Takk dubambadoo skrev:Takk.... Ville heller ikke bryte inn i monologen din
Et nydelig oppsett
Og helt enig, ett flott og gjennomtenkt oppsett som spiller forbannet godt.
Du sitter på "tutene" dine ennå ?
/jan
Takk dubambadoo skrev:Takk.... Ville heller ikke bryte inn i monologen din
Et nydelig oppsett
Er det ikke flott at jeg følger med på hva som skjer der ute :bambadoo skrev:Lenge siden jeg har hatt tuter.....
Men kjære deg, er jo det jeg sier :bambadoo skrev:Hehe - man kan da ikke få med seg alt. Jeg bygget et par "onken" kasser med 15" hemp coax elementer. Bruker ca 7w 300b på de. Spiller riktig så flott. Orisene gikk til Stavangerområdet.
EDIT: Du husker bare ikke ;D Ser du har kommentert i tråden min også. Etter at coaxene kom i hus også ;D
bl.a. her
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,26019.msg1192018.html#msg1192018
Vel, jeg er misunnelig ;DHCS skrev:Skulle tro endel ble stumme av misunnelse her... ;D... De røra var helt konge
Du har helt rett. Oris 150 fra Bert Doppenberg. De ble jo solgt som diy-kit i sin tid disse. Man fikk to ulakkerte horn, diverse saker for montering, to 10" Wifa med ekstra slaglengde (utviklet for Doppenberg faktisk). Tegninger på Onken basskasser fikk man også. Passende driver til horna skaffet man selv. Jeg husker fortsatt godt hva jeg tenkte da jeg hørte de aller første tonene fra disse høyttalerene : Fankern Tore, dette er jo det jeg har lett etter i så mange år! Nakkehårene sto rett ut og gåsehud på armene. Og det med kliss nye og uinnspilte Lowhtere! 5-600 timer senere, var innspillingstiden over. De har gitt meg mange gode lytteopplevelser i de 13 årene de har stått der. Det finnes sikkert masse der ute som spiller "bedre", men her hos meg tror jeg Oris 150 blir stående en stund til.bambadoo skrev:Lenge siden jeg har hatt tuter.....
Dette ser ut som oris 150 hornet. Jeg hadde et slikt til bd15 bassene og oris200 til 8" aer md3 fulltonen...
Herbie er kul hanHCS skrev:Herbie duger han... ;D...