cannot
Hi-Fi interessert
- Ble medlem
- 31.03.2006
- Antall liker
- 0
platespiller med laser....blir spennende å lese tester og diskusjoner etterhvert.
mvh kenneth
mvh kenneth
jøss! javel :-[ aldrig hørt om det jeg :Disse har jo vært på markedet mange år, er det ny versjon på gang eller?
ja. det burde jo være et utmerket verktøy. rart slike spillere ikke er blitt mer utbredt.Tanken som slår meg er at dette må være glimrende for diverse arkiver, biblioteker og lignende som sitter på store lagre med vinyl i varierende tilstand som er for skjøre til å spille av på vanlig måte.
Jeg mener å ha sett at NRK varmebehandlet gamle plater for å rette dem ut nok til en siste avspilling?
Det som hadde vært kostelig er å se om signalet fra laseren blir digitalisert et eller annet sted for å muliggjøre signalbehandling
-k
det har du jo helt rett i...sorry :-*Denne tråden skulle vel ha ligget i Vinylavdelingen... :
Disse har jo vært på markedet mange år, er det ny versjon på gang eller?
Så og hørte denne filmen jeg også.hei !
denne spilleren har blitt omtalt tidligere.lastet ned en informasjons-video fra en av forumet's deltagere.
mvh. s,
Det er mulig det tok lang tid før systemet fungerte, men det er da over 20 år siden jeg leste artikler om denne første gang. Jeg vet ikke om det var akkurat den samme som dette, men helt make. Mener det var i danske Hifi & Elektronikk jeg leste om det første gang. At noe slik fremdeles eksisterer er jeg forundret over, for jeg trodde ikke det nådde veldig langt utover prototype-stadiet. En sjelden gang tar også jeg feil :hifiguru skrev:Disse har jo vært på markedet mange år, er det ny versjon på gang eller?
...jepp, mener det er ti år siden jeg leste om den der første gang.....