Elvis?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.037
Antall liker
6.276
Noen som har en eller flere cder av Elvis Presley å anbefale som har bra lydkvalitet? Har opplevd ved et par anledninger at slike har blitt benyttet til demoer. I blant er det godt å mimre litt...
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
2
Noen som har en eller flere cder av Elvis Presley å anbefale som har bra lydkvalitet? Har opplevd ved et par anledninger at slike har blitt benyttet til demoer. I blant er det godt å mimre litt...
Elvis Is Back - Sporet Fever. To mikrofonsopptak AFAIK
Finnes også på vinyl fra Speakers Corner.

Mvh
Boden9
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
Innspillinger gjort på Sun Records er av bra kvalitet.



Er cdutgaven av f.eks. denne like bra som vinylskiva utgitt på Elusive Disk så er det bare å slå til.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Hørte "Fever" på Patos Symphonic under hifi-messen, må innrømme at det pirret Elvis-hofta litt :D

Noen som har en eller flere cder av Elvis Presley å anbefale som har bra lydkvalitet? Har opplevd ved et par anledninger at slike har blitt benyttet til demoer. I blant er det godt å mimre litt...
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.151
Antall liker
2.666
Noen som har en eller flere cder av Elvis Presley å anbefale som har bra lydkvalitet? Har opplevd ved et par anledninger at slike har blitt benyttet til demoer. I blant er det godt å mimre litt...
Det er utgitt et par Elvis plater på CD på Dunhill Compact Classics (DCC) mastret av Steve Hoffman. Disse skal være svært ettertraktet brukt p.g.a. god lydkvalitet. Bl.a. Elvis is back!
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er utgitt et par Elvis plater på CD på Dunhill Compact Classics (DCC) mastret av Steve Hoffman. Disse skal være svært ettertraktet brukt p.g.a. god lydkvalitet. Bl.a. Elvis is back!
Jeg har disse på LP, og de låter virkelig fint de. Jeg skjønner ikke hva slags utgaver Tubesnake har fått av Sun Sessions, men at de låter veldig bra synes meg en betydelig overdrivelse! Dessuten er de ikke utgitt av "Elusive Disc", det er en platebutikk. Siste utgivelse fra Sun er fra BMG i 2004, og det er denne LP'en Elusive (blant mange andre) selger. Den er masteret fra Sam Philips' originale mastertaper, og er kanskje den beste Sun-utgaven så langt.

Se mer på http://www.elvisthemusic.com og http://www.elvis.com

På Sun fant man vel kanskje Elvis' tøffeste band og beste låtmateriale, så absolutt verdt å ha tross lydkvaliteten som bærer preg av enkelt 40-talls innspillingsutstyr.

Jeg ville ha kjøpt "Elvis in Memphis" fra Speakers Corner dersom jeg var i markedet for Elvis; det er en av hans beste skiver, og lyden er super også.
Ellers er No 1 og No 2 (begge dobbeltalbum) veldig gode masteringer, og inneholder mye musikk! Anbefales. Billige er de også. Trådstarter vil kunne finne de på cd også, men jeg har ikke hørt cd-masteringene; men tipper de også er gode.

Mvh Vidar P
 
Topp Bunn