Så er noen sympatiske nok til å legge den ellers meget tilgjengelige sannheten på bordet. Så kaster en 4-5 stykker seg inn i en hard kamp for å dekredittere alt som blir skrevet som har den minste forankring i virkeligheten. Ja argumentasjonen er så hinsides at høvdingen må bryte inn og slette innlegg. Og for å toppe det hele så trekkes det frem eksempler på usmaklig argumentasjon av samme person som faktisk brukte argumentasjonen.
Så da lurer jeg altså på:
Hva er motivet? Hva er det egentlig som forsvares? Og ikke minst hvorfor er dette så viktig å forsvare?
Dette er ikke sarkasme. Jeg er oppriktig nysjerrig på hvilke verdier dere klarer å finne i dette så jeg håper noen har baller nok til å komme med et saklig svar.
Baller?
Dette skrev jeg på side 2 Snickers....
Det jeg reagerer på er den responsen Sharpeye får for sitt ærlige forsøk på å finne ett svar, hva jeg selv mener om kabelprodusentene har jeg selv klar-gjort andre steder, men den såkalte HiFi politiske korrektheten som råder her, om at en hver produsent er en kjeltring og en hver som tror på hans forklaringer er en idiot som ikke vet sitt eget beste og bør reddes fortest mulig, kjøper jeg definitivt ikke.
Om det har gått deg hus forbi så har jeg svart tilsvarende til andre innleggere flere steder i tråden.
Ang "sympatiskhet" som du uttaler det, så kan det faktisk oppfattes som arroganse ovenfor andre part, og det går kanskje mer på måten det gjøres på enn hva som sies.
Ang dekreditering av virkelighten, hvor har du det i fra? ingen har da bevisst gått inn for å fornekte virkeligheten eller de fysiske lovene? Her leser du svarene mine som fanden leser bibelen, men det er ikke første gang i dette innlegget, det kommer fler eks lenger ned.
Dette svarte jeg igjen en annen innlegger i denne sammenhengen:
"Uenigheter kan være skapende om de presenteres på en utviklende måte, og at det er offisiell info holder jeg også med om, men vi som ikke kjenner noe behov av å ville bli "reddet" skulle visst få ha vårt lille sted der slike spm og påstander som dette kunne få være i fred, tech hjørnet er vel mer stedet å plukke slikt i filler?"
Ang Høvdingens sletting av innlegg er du hinsidiges virkelighten som du jo er så opptatt av, her går du fanden en høy gang i det å lese bibelen, verre forvrengning er det lenge siden jeg har lest.
Det var IKKE mitt innlegg som ble slettet, men en kabelskeptiker som gikk over streken i person beskrivninger av meg, få for f#$n ikke dette til å se ut som noe annet!!
Og siden det vel er relativt opplagt hvem den personen du antyder er, du snakker om baller! rett da dine påstander direkte til gjeldende person fremfor å forsøke å henge vedkommende ut i all offentlighet på den måten du gjør, eller send en pm.
Motivet? det har du her det finner du også tidlig i tråden:
"Jeg leste om igjen det svaret Sharpeye fikk, og sier helt på
prisippiellt grunnlag det samme som sist, at jeg kan delvis holde med om at dette er en form for forklaring jeg kan godta, og at det kunne vært forklart både bedre og verre.
Som nevnt er det ikke alle som har eller interesserer seg for å ha den nødvendige kunnskapen for å få dette forklart på en faglig god måte.
Jeg har fortsatt ikke hørt siden sist, om noen som er blitt tvunget til å kjøpe en viss kabel av en viss produsent, jeg holder det derfor åpent at enhver er istand til å treffe sine egne avgjørelser ang kabler og deres relative verdi.
Og at det frivillige frelseskorps rykker ut for ofte på feil meldinger"..
Der kommer det også frem hva som forsvares, og hvorfor det forsvares kommer vel delvis frem der, ellers kan kanskje denne hjelpe på hukommelsen:
"Selvsagt vil ingen påstå direkte at det ikke er opplevelsen som er det viktigste, men det insinueres over en lav sko at man er nettopp en "idiot" eller forklares som en fordi man bortser fra all teori og erklærer seg som en som hører og mener det er forskjeller mellom kabler ute og går, tross all teoretisk motsigelse.
Og skulle man også si at man på prisippiellt grunnlag tror på noe ikke alt disse produsenten kommer op med, ja da har vi slikt som dette gående. Enda verre er det om man trekker frem en som muligens representerer en seriøs del av den bransjen også, som ett forsøk på en liten motvekt mot andre mindre seriøse aktører".
"Apropo er vel ikke ordet idiot brukt direkte, men det har språklig vært brukt ord som de fleste barn synes er spennende i 4-6 års alderen om/mot meg, det er vel mer enn å insinuere.
Men det får en også regne med i en slik debatt, dessverre".
Og hva jeg mener med på prinsippiellt grunnlag, dette var ett svar til deg tidliger i tråden:
"Egentlig burde jo alle kunne diskutere på samme "sted", om det er tillat å si det slik. Men det er tydeligvis flere som opplever det som om de latterliggjøres og skriftelig sables ned fordi de ikke har den "rette" tekniske bakgrunnen.
Som nevnt tidliger kan det virke som det finnes de som avholder seg fra å stille spm, fordi de er "redde" for å bli latterlig gjort og uthengte, og noe av min erfaring der er at de har litt rett i sine antagelser.
Ofte oppleves dette som en form for arroganse.
Edit: Svarte vel ikke konkret på ditt spm, man burde i prinsipp kunne diskutere alt rundt dette med kabler, i en fordragelig tone".
Og denne:
"Personlig kan jeg vel ikke gi det på båten tydeligere enn jeg har gjort?
mambo jamboet står for deres (produsentenes) regning, og som nevnt noen ganger nå, noe godtar jeg og mye ikke.
Det er det selv oppnevnte "frelses korpset" som synes ha værst for å svelge dette, at det finnes noen som ikke behøver reddes, de trives med sine investeringer og prioriteringer, og de/vi vil fortsatt ha det slik.
Med prinsippiellt mener jeg at man får finne andre "modeller" for å anskuelig gjøre det fagelige på en lettfattelig og forståelig måte for menig mann, uten at det drukner i faglig ord og uttrykk".
Om du ut av dette kan avlede kommentarer slike som at man diskrediterer sannheten, har skjulte motiv eller annen mumbo jumbo faller du på egen urimelighet.
En viss imøtekommenhet er faktisk nødvendig for å skape en god tone, dessverre følger ikke denne egenskapen proposjonal med utdannelse eller egen fortreffelighet, den må utvikles paralellt.
mvh