En god, smooth og litt varm mc pickup som kan spille mye forskjellig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Mats_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    267
    Torget vurderinger
    0
    Det er ikke lite dritt et sub-sonisk/rumble filter fjerner.
    Her er et utsnitt som viser effekten av 16Hz filter med hvit bakgrunn.. 4.ordens Butterworth= -24dB/oktav, dvd 24db redusert for hver halvering av frekvens.
    En ser her at den subsoniske forurensningen er på samme nivå som vinylsignalet( relativt lavt nivå på dette sporer men allikevel)
    RIAA uten filter for lave frekvenser er handikapet ja. Platen under har en liten ujevnhet som synes tydelig når man plotter nivå mot tid

opps nå er lunchpausen over..
    Vis vedlegget 1106829
    Med og uten filter
    Vis vedlegget 1106836

StereroReview test plate frekvenssveip
    Vis vedlegget 1106844
    Sjå der ja! Jeg trodde som sagt det var primært til eldre plater hvor innspillingen var "dårlig" eller plater som er litt ujevne primært.
    Når jeg har testet det har jeg merlet forskjellen på bass og at jeg oppfatter det som litt smudere muligens, men jeg har ikke satt meg ned med masse a/b tester.

Jeg måtte hoppe fra 55 gain til 65 med subsonic filter på. Ellers måtte jeg på klokka 13-14 for å få noenlunde volum.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.882
    Torget vurderinger
    2
    Sjå der ja! Jeg trodde som sagt det var primært til eldre plater hvor innspillingen var "dårlig" eller plater som er litt ujevne primært.
    Når jeg har testet det har jeg merlet forskjellen på bass og at jeg oppfatter det som litt smudere muligens, men jeg har ikke satt meg ned med masse a/b tester.

Jeg måtte hoppe fra 55 gain til 65 med subsonic filter på. Ellers måtte jeg på klokka 13-14 for å få noenlunde volum.
    Da har du et merkelig filter ! Eller noe er riv ruskende galt.?Å ha filter på eller ikke har null effekt på både målt og opplevd volum hos meg.

Mats_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    267
    Torget vurderinger
    0
    Da har du et merkelig filter ! Eller noe er riv ruskende galt.?Å ha filter på eller ikke har null effekt på både målt og opplevd volum hos meg.
    Stooooor forskjell her. Synes det er rart selv

Mats_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    267
    Torget vurderinger
    0
    60 gain hadde vært perfekt, men ikke et valg jeg har :p

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.882
    Torget vurderinger
    2
    Å det forklarer litt, jeg kan spille med 1db intervall .
    Er det denne du har, ser ut som er bra filter det..og glimrende muligheter for instillinger

Sist redigert:

Mats_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    267
    Torget vurderinger
    0
    Å det forklarer litt, jeg kan spille med 1db intervall .
    Er det denne du har, ser ut som er bra filter det..
    Det er den jeg har :)

Fantastisk riaa som jeg har hatt 2 ganger. Er dog lysten på den Cayin riaan altså:cry: Jævla hobby:ROFLMAO:

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.882
    Torget vurderinger
    2
    2ganger!! Vel den ser ypperlig ut på alle vis syns jeg , egentlig holder vel den i lange baner , så et bytte til noe «bedre» kan like godt bli en sideveis forflytning… eller det som verre er..

Det beste utvalget av MM og MC innstillinger jeg har sett tror jeh

Sist redigert:

Mats_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    267
    Torget vurderinger
    0
    2ganger!! Vel den ser ypperlig ut på alle vis syns jeg , egentlig holder vel den i lange baner , så et bytte til noe «bedre» kan like godt bli en sideveis forflytning… eller det som verre er..
    Ja den er virkelig god.

Største diffen med Cayin var basskontroll og at den ikke "knela" når det skjedde mye i musikken. Den bare spilte plettfritt igjennom. Men alt er nyanser selvsagt.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    26.862
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    @Mats_H
    Prøver igjen.......
    https://www.audioantiquary.com/en-us/sylvania-12ay7-pair-9154/
    eller
    https://reverb.com/ca/item/81350499...ib-tubes-matched-pair-satisfaction-guaranteed

YES...... jeg vet det er forferdeligt mange penger, men jeg garanterer deg, at om du bytter fra de 12AX7´ene
    som sitter i din EAT til 2 av disse (Sylvania eller Raytheon) kommer du aldrig noensinne til å se deg tilbake.
    Og siden det ikke drives "rov-drift" på strømmen i disse i EAT/Project Tube Box, er du garantert som minimum
    10.000 timer, sikkert nermere 20-50.000 timer.
    Mine NOS Mullard E180F i min pre hadde kjørt 35.000 timer, da jeg tenkte, at de (måske) trengte å byttes.
    De målte da stadig 100% + av oppgitte data. ;)
    Solgte min Project MED de Raytheon rørene......... Fortryder stadig, at jeg ikke beholdt rørene 😆

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Ivgubahta

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2016
    Antall liker
    94
    Sted
    Skibotn . Sapmi
    Torget vurderinger
    1
    Var ikke så imponert av EAT-petit med min PrimaLuna forsterker, men den var bra med en Audiolab 8300a jeg hadde som ventepølse mens min Gold Note is1000 var til service.
    Bruke min backup riaa en Lehman Black cube no på Primaluna'en. Den e ok , og e stillere og har mere kontroll på bassen enn EAT-petit.
    Den riaa eg har solgt og angra i ettertid e Heed Quasar. Fabelaktig riaa , den var hypersensitiv på plasering av strømkabel dog. Denne skulle jeg gjerne hatt som reserve. Har en Gold Note PH-10 med PSU-10 i ett annet anlegg og denne vil aldri bli solgt.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    26.862
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

