En laugskveld til i oktober

Tormod

Medlem
Ble medlem
20.05.2004
Antall liker
11
Torget vurderinger
2
Test av minimonitorer skulle vært gjennomført i september, men ble utsatt på grunn av sykdom. Ny dato blir torsdag 9. oktober. Sted: Eina. Kontakt meg på 908 92953 for nøyaktig adresse.

Vi skal spille på forsterkere fra Holfi, nemlig Pre NB 1 og Power NB 2. Signalkilder blir Holfi Xandra CD-spiller og en sterkt modifisert Rega P25, fortrinnsvis den siste. De høyttalerne som vanligvis fronter dette anlegget er Amphion Xenon, og jeg regner med at vi varmer opp med disse for å få en referanse. Høyttalerkabler: En rest som ble liggende igjen etter elektrikeren da jeg fikk ført strøm ut til garasjen. Signalkabel mellom pre og effekt: Tara Labs Master Gen II. Signalkabel mellom CD og pre: Coaxialkabel med Bullet Plugs (laget selv).

Hans Christian vet mer om hvilke høyttalere som skal opp til test. Selv melder jeg på et par DynaBel 2S.

Svært enkel servering. Vel møtt!! Tormod

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Takk for invitt Tormod

Av høytalere som er aktuelle som test objekter er bla Revel MK 22 og Pen Audio noe som er aktuellt. Testen blir mer på om det er lydmeesige forskjeller og hvilke disse består i. Ingen blindtest mao 8).

Dette blir bra og jeg gleder meg til å smake på "hjembaksten" din Tormod! :)

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Aner ikke...Hva skjer på torsdag for deg PKS ? Vil ikke Volvoen rulle eller er det noe på skolen ?? Trivelig å fått deg med vet du! :)

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
HCS skrev:
Aner ikke...Hva skjer på torsdag for deg PKS ? Vil ikke Volvoen rulle eller er det noe på skolen ?? Trivelig å fått deg med vet du! :)
Hehe.. Som den ivrige trommisen jeg er, så reiser jeg tel hembygda Løten og spiller litt. Dette er rimelig fast, og jeg er vond å rikke ( :D ), så Torsdager har jeg vært opptatt de siste 7 årene ;)

Ellers får dekk bare kose dekk i dag, og neste torsdag :D

Pk

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
HCS pleier på å være veldig flink til å hinte om lyttekvelder, så nå må jeg overbevise når jeg har fått med meg denne så raskt!
Men dessverre jobber jeg neste torsdag ettermiddag.

Tormod

Medlem
Ble medlem
20.05.2004
Antall liker
11
Torget vurderinger
2
Adressen: Sisselbergveien 7, Eina Ta av fra RV4 i den søndre innkjøringen til Eina sentrum. Ta til venstre bort Parkveien, kjør ca 200 meter på den, så finner du Sisselbergveien til høyre. Ned bakken, rødt hus på venstre side.

Vi møtes ca kl. 18.30. , altså torsdag 9. oktober.

mvh
Tormod

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Hvordan gikk denne testen av minimonitorer da?

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Da kommer det en liten rapport... Sent, og kanskje godt...

Vil først takke for en særs trivelig aften. Det at Tormod er medlem i www.mmmll.net gjør jo sitt til at vi får høre mye god vinyl, og også høre litt om opptakene. Helt klart lærerikt for en lydnerd som meg..

Det vi hørte på er i bildet under. Det en ikke ser er vertens sykkelslange som lå som depming under racket til verten. Et patent som jeg ikke har vært borti før, men det gjorde ikke noe galt med lyden.

Holfi gjør ikke skam på musikken synes jeg. Dette spilte bra! Åpent, detaljert og meget musikalsk!

Vedlegg

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Vertens høytalere var heller ikke noe å kimse av. Disse finnene har både meget god finish, åpenhet og en dose varm sjarme. Noe som gjør de musikalske om enn ikke en målefantikers favoritt... :) Vi koste oss med de til bla Harry Belafonte på vinyl. Ja, såklart, Live at Carnigie Hall... 1959 er året og opptaket er magisk! ;D...Platerspilleren er en blodmodda Refa med Origin arm stående på alkkerte leca blokker... Vinyl er jo engang vinyl og det ga mersamk i denne riggen :)

Vedlegg

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Vi hadde en liten uhøytidelig minimonotor test. Vertens Dynabel imot Revel Performa M20 . Dynabel er ingen dårlig høytaler og gir mye for penga. I mine ører ble alikvekl Revel noen knepp hvassere. Men sett ifht pris så er jeg ikke så sikker, det hele blir snakk om smak og behag. Pene høytalere er jo Revelene synes jeg da ;D

Vedlegg

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Alt i alt en meget hyggelig kveld, med MUSIKALSK fokus. Hvorav hifi er sekundært og gleden av musikken er det primære... Ikke rart det ble en meget hyggelig kveld... Verten hadde forøvrig velklingende elektriker-kabler...Forstå det den som kan... ;)

Amademus

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.09.2008
Antall liker
116
Torget vurderinger
1
Takker for hyggelig kveld meg god forførende musikk og godt selskap.
Her var det lite hi fi faktor, og mye musikk glede.
:) :) :)
Mvh Andreas

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
HCS skrev:
Vertens høytalere var heller ikke noe å kimse av. Disse finnene har både meget god finish, åpenhet og en dose varm sjarme. Noe som gjør de musikalske om enn ikke en målefantikers favoritt... :)
Nå ser vel de fleste meg som et medlem av "de målebeviste", selv om jeg også setter mest pris på god musikk. :)
Men jeg må komme med en liten prostest her HCS! Med Amphions waveguide på diskanten måler nok denne meget godt med tanke på powerrespons (spredningsmønster) og ikke minst lav forvrengning. Noe som ikke skader det minste for å få frem magien i musikken :)

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
norcad skrev:
HCS skrev:
Vertens høytalere var heller ikke noe å kimse av. Disse finnene har både meget god finish, åpenhet og en dose varm sjarme. Noe som gjør de musikalske om enn ikke en målefantikers favoritt... :)
Nå ser vel de fleste meg som et medlem av "de målebeviste", selv om jeg også setter mest pris på god musikk. :)
Men jeg må komme med en liten prostest her HCS! Med Amphions waveguide på diskanten måler nok denne meget godt med tanke på powerrespons (spredningsmønster) og ikke minst lav forvrengning. Noe som ikke skader det minste for å få frem magien i musikken :)
Det du sier er nok rett norcad. Å måle bra samt ha en musikalsk varme som gjorde at det var en nytelse å høre på...Det er en god match for en høytaler vil jeg tro :) .

Topp Bunn