens var helt håpløs å forhandle med"
USB-dacen virket ikke i det hele tatt, men for å forsikre meg om at det ikke var selve apparatet det var feil med, forsøkte jeg den på tre forskjellige PC'er hos kamerater og den fungerte perfekt. Jeg var inne på kontrollpanelet og forsøkte alle muligheter i "lyd og lydenheter" til tross for at dette var et "plug and play" apparat. Altså tre åpenbare feil på et nytt apparat. Etter 5 uker kom maskinen endelig tilbake. CD-skuffen virket nå, men tastaturet og USB dacen virket akkurat like dårlig som før. I et slikt tilfelle ved reklamasjon av en uanstendig lang service som umulig kunne blitt testet i det hele tatt før den ble returnert, mente jeg det var minstemål
å forlange ny spiller eller en umiddelbar reparasjon. Men nei, de kunne ikke gjøre noe, de skyldte igjen på Fujitsu Siemens som "konsekvent hadde en elendig service" Men jeg hadde jo kjøpt og betalt maskinen hos den aktuelle forhandler og jeg påsto at det var deres ansvar å sørge for at apparatene de solgte virket som de skulle, "men nei det var de håpløse leverandørene som hadde serviceansvaret, og det kunne ikke de gjøre noe med " Snakk om ansvarsfraskrivelse !!!
Et nytt problem dukket etterhvert opp da enkelte CD'er ikke lot seg rippe i det hele tatt, også helt nye utgivelser, mens andre kun ble registrert i biblioteket som "ukjent artist eller tittel" og jeg har faktisk studert bruksanvisningen uten å finne noe løsning på dette. Er det noen som kan forklare hvordan man kan skrive inn dette manuellt eller ved hjelp av en internettløsning.
KONKLUSJONEN FOR MIN DEL ER KLAR: ALDRI MER FUJITSU SIEMENS !
Denne forretningen har noen voksne og svært serviceinnstilte ansatte som blant annet har gitt meg glimrende service på defekte hvitevarer og på "fingertrøbbel" med mobiltelefoner Denne maskinen hadde fra første dag problemer med CD-skuffen som måtte dras ut med håndmakt og ikke ble automatisk utløst ved programmer som gjør dette mulig. og enkelte bokstaver på tastaturet som ikke virket i det hele tatt, så avhengig som var daglig av maskinen, kjøpte jeg straks et separat tastatur Jeg hadde kjøpt en Fubar USB-dac, da jeg skulle rippe flere hundre CD'er, da jeg skulle flytte utenlands, og kjøpte en 1000 gb harddisc for lagring av dette som skulle avspilles i Windows Media player. Jeg fikk beskjed om en ventetid på minimum 4 uker av en meget avvisende unggutt som som ikke var villig til å kontakte Fujitsu Siemens for en raskere reparasjonstid "da det ikke var noen vits i da Fujitsu Siemens var helt håpløs å forhandle med"
USB-dacen virket ikke i det hele tatt, men for å forsikre meg om at det ikke var selve apparatet det var feil med, forsøkte jeg den på tre forskjellige PC'er hos kamerater og den fungerte perfekt. Jeg var inne på kontrollpanelet og forsøkte alle muligheter i "lyd og lydenheter" til tross for at dette var et "plug and play" apparat. Altså tre åpenbare feil på et nytt apparat. Etter 5 uker kom maskinen endelig tilbake. CD-skuffen virket nå, men tastaturet og USB dacen virket akkurat like dårlig som før. I et slikt tilfelle ved reklamasjon av en uanstendig lang service som umulig kunne blitt testet i det hele tatt før den ble returnert, mente jeg det var minstemål
å forlange ny spiller eller en umiddelbar reparasjon. Men nei, de kunne ikke gjøre noe, de skyldte igjen på Fujitsu Siemens som "konsekvent hadde en elendig service" Men jeg hadde jo kjøpt og betalt maskinen hos den aktuelle forhandler og jeg påsto at det var deres ansvar å sørge for at apparatene de solgte virket som de skulle, "men nei det var de håpløse leverandørene som hadde serviceansvaret, og det kunne ikke de gjøre noe med " Snakk om ansvarsfraskrivelse !!!
Et nytt problem dukket etterhvert opp da enkelte CD'er ikke lot seg rippe i det hele tatt, også helt nye utgivelser, mens andre kun ble registrert i biblioteket som "ukjent artist eller tittel" og jeg har faktisk studert bruksanvisningen uten å finne noe løsning på dette. Er det noen som kan forklare hvordan man kan skrive inn dette manuellt eller ved hjelp av en internettløsning.
KONKLUSJONEN FOR MIN DEL ER KLAR: ALDRI MER FUJITSU SIEMENS !