Mats_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    267
    Torget vurderinger
    0
    @Mats_H
    Prøver igjen.......
    https://www.audioantiquary.com/en-us/sylvania-12ay7-pair-9154/
    eller
    https://reverb.com/ca/item/81350499...ib-tubes-matched-pair-satisfaction-guaranteed

YES...... jeg vet det er forferdeligt mange penger, men jeg garanterer deg, at om du bytter fra de 12AX7´ene
    som sitter i din EAT til 2 av disse (Sylvania eller Raytheon) kommer du aldrig noensinne til å se deg tilbake.
    Og siden det ikke drives "rov-drift" på strømmen i disse i EAT/Project Tube Box, er du garantert som minimum
    10.000 timer, sikkert nermere 20-50.000 timer.
    Mine NOS Mullard E180F i min pre hadde kjørt 35.000 timer, da jeg tenkte, at de (måske) trengte å byttes.
    De målte da stadig 100% + av oppgitte data. ;)
    Solgte min Project MED de Raytheon rørene......... Fortryder stadig, at jeg ikke beholdt rørene 😆
    Takk for tips! Skal lese meg opp på de.
    Jeg er vant med å gi 2000kr røret omtrent.

Sitter to perfekt matchete Phillips Miniwatt i petite’n nå. 2000kr per rør.
    2 stk mullard xf2 el34 og 2 stk kt77 gold lion.
    2 stk brimare og 2 stk rca i front som fulgte med ampen.

Mats_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    267
    Torget vurderinger
    0
    Var ikke så imponert av EAT-petit med min PrimaLuna forsterker, men den var bra med en Audiolab 8300a jeg hadde som ventepølse mens min Gold Note is1000 var til service.
    Bruke min backup riaa en Lehman Black cube no på Primaluna'en. Den e ok , og e stillere og har mere kontroll på bassen enn EAT-petit.
    Den riaa eg har solgt og angra i ettertid e Heed Quasar. Fabelaktig riaa , den var hypersensitiv på plasering av strømkabel dog. Denne skulle jeg gjerne hatt som reserve. Har en Gold Note PH-10 med PSU-10 i ett annet anlegg og denne vil aldri bli solgt.
    Hører petite’n er best på MM selv, men det vet jeg ikke noe om. Havna på MC kjøret tidlig jeg😂

Når jeg hadde Cayin på demo så var basskontrollen største diff. Og den var lettere til bens. Denne var eske ny også.

Jeg hadde håpet PH-10 kom på salget til Mala nå, men dessverre.. Har hatt en Is-1000 selv så hørt en del på den riaan, men en ekstern med psu blir nok et hakk eller to opp ja.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.882
    Torget vurderinger
    2
    En EAT Glo Petit i ren transistor versjon hadde vært interessant, og med mulighet til å koble til 2 spillere. mindre forvregning og strammere bass med ren transistor kanskje? . Instillingsmulighetene er bedre enn noe annet jeg har sett, en drøm for de med MM..

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.584
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Men hvorfor en billig Dynavector?
    Det var Dynavector eg meinte, ja.

Dei to billegaste DV10 og DV20 er veldig snille, men er ikkje så nøytrale og detaljerte som dei dyrare modellane, men har ein "romantisk" klang. Dei dyrare modellane er klart betre, men er kanskje overkill til ditt bruk? (Dei er ganske dyre)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.584
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

Det er også eit spørsmål om kva arm du har. Og heile konstellasjonen mellom arm og pickup.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.882
    Torget vurderinger
    2
    Jaja, da kjøpte jeg Gold Note PH-10 med PSU-10😂 Fort gjort med så gode priser!
    Da får vi bare gratulere. Golden note er også fleksibel , på MC siden, og noen blir lykkelig eier av en Petit kanskje?

Mats_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    267
    Torget vurderinger
    0
    Da får vi bare gratulere. Golden note er også fleksibel , på MC siden, og noen blir lykkelig eier av en Petit kanskje?
    Ingen kjøpere enda på petiten. Noen burde kline til da det er rå riaa for under 10k.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    23.981
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Av ren nysgjerrighet. Hvorfor selger du alt nå? Spiller, pu og riaa? Stod det ikke til forventningene?

Mats_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    267
    Torget vurderinger
    0
    Mange som er nysgjerrig😂

Spiller helt sinnsykt bra dette så ingen klager herfra. Trodde nesten ikke vinyl kunne låte så bra.
    Som en pakke har jeg virkelig fått til noe her👌

Fått tilbud på Gold Note spiller med Umami red på som jeg har hatt lyst på og bydd på før. Timeantallet på den er tilsvarende min så hvorfor bruke AnalogLab igjen for montering. Riaa går jeg opp et hakk på tror jeg.

Må innrømme at jeg har tenkt tanken om å ta en pause fra vinyl også og dette jaget etter noe annet/nytt. Men det klarer jeg neppe😅 Per dags dato har jeg ikke funnet et streaming oppsett som gir meg den gode analoglyden uansett. Det er nok umulig.

Jeg er en sånn type som har null problem med å selge/bytte alt om det ikke koster meg noe☺Samme på bil og mc også.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn