En god riia behøver ikke og koste skjorta.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    lasse5214

    Gjest
    Jeg får min i morgen og skal gi tilbakemelding.
    Skal også bestille psu etter hvert til den.
    Eller kanskje batteri drift hadde vært noe?

    Lasse :)
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.971
    Antall liker
    1.304
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Vet ikke om psu til den hjelper mye, leser litt sprikende meninger om det. Du kan jo drive riaaen med et batteri, den trenger jo nesten ikke strøm.
    Har en Clas Ohlsson psu liggende, men den har jo mye mer kapasitet enn de 500 mA Musical Fidelity psu har, 2 A tror jeg. Går det bra å teste med en sånn tror du?
     
    Sist redigert:
    L

    lasse5214

    Gjest
    Hei

    Jeg har desv null peiling på strøm.
    Mener å huske at jeg har lest
    om en som testet dette med
    veldig bra resultat.

    Lasse :)
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Haha, tar tid å åpne en pils veit du :)

    Har spilt Kari Bremnes sin dobbelt lp LY
    Så langt spiller det særdeles bra.
    Jeg har Clearaudio Concept med en
    low output Benz Micro Ace pu.
    Til sammenligning har jeg hatt ASR mini basis
    og innbygd mc riaa i Denon PRA forforsterker.
    Dette spiller minst like bra.

    Diskant og mellomtone stikker seg ikke ut.
    Den største overraskelsen var den faste og
    raske bass gjengivelsen.

    Godt brukte 940 kroner ihvertfall.

    Lasse :)
     
    S

    SAH

    Gjest
    Ser at Pro-Ject Tube Box DS RIAA får fin omtale i siste nr. av Watt. Noen som har erfaringer med den? Prisen er jo heller ikke så avskrekkende, kr. 4990.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.243
    Torget vurderinger
    2
    100% enig med Rudi angående MF-RIIA'n; denne er helt vanvittig bra relatert til pris. Spesielt er jeg imponert over MC-behandlingen den makter, har ikke hørt noe i nærheten i prisklassen. På MM er den også god, men her har den i det minste konkurranse i klassen under 5000,-. Det skulle for øvrig bare mangle!

    Mvh
    Håkon Rognlien

    (se for øvrig: http://audiofidelity.no/comlete_mags/Fidelity_50.pdf)
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.748
    Antall liker
    35.998
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er Cambridge sine riaa trinn?
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Ja min MF spiller utrolig bra.
    Engasjerende er vel kanskje beskrivelsen.
    Å så til den prisen hehe

    Lasse :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Bra, Lasse! Jeg har selv alle de nye V-seriedelene utenom RIAAen..de skal kanskje selges snart også...og før du spør: Den som påstar VPSU2 IKKE hjelper disse delene, bør sporenstreks ta et audiogram hos legen..den løfter dem minst tre hakk!
    @HoJ: Flatt og udynamisk i forhold til MF!! Se på Graham Slee/Rega- og sammenlign med MFen..da ender du enten med Rega eller MF.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Langt fra...Kos dere, gutter!
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Bruker MF-trinnet på mine vintage spillere, kanskje jeg skulle ha investert i den PSU`en ja! Var jo en gang meningen det skulle skje, men så fikk jeg nytt trinn til Concepten og det ble litt glemt :) Du går god for den MF-komboen ser jeg Auditor? :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Det gjør jeg, ja- så det synger etter!!:cool: Hvor mange vintagedecks/MFer har du? Ei VPSU2 kan drive tre! Du har da inntil tre V-seriekomponenter på en kontakt. Separat 8-talls nettkabel- skift den gjerne med Furutech FP320- det har jeg gjort. Og så er det en skikkelig bryter bakpå PSUen..tilkobling ellers skjer med medfølgende kabel type minijack-minijack. Ganger inntil tre.
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Hvem har denne psu,n til MF på lager, sentralt Østlandet?
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Det gjør jeg, ja- så det synger etter!!:cool: Hvor mange vintagedecks/MFer har du? Ei VPSU2 kan drive tre! Du har da inntil tre V-seriekomponenter på en kontakt. Separat 8-talls nettkabel- skift den gjerne med Furutech FP320- det har jeg gjort. Og så er det en skikkelig bryter bakpå PSUen..tilkobling ellers skjer med medfølgende kabel type minijack-minijack. Ganger inntil tre.
    Har kun en MF, og 2 Dualer som står der i all sin prakt :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    @ Mala: OK..da foreslår jeg en VLPS2 til, samt ei VPSU2:cool: Da får du separatforsynt begge..med hørbart positiv effekt. Evt kan du jo ha MM på en Dual , og MC på den andre- da slipper du med kun å kjøpe forsyninga, men må bruke velgeren bakpå for å skifte mellom dem..
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.971
    Antall liker
    1.304
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Hadde en større regulerbar strømforsyning liggende fra Clas Ohlsson som jeg brukte til Squeezeboksen på 6 volt, denne har jeg nå satt til V-LPS II på 12 volt, fungerer utmerket, men Elfa har jo strømforsyninger der ikke er switch mode også.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Prøver å puste litt liv i denne tråden igjen :)


