202 uker igjen med Donald. Dette kommer til å eskalere
Fin maktdemostrasjon der Elon. Vi er spendt på når vi ser militære i gatene. Kanskje når vi nærmer oss valget og tRump/vance eklærer unntakstilstand.
Jeg vet ikke hvor aktive de er med aksjeplukking (vs passiv forvaltning med vekting ca som indeks), men for meg virker det nå mer som et short-case enn noe man vil sitte med mye penger i. Overpriset med 10x og salget ca halvert - kan bli interessant å se resultatrapporten for første kvartal og markedsreaksjonen på den.Kanskje oljefondet burde tenke på å gå ut av tesla snart
Aner jeg en smule nervøsitet.
Du pisker en død hest, selv Nammi Box er en mer spennende bil enn Tesla.@Asbjørn : Roadster, Model S og X kommer på slutten av året. Robotaxi og lowcost bil også muligens. FSD godkjent i Kina.
På Robotaxi og budsjettbilen stopper forøvrig Tesla med lakkering av bilen, de støper chassis i ferdig farget plast.
Tesla er mer enn biler, sjekk utviklingen på Tesla Energy.
2012?Aldri, siden 2012, hatt 1 eneste problem med noen av Tesla jeg har eid
Siden de første bilene ble utlevert høsten 2013 tror jeg ikke så mye på «tidlig 2013» heller.Joda, tidlig 2013, men hadde ordre bekreftelsen i slutt av 2012
Flisespikkeri, er en stund siden nå. Har mange bilder av dem alle på datamaskin, kan legge ut litt senereSiden de første bilene ble utlevert høsten 2013 tror jeg ikke så mye på «tidlig 2013» heller.
Jeg bestilte i 2010 og fikk bilen i slutten av august 2013, den første uken de leverte ut biler i Norge. Det var en av de første i Europa, muligens den første som ikke var «Signature Edition», og jeg har sett signaturbiler med høyere registreringsnummer enn min egen.
Unektelig, men spørsmålet er egentlig om man skal tro på de andre påstandene dine.Flisespikkeri, er en stund siden nå
Ang feil eller ikke? Eller eierskap? Eneste feil jeg hadde av 'alvorlig' grad, var klimaanlegg på Y, som måtte skiftes i 2023..det var en batch med dem som hadde metallpartikkel rester eller noe slik i en kritisk del..men ble skiftet på garanti. Er 55 år og hatt mange biler før Tesla, litt i surr kan det gå noen ganger. Hva du tror er opptil deg daUnektelig, men spørsmålet er egentlig om man skal tro på de andre påstandene dine.
Virgo skrev:
Aldri, siden 2012, hatt 1 eneste problem med noen av Tesla jeg har eid
Har hatt 4 stk Tesla, den første fikk jeg i 2012, Model S. Solgte den i 202, hadde null feil på den i de årene, kun skiftet dekk og klimafilter og slike ting, smørt bremseskiver. Så hadde jeg en stund 1ste Model 3 Performance, så Y Performance og nå nye Model 3 Performance..Helt utrolig bra biler, som iallefall jeg aldri har hatt problemer med. Har forøvrig lånt my elbiler og kjørt over 45 stk. Da jeg fikk låne en BMW M50, daua elektrisk motor etter 2 dager, helt ny bil..jaja..Nye Model 3 og Y er sinnsvake biler og kjører Tesla med stolthet, gleder meg til enhver tur, liten eller stor, er alltid en fryd.
Ang feil eller ikke? Eller eierskap? Eneste feil jeg hadde av 'alvorlig' grad, var klimaanlegg på Y, som måtte skiftes i 2023..det var en batch med dem som hadde metallpartikkel rester eller noe slik i en kritisk del..men ble skiftet på garanti. Er 55 år og hatt mange biler før Tesla, litt i surr kan det gå noen ganger. Hva du tror er opptil deg da
Flisespikkeri, er en stund siden nå.
Klima anlegg var som følge av 3part som hadde levert del med problemer. Ikke store problemet å skifte, inne 2 dager. Nå lager Tesla denne delen samt muligens alt selv uten en tredjepart. La nå min iver over Tesla være detJajada![]()
Den tror jeg ikke noen kan pille fra deg.La nå min iver over Tesla være det![]()
Med smøring mener jeg dette.. .bremseKaliper da selvsagtDen tror jeg ikke noen kan pille fra deg.
Men.......... det hjelper på troverdigheten ikke å skryte lengere, enn fakta kan holde.
Du kan lese om mange opplevelser ute på det stor WWW og si til deg selv, at dette fatter ikke du.
Det tar ikke bort det faktum, at det er veldig mange, som har stikk motsatte opplevelser enn deg.
