N
nysjerrigper
Gjest
UPA blir erstattet av klasse D i slutten av mnd, for å tjene mer per enhet sansynligvis..
Ikke nødvendigvis, men de fleste entusiaster innen HIFI og hjemmekino er WATT-horer, slik at det fristet for mye å gå for noe i XPA-serien selv om UPA-serien var sterkere enn de fleste receivere med alle kanaler i driftUPA blir erstattet av klasse D i slutten av mnd, for å tjene mer per enhet sansynligvis..
Ikke mange forslag her Jogi! Selv har jeg sendt Mail til Emotiva med spørsmål om hvorfor min XPA-3 går i protect ved endring av kilde/lydbilde på reciever. Venter på svar derfra...Da er jeg blitt medlem i Emotiva gjengen Ble en brukt xpa-5. Men har prøvd å bi ampe den mot Klipsch Rf83 uten hell sålangt. Den går i protect etter 5sek. Har en Copland CVA 306 forforsterker som gir utsignal til Emotivaen. Noen med forslag?
Har du koblet det slik jeg foreslo i tråden din vedrørende biamping med XPA-5?Da er jeg blitt medlem i Emotiva gjengen Ble en brukt xpa-5. Men har prøvd å bi ampe den mot Klipsch Rf83 uten hell sålangt. Den går i protect etter 5sek. Har en Copland CVA 306 forforsterker som gir utsignal til Emotivaen. Noen med forslag?
Rare greier. Har du testet å koble til direkte til Emotivaen uten y-ledd på alle kanaler for å sjekke at det ikke gir feil da også?Ja prøvd 2 forskjellige kabeltyper også. Og det dyreste y-leddet fra argon. Ble litt lei men skal sjekke høytaler kablene. Men ganske sikkert at det ikke er noe med de
At de kan gå i protect med enkelte signalkabler, og ikke i protect med andre.På hvilken måte da tenkte du på?
Eirik, har du tips til signalkabler du vet fungerer? Min xpa-3 går også i protect når jeg skifter kilde på reciever (fra tv til bd) eller fra stereo til surround. Dette har skjedd med Monster rca og med VdH D102 Hybrid. Med Parasound A51 i samme oppsett, og med samme VdH rca fungerer alt helt supert.Rare greier. Har du testet å koble til direkte til Emotivaen uten y-ledd på alle kanaler for å sjekke at det ikke gir feil da også?Ja prøvd 2 forskjellige kabeltyper også. Og det dyreste y-leddet fra argon. Ble litt lei men skal sjekke høytaler kablene. Men ganske sikkert at det ikke er noe med de
Vet disse forsterkerne kan være litt sære på signalkablene også..
Husker ikke helt, men søk litt på Emotiva-formuet, vært en del tråder om det - Home | The Emotiva LoungeEirik, har du tips til signalkabler du vet fungerer? Min xpa-3 går også i protect når jeg skifter kilde på reciever (fra tv til bd) eller fra stereo til surround. Dette har skjedd med Monster rca og med VdH D102 Hybrid. Med Parasound A51 i samme oppsett, og med samme VdH rca fungerer alt helt supert.Rare greier. Har du testet å koble til direkte til Emotivaen uten y-ledd på alle kanaler for å sjekke at det ikke gir feil da også?Ja prøvd 2 forskjellige kabeltyper også. Og det dyreste y-leddet fra argon. Ble litt lei men skal sjekke høytaler kablene. Men ganske sikkert at det ikke er noe med de
Vet disse forsterkerne kan være litt sære på signalkablene også..
Har hørt XPA-3 og XPA-1 på Helicon 400, og synes det spilt bra sammen.Noen som har synspunkter på XPA-2 til Dali Helicon?
Jeg har også lurt på å kjøpe dc-1. Har en nad m51 som jeg er veldig fornøyd med. Men emotiva xmc-1 danket vertfall lett ut nad15hd, så kan tenke meg det ogsåblir en forbedringDa ankom en Stealth DC-1. Den har jo ALT! Blir artig.
Stealth DC-1 Reference-Quality Differential DAC | Emotiva
Vis vedlegget 390195
Leste med stor intersse hva Lyd & Bilde skrev om disse.Da ble en emotiva xpa dr2 kjøpt
Bare sammenlignet den med xpr5 i kinoen på arendalsound tower....
Og synes det er særdeles vanskelig å skille lyden.
Nå var jeg veldig fornøyd med xpr5, så på ingen måte nedtur
Xpr5 har en veldig lav hiss når det ikke er lyd, men det er helt minimalt. Men på dr2 er det helt tyst
Men for meg virker lydsignatur helt lik!
Effekt messig er de omtrent identisk, 500w på xpr5 og 550w på dr2....
Begge blir prøvd på emotiva xmc1....
Jeg er vertfall fornøyd og kan varmt anbefale de på arendalsound tower, fantastisk match spør du meg
Har vel skjedd noe med prisnivået på disse, dessverre.Hva skjedde med Emotiva? 5 år siden siste oppdatering :/
Takk for det, ha import blir ikke aktuelt. Og som du sier så er det ganske høye priser på finn også. Jaja, da glemmer jeg deHar vel skjedd noe med prisnivået på disse, dessverre.
Ingen norsk importør, bare svensk.
Ser at XPA-5 Gen3 koster 2808 Euro, uten «CODE15», som gir 15% rabatt nå i juli.
Vurderte selv denne da jeg skulle kjøpe effektforsterker for 2 år siden, men allerede da var prisen høy.
Derfor kjøpte jeg Anthem.
Før ga Emotiva sine forsterkere mye for pengene, det gjør de ikke lenger, dessverre.
De lager gode produkter, ser jevnlig gode omtaler av både høyttalere og andre ting de lager.
Om det blir problem med produktene, er det ikke lett med service uten norsk importør.
Har også sett disse forsterkerne på Finn, til veldig høye priser, derfor kjøpte jeg heller ny.