Gratulerer med en av de beste tonearmene noen gang. Jeg kjøpte min '86 og den brukes enda jevnlig.
Litt jobb å forstå hvordan den virker optimalt og justere den inn. Ikke vanskelig, men litt anderledes enn radial armene.
Her er en diskusjonstråd på Audiogon som omhandler alle aspekter ved armen og mer.
Mye nyttig informasjon om armen og ikke minst hvis du vil skifte pumpe fra original og også operere med høyere trykk.
https://forum.audiogon.com/discussions/eminent-technology-et-2-tonearm-owners?
Min egen erfaring kort; byttet pumpe meget tidlig til det som dengang ble anbefalt; en Wisa pumpe.
Så har jeg en 1.5 l plast brusflaske fylt med bomull rett etter punpen for å utjevne trykkvariasjoner. Noe slikt anbefales av alle.
Dengang var der ferdig lagde dempeanordninger, men denne hjemmelagde varianten fungerer antagelig like godt som noe.
Ellers har jeg kjøpt karbonfiber armrøret som kom på markedet etter noen år. Synes nok den var verdt det.
Og så har jeg silikondempe trauet. Denne synes jeg er grei å ha, men jeg tror også flere mener at det er best uten.
Men det er jo noe en lett kan prøve seg fram med om en har den.
På Audiogon tråden mener brukerne at alle typer pick up går, både de helt myke og de stive. Og tunge som lette.
Personlig er jeg mest komfortabel med middels til lette pickup'er (10-11g eller lettere) med med middels komplianse som de mest vanlige MC pickupene har.
Har brukt mye Ortofon og har nå en A95 i armen. Det synes å være en meget velykket kombinasjon.
Lykke til. Et fasinerende produkt
(for oss vinyl entusiaster)