K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Hyggelig å lese at goddacen er hjemme hos far 8)
Ble litt usikker her, betyr dette at dac'en jobber asynkront (samme som f.eks. dCS, Wavelength m.fl.) og derved kontrollerer datastrømmen fra pc'n, eller er MFAST en måte å forbedre den adaptive usb-overføringen på? For hvis den jobber asynkront så er det vel (??) ikke noen vits i å bufre og reklokke (mulig det er noe jeg har misforstått her)..KW skrev:"There are several types of asynchronous data communications techniques and what we do in the so-called 'MFAST' receiver is a specific high-speed method. Roughly speaking, we dump all the incoming bits into an elastic buffer and read them out with a stable clock, free from source jitter. The artful part is in how to avoid buffer overrun (bits will be lost) or underrun (not enough bits mean dropouts). The method is entirely digital and performed by programmable circuits within one of the three Xilinx gate arrays."
Dette har jeg nok ikke god nok greie på til å svare rett på, men det kan jo virke slik ut i fra det som skrives :-\ceroxol skrev:Ble litt usikker her, betyr dette at dac'en jobber asynkront (samme som f.eks. dCS, Wavelength m.fl.) og derved kontrollerer datastrømmen fra pc'n, eller er MFAST en måte å forbedre den adaptive usb-overføringen på? For hvis den jobber asynkront så er det vel (??) ikke noen vits i å bufre og reklokke (mulig det er noe jeg har misforstått her)..KW skrev:"There are several types of asynchronous data communications techniques and what we do in the so-called 'MFAST' receiver is a specific high-speed method. Roughly speaking, we dump all the incoming bits into an elastic buffer and read them out with a stable clock, free from source jitter. The artful part is in how to avoid buffer overrun (bits will be lost) or underrun (not enough bits mean dropouts). The method is entirely digital and performed by programmable circuits within one of the three Xilinx gate arrays."
...tror kanskje man skal være litt forsiktig med å være sikker på slikt. Min erfaring er at det er temmelig stor forskjell på toppmodellene til de ulike produsentene.plasma skrev:Må legge til at jeg ikke har hørt hverken Esoteric eller dcs sine beste spillere. De er helt sikkert gode..
Tror ikke det er mulig å få det mye bedre pr idag. Kilde som tema blir liksom borte når man hører XDS1. Det er bare en fantastisk musikkformidler.
Har fått med meg at Ed Meitner har løftet lydkvaliteten ennå et par hakk på XDS1 kontra tidligere modeller. Spesielt SACD skal være ekstremt bra. Selv om du kan løfte CD lyden til et høyt nivå vil du på et eller annet tidspunkt stange i taket; det er simpelthen ikke mer å hente.plasma skrev:Må legge til at jeg ikke har hørt hverken Esoteric eller dcs sine beste spillere. De er helt sikkert gode..
Tror ikke det er mulig å få det mye bedre pr idag. Kilde som tema blir liksom borte når man hører XDS1. Det er bare en fantastisk musikkformidler.
Kjæling med detaljer og ny teknologi vil alltid gjøre at man kan strekke seg litt lenger.Espen R skrev:Har fått med meg at Ed Meitner har løftet lydkvaliteten ennå et par hakk på XDS1 kontra tidligere modeller. Spesielt SACD skal være ekstremt bra. Selv om du kan løfte CD lyden til et høyt nivå vil du på et eller annet tidspunkt stange i taket; det er simpelthen ikke mer å hente.plasma skrev:Må legge til at jeg ikke har hørt hverken Esoteric eller dcs sine beste spillere. De er helt sikkert gode..
Denne klokken vurderte jeg også lenge inntil en jeg stoler 100% på fortalte meg dette: "The uber-clock is just built from a published schematic in a chip-sellers sales handbook."Espen R skrev:Jeg skulle svært gjerne hørt en sammenligningstest mellom en Sony 5400ES spiller med det analoge utgangstrinnet til Vacuumstate electronics + Terra Firma Uber Clock (eller Lite Clock) montert. Svært gjerne....så mye at jeg er villig til å betale gode inngangspenger for å overvære en slik sammenligning.
Noen som kan tilby meg?
Ikke vet jeg om dette statement er sant eller ikke. Det som er viktig for meg er lydkvaliteten, og min Terra Firma klokke montert i min Sony spiller har gitt meg noen lytteinntrykk som til tider kan kalles "amazing"! Dette sagt av en mann som har erfaring med klokkebytte i CD-spillere. Bare i Sony spilleren som nå har Terra Firma klokke har det tidligere vært 3 andre klokker!Roysen skrev:Denne klokken vurderte jeg også lenge inntil en jeg stoler 100% på fortalte meg dette: "The uber-clock is just built from a published schematic in a chip-sellers sales handbook."
Mvh
Roysen
Roysen skrev:Noen som vet hva XDS1 koster i Norge?
Mvh
Roysen
Takk ;Divarlo skrev:Gratulerer, Emm Labs er gode ting
mvh
ivarlo
Gratulerer med nytt drivverk og DAC, er flotte saker det der! Men hvorfor skiftet du ut dCs spilleren?MPT skrev:Har blitt eier av Emm Labs cdsd SE drivverk og dcc2 SE dac, de få timene jeg har fått lyttet til musikk, spiller det åpent, stort, litt mot det varme. Bassen går dypt når den skal med full kontroll.
Takker. Grunnen for det er at jeg har har hatt dCS i noen år nå og ville prøve noe annet.JK skrev:Gratulerer med nytt drivverk og DAC, er flotte saker det der! Men hvorfor skiftet du ut dCs spilleren?MPT skrev:Har blitt eier av Emm Labs cdsd SE drivverk og dcc2 SE dac, de få timene jeg har fått lyttet til musikk, spiller det åpent, stort, litt mot det varme. Bassen går dypt når den skal med full kontroll.
Takk.SAL skrev:Gratulerer, skikkelige saker! Har prøvd CDSA, var heldig å få besøk av Morten fra High End Tjøme, spilte meget bra! Lekkert og velskrudd!
Mvh.
SAL
Se her ja, gratulerer så mye og velkommen som venn MPT.MPT skrev:Har blitt eier av Emm Labs cdsd SE drivverk og dcc2 SE dac, de få timene jeg har fått lyttet til musikk, spiller det åpent, stort, litt mot det varme. Bassen går dypt når den skal med full kontroll.