    Jeg har hatt min V-LPSii nå i 2-3 mnd, og kan ikke si annet en at den låter knall. Fremme kan den også stå. Nå har jeg ingen sammenligningsgrunnlag ift andre Riaa, men synes det låter flott. Min nåværende PU er en rimelig AT95E, men i løpet av en måneds tid skal den oppgraderes. Fikk nettopp testet Ortofon 2M Bronze i mitt anlegg, og jeg ble overbevist etter ca 10 sekunder!


    Men for ca. 1,5 mnd siden utvidet jeg V-LPSii med V-PSUii. Å DU for en forskjell. Spesielt holografi og ro i lydbildet. Men egentlig ble alt litt bedre fra topp til bunn. Det ble et lite slør som forsvant, som jeg egentlig ikke visste var der en gang!!


    Jeg bruker MM-delen, men regner med MC-delen er og god, og spesielt med PSUii tilkoblet. Og Rudi. Om du ble imponert av V-LPSii alene. Vel, da skylder du deg selv å sette den sammen med V-PSUii for en lyttetest.


    Tipper jeg minst må opp på en ASR Mini Basis iii for å få en merkbart bedre Riaa enn MF Riaa med PSU kombo. Eller enda høyere opp??Og jeg er enig med Auditor: en veggvorte med påskriften "power supply" kan definitivt IKKE sammenlignes med V-PSUii.
     

    robikris

    Medlem
    Ble medlem
    11.12.2013
    Innlegg
    21
    Antall liker
    11
    Sted
    Nordmøre
    Akkurat kjøpt en Rega RP1 og Fono mini A20 riaa, og tatt i bruk en del gammel vinyl igjen. Hvis jeg skal oppgradere noe, er det mye å hente på Performance-pakken til spilleren, eller bedre investering å oppgradere riaa-trinnet?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nå har ikke jeg Rega, men var i fjor nære ved å kjøpe en. Leste mye om Rega, og i mitt hode høres den oppgraderingspakken litt sånn bortkasta penger. Eller for å si det på en bedre måte; så hadde jeg heller kjørt den oppgraderingspakken til slutt. Først hadde jeg oppgradert pickup. Regner med det sitter Rega sin Carbon eller lignende. Oppgrader pickup til f.eks Ortofon 2M Red eller Blue evt AT95E som spiller utrolig godt.

    Etter ny pickup ville jeg kjørt oppgraderingspakka. Riaa så regner jeg du mener Rega Fono Mini 2D, som skal være en god match til RP1 og gode pickuper i prisklassen som nevnt.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.748
    Antall liker
    35.998
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er på jakt, det står nok mellom V-LPSii, Pro-Ject Phono Box S, Cambridge'n eller en Thorens til ca. samme pris, hva bør jeg velge? Eller finnes det andre greie merker?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Etter Rudi sin omtale her inne av V-LPSii så falt mitt valg på den. Det har jeg ikke angret på. Tror ingen Riaa i den prisklassen kan måle seg.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.601
    Antall liker
    7.779
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    ........... og sånn ser altså oppfølgeren ut:

    P1010773.jpg



    Den har forandret navn til V90 LPS, finere og se på spør du meg og med minst like god lyd som den "gamle". Tror man skal lete lenge før man finner noen bedre riaa til prisen, et sikkert kjøp.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.601
    Antall liker
    7.779
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Den koster kr 1495.- her hjemme og er således billigere og kjøpe her hjemme enn hvis man importerer lovlig fra utlandet + at i Norge får man garanti.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn