En Bjørn som jukser med masteroppgaver og HiFi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Mens vi venter på noe morsomt fra NAT, dukker det jo opp nyheter fra Technics: SL1200GR2. Den legger seg uansett under SL1200G i hylla her, men for dem som er ute etter en nydelig Technics som ikke sender deg i klørne på Klarna og dets like, må den nye versjonen være verdt å vurdere. Det er bare å bla opp før du signerer kontrakt med Luksusfellen på TV, hehe.

    1694087075524.png


    Noen forbedringer er det jo, i følge Technics, f.eks. skal den nye GR2 spilleren ha bedre presisjon og lavere avvik, mer stabil rotasjon og færre vibrasjoner med nytt motorsystem, ny strømforsyning og lavere støygulv og bedre motorstyring enn forrige versjon. Men det er ikke helt "udigitalt" denne greia her - motorstyringen bruker nemlig et 1-bits pulsviddemodulert digitalsignal – Delta-Sigma (ΔΣ).

     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Forresten, det der med woke og sensur -det har man jo prøvd seg på før også, f.eks. i 1985 da Parents Music Resource Center (PMRC) de facto forsøkte å få innført sensur av populærmusikk

    1695200117753.png


     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.302
    Antall liker
    9.117
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja, at ulike forbund prøver å begrense kunsten er jo en ting.. i dag er det jo mere kunsten selv som begrenser seg og tilpasser seg at vi alle plutselig er blitt meget lett krenket.

    men nå kan det se ut som Disney(som virkelig har tatt woke litt formye til seg) snur og skjønner at å ødelegge allerede etablert historie er galt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Tja, nå står man jo fritt til å nytolke en hver historie, så ettersom det ikke finnes en fasit vil det være høyst merkelig å hevde at en historie ikke kan fortelles på nye måter. Det ligger jo i fortellingens natur at nye vinklinger, nye tolkninger osv. kan gjøres av fortelleren. Hvem er dette moralpolitiet som har rett til å definere hva som er galt?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.302
    Antall liker
    9.117
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja, nå står man jo fritt til å nytolke en hver historie, så ettersom det ikke finnes en fasit vil det være høyst merkelig å hevde at en historie ikke kan fortelles på nye måter. Det ligger jo i fortellingens natur at nye vinklinger, nye tolkninger osv. kan gjøres av fortelleren. Hvem er dette moralpolitiet som har rett til å definere hva som er galt?
    Så sensur av Roald Dahls bøker osv er rett?
    Tror nok det er mere rett å akseptere en forfatters ord og akseptere historien og tiden den ble skrevet..
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Astrid Lingrens barn gikk med på å endre noen ord i fortellingene om Pippi. Men det synes du kanskje var feil..?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.302
    Antall liker
    9.117
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Astrid Lingrens barn gikk med på å endre noen ord i fortellingene om Pippi. Men det synes du kanskje var feil..?
    Jeg syns endring av noe uten personens eget innspill er feil ja.. det er å ikke anerkjenne verket eller historien..

    spesielt i verden vi nå lever i der det tydeligvis er allés rett å bli over forbi krenket på andre sine vegner :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Hva har de endret i Roald Dahls bøker, da? Når det gjelder Lindgren er det jo hennes barn som sitter på rettighetene, og de har nok gjort noen vurderinger angående begrepsbruk. Er det noen ord der du savner, kanskje?

    Forresten er ikke bibelen heller uten endringer.
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    OK, men nå var det jo ikke en video med andres meninger jeg spurte etter.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Da var aften på Fiskekompaniet i Tromsø. Passe kulinarisk. Etter et lite glass Champagne som velkomst drink fikk vi servert en liten fingerett med steinbit, prøver vi oss på gravet kveite med aquavit med en liten dæsj akevitt fra Lyngen og pepperrot .

    IMG20230925195712.jpg
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Jordskokksuppe med blåskjell og chili, servert med en vin som lukter kufjøs og som minner om en slags surøl i smak.

    IMG20230925202704.jpg

    IMG20230925201722.jpg
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    ...og til avslutning: Grillet piggvar med gulrot og kyllingkraft.

    1695924718157.png


    Før desserten kom på bordet, i form av hjemmelaget eplekompott :)

    1695924777718.png


    Sistnevnte ble selvsagt servert med en søt hvitvin, og kvelden med kulinariske opplevelser ble rundet av på Fiskekompaniet.

    1695925369616.png
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har blitt veeeldig bekymra for skin-effekten i det siste...

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm... Hva skal jeg bruke disse til, da..?

    1696622032199.png
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Så fikk man storfint besøk på jobb. Spørs om man gledes eller frustreres over regjeringens forslag til statsbudsjett. Jeg lurer jo naturligvis på neste års budsjettpost til Hifi.

    1696622175253.png
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Der har jeg faktisk fått en av mine beste middager noensinne. 😊
    De serverer god mat, jeg er nok litt tradisjonell i forhold til hvordan jeg liker at mat skal serveres. Men det er spennende å bli servert måltid der kombinasjonen av smak og dandering utgjør en opplevelse man vil huske. Det synes jeg at man skal spandere på seg en gang i blant.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.968
    Antall liker
    28.171
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Enig! - uansett traff de veldig blink den kvelden.
    Fruen studerte et år i Tromsø, så vi var tilbake for å hilse på kjente der. 🙂
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en anelse at jeg jobber et sted på den institusjonen din bedre halvdel studerte...:rolleyes: Det skal sies at den kvelden traff Fiskekompaniet generelt godt. En del av selsakpet var ikke like fortjust i deler av rettene, men jeg har sansen for slike opplevelser uansett hva man blir servert.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Stadig vekk blir man for tiden oppmerksom på klagene som framføres på den økonomiske situasjonen. For egen del drømmer jeg meg tilbake til en annen tid som på sett og kan minne om det vi er på vei ut av -og tiden vi er på vei inn i..!

     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Da gikk kvelden til å brygge juleøl. Som belønning smakes det på fjorårets juleøl. Amber Christmas. I fjor, som i år og til neste år.

    1697411703249.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn