1 kiseki eller koetsu
2. Benz
3. Billeg dynaco
4. Denon
2. Benz
3. Billeg dynaco
4. Denon
???????3. Billeg dynaco
Han mente nokk Dynavector???????
Men hvorfor en billig Dynavector?Han mente nokk Dynavector![]()
Sjå der ja! Jeg trodde som sagt det var primært til eldre plater hvor innspillingen var "dårlig" eller plater som er litt ujevne primært.Det er ikke lite dritt et sub-sonisk/rumble filter fjerner.
Her er et utsnitt som viser effekten av 16Hz filter med hvit bakgrunn.. 4.ordens Butterworth= -24dB/oktav, dvd 24db redusert for hver halvering av frekvens.
En ser her at den subsoniske forurensningen er på samme nivå som vinylsignalet( relativt lavt nivå på dette sporer men allikevel)
RIAA uten filter for lave frekvenser er handikapet ja. Platen under har en liten ujevnhet som synes tydelig når man plotter nivå mot tid
opps nå er lunchpausen over..
Vis vedlegget 1106829
Med og uten filter
Vis vedlegget 1106836
StereroReview test plate frekvenssveip
Vis vedlegget 1106844
Ble nesten en koetsu, men når Hana dukket opp ble det den. Litt kjent område for meg1 kiseki eller koetsu
2. Benz
3. Billeg dynaco
4. Denon
Da har du et merkelig filter ! Eller noe er riv ruskende galt.?Å ha filter på eller ikke har null effekt på både målt og opplevd volum hos meg.Sjå der ja! Jeg trodde som sagt det var primært til eldre plater hvor innspillingen var "dårlig" eller plater som er litt ujevne primært.
Når jeg har testet det har jeg merlet forskjellen på bass og at jeg oppfatter det som litt smudere muligens, men jeg har ikke satt meg ned med masse a/b tester.
Jeg måtte hoppe fra 55 gain til 65 med subsonic filter på. Ellers måtte jeg på klokka 13-14 for å få noenlunde volum.
Stooooor forskjell her. Synes det er rart selvDa har du et merkelig filter ! Eller noe er riv ruskende galt.?Å ha filter på eller ikke har null effekt på både målt og opplevd volum hos meg.
Henge med de kule gutta liksom!Må vel nesten det på dette forumet om man vil forbli medlem![]()
60 gain hadde vært perfekt, men ikke et valg jeg harDa har du et merkelig filter ! Eller noe er riv ruskende galt.?Å ha filter på eller ikke har null effekt på både målt og opplevd volum hos meg.
Det må du spørre Audiophile-Arve om.Men hvorfor en billig Dynavector?
Det er den jeg harÅ det forklarer litt, jeg kan spille med 1db intervall .
Er det denne du har, ser ut som er bra filter det..
EAT E-Glo Petit Phono Preamp Lab Report
Lab Report The E-Glo Petit is clearly a 'midi-sized' version of EAT's E-Glo S phono preamp [HFN Mar '17], so technical comparisons are very revealing. Both employ hybrid J-FET/triode gain and RIAA stages powered from an 18V wall-wart DC supply so there is a limit to both the equalised output...www.hifinews.com
Ja den er virkelig god.2ganger!! Vel den ser ypperlig ut på alle vis syns jeg , egentlig holder vel den i lange baner , så et bytte til noe «bedre» kan like godt bli en sideveis forflytning… eller det som verre er..
Javel... si du det.Jeg vil vel si at det finnes svært gode rør til noget mindre penger enn de du linker til. Langrex har f.eks GE 12AX7WA Grey Plate til £75, Tung-Sol Square Getter til £65, Brimar CV4004 til £100 og mange andre på lager. Også Mullard, hvis man vil tømme sparekontoen helt.
Takk for tips! Skal lese meg opp på de.@Mats_H
Prøver igjen.......
https://www.audioantiquary.com/en-us/sylvania-12ay7-pair-9154/
eller
https://reverb.com/ca/item/81350499...ib-tubes-matched-pair-satisfaction-guaranteed
YES...... jeg vet det er forferdeligt mange penger, men jeg garanterer deg, at om du bytter fra de 12AX7´ene
som sitter i din EAT til 2 av disse (Sylvania eller Raytheon) kommer du aldrig noensinne til å se deg tilbake.
Og siden det ikke drives "rov-drift" på strømmen i disse i EAT/Project Tube Box, er du garantert som minimum
10.000 timer, sikkert nermere 20-50.000 timer.
Mine NOS Mullard E180F i min pre hadde kjørt 35.000 timer, da jeg tenkte, at de (måske) trengte å byttes.
De målte da stadig 100% + av oppgitte data.
Solgte min Project MED de Raytheon rørene......... Fortryder stadig, at jeg ikke beholdt rørene![]()
Hører petite’n er best på MM selv, men det vet jeg ikke noe om. Havna på MC kjøret tidlig jegVar ikke så imponert av EAT-petit med min PrimaLuna forsterker, men den var bra med en Audiolab 8300a jeg hadde som ventepølse mens min Gold Note is1000 var til service.
Bruke min backup riaa en Lehman Black cube no på Primaluna'en. Den e ok , og e stillere og har mere kontroll på bassen enn EAT-petit.
Den riaa eg har solgt og angra i ettertid e Heed Quasar. Fabelaktig riaa , den var hypersensitiv på plasering av strømkabel dog. Denne skulle jeg gjerne hatt som reserve. Har en Gold Note PH-10 med PSU-10 i ett annet anlegg og denne vil aldri bli solgt.
Gratulerer med en super riaa. Kjøpt ny?Jaja, da kjøpte jeg Gold Note PH-10 med PSU-10Fort gjort med så gode priser!
Yes! Salg på Mala. Fant en sort riaa i Arendal og psu i Asker. Turte ikke kjøpe i gull selv det frista bittelitt. De har sølv i Asken ogsåGratulerer med en super riaa. Kjøpt ny?
Takk! Håper det gir det jeg savner uten at smoothnessen(norsk) blir borte.Gratulerer med flott riaa
mvh
Pingle.Turte ikke kjøpe i gull
Jeg er helt enigPingle.
Det var Dynavector eg meinte, ja.Men hvorfor en billig Dynavector?
Det er også eit spørsmål om kva arm du har. Og heile konstellasjonen mellom arm og pickup.Sjå der ja! Jeg trodde som sagt det var primært til eldre plater hvor innspillingen var "dårlig" eller plater som er litt ujevne primært.
Når jeg har testet det har jeg merlet forskjellen på bass og at jeg oppfatter det som litt smudere muligens, men jeg har ikke satt meg ned med masse a/b tester.
Jeg måtte hoppe fra 55 gain til 65 med subsonic filter på. Ellers måtte jeg på klokka 13-14 for å få noenlunde volum.
Da får vi bare gratulere. Golden note er også fleksibel , på MC siden, og noen blir lykkelig eier av en Petit kanskje?Jaja, da kjøpte jeg Gold Note PH-10 med PSU-10Fort gjort med så gode priser!
Ingen kjøpere enda på petiten. Noen burde kline til da det er rå riaa for under 10k.Da får vi bare gratulere. Golden note er også fleksibel , på MC siden, og noen blir lykkelig eier av en Petit kanskje?
Egen racktråd ja! Da var mine neste 60min med scrolling planlagt alleredeDet bildet kvalifiserer til Racktråden, @Mats_H.