Mitt kjendskap til Tesla er 2.-hånds, men de stiller opp i kjøen av bare dårlige..... allt fra ulyder, 25% rekkevidde
af det, som blev lovet og mye mye mere.
Og så hjelper det på troverdigheten ikke å skryte mere enn over evne/holde seg til sannheten.
Du har ALDRIG hatt feil...... det har du så likevel. Man "smører" ikke bremseskiver, med minndre man ikke
vil at bilen skal bremse...... og jo.... du har sikkert brukt flere penge på vedlikehold enn din "iver" tillater
deg å skrive.
Derfor tror jeg @Asbjørn m.fl er litt skeptiske til dine utsagn....... jeg og.
Som sagt over, bremsekaliper daBle du kvitt friksjonen i bremsene når du fikk smurt bremseskivene?
Jeg har fått oppleve å se hva som skjer når klokt hode smører bremseskiver. Broren til en klassekamerat 18 år nettopp fått lappen. Irriterte seg over skrapelyder på morens bil. Hjelpsom som han ønsket å være skrudde han av framhjulene og satt inn skivene med fett.Med smøring mener jeg dette.. .bremseKaliper da selvsagtMen nei, utenom slike anbefalt og nødvendig service, ingenting
For all del, morsomtJeg har fått oppleve å se hva som skjer når klokt hode smører bremseskiver. Broren til en klassekamerat 18 år nettopp fått lappen. Irriterte seg over skrapelyder på morens bil. Hjelpsom som han ønsket å være skrudde han av framhjulene og satt inn skivene med fett.
Riktig underholdene å se på første testur. Vi ble truet på livet om vi skulle finne på fortelle historien videre til kameratgjengen.
Forresten samme karen som introduserte meg til musikkassettleie fra England. Etter endt leieperiode sendte man kassetten videre til ny kunde eller retur til England. For å spare porto var det derfor fordelaktig å verve kompisser til å overta leiekassetten![]()
Noe av det samme, men i Berlingske Tidene. Knakande bra den grafittien.202 uker igjen med Donald. Dette kommer til å eskalere
Dette er så latterlig at det er ikke ord for detNoe av det samme, men i Berlingske Tidene. Knakande bra den grafittien.
Vis vedlegget 1104305
Demonstranter stormer ind i Tesla-forhandler i New York
Problemet er at Musk "eier" styret og ikke motsatt som er vanlig for børsnoterte selskap. Derfor må eierne på banen og kaste styret.Man skulle nesten tro at CEO for et såpass tungt børsnotert selskap som Tesla er fulltids beskjeftigelse?
Det er også litt spesielt at når CEO-ens sideprosjekt er svært ødelegende for selskapets børsverdi at styret ikke kaster ham?
Særlig når det ikke utbetales utbytte, så aksjonærene er hetl avhengig av kursutvikling for å tjene penger sin investering.
Forventer ikke styret at CEO er lojal mot selskapet?
Spørs hvor forenklet man gjør samstilling. Det er jo ikke ulikt hvordan Musk sine "soldater" turer fram når dem stenger ned institusjoner som etterforsker eller gir godkjenninger til enkelte av Musks mange selskaper.Dette er så latterlig at det er ikke ord for det
Har du kjørt ulike elbiler inkl Tesla over tid?Du pisker en død hest, selv Nammi Box er en mer spennende bil enn Tesla.
Ja vi får se. Forøvrig er ikke Tesla eneste med store ord, alle de store bilprodusentene har i tur og orden sagt at de skal hamle opp med Teslas salg, men nå i februar fikk de heller overbevist EU at uten fortsatt salg av fossilbiler i ytterligere 3 år vil de gå konk.Vi får se. Nye Roadster ble annonsert i 2017 som en 2021-lansering. Takstein med innebyggede solceller var «the next big thing» til det plutselig ikke var det lenger. Hvor ble det av dem?
At de nå også hausser opp humanoide roboter (som i virkeligheten må styres av en person på bakrommet) lukter også avledningsmanøver. Fokus på den bransjen man er i?
Dersom jeg skulle ha testet en elbil over tid så hadde Tesla stått langt nede på listen. Jeg blir så usigelig trøtt av å se på den, så kjedelig er den. Hadde jeg satt meg bak rattet hadde jeg nok sovnet av kjedsomhet.Har du kjørt ulike elbiler inkl Tesla over tid?
Med Tangen som sjef, det tror jeg ikke noe særlig på… ikke før han virkelig blir tvungetKanskje oljefondet burde tenke på å gå ut av tesla snart
Ok, høres ut som du er kjernepublikum for Nammi Box ja.Dersom jeg skulle ha testet en elbil over tid så hadde Tesla stått langt nede på listen. Jeg blir så usigelig trøtt av å se på den, så kjedelig er den. Hadde jeg satt meg bak rattet hadde jeg nok sovnet av kjedsomhet.