I tilfelle har Fanden gjort en god jobb, det er jo såre enkelt å justere VTA på Linn's armer.toriamos skrev:VTA-justeringen på LP12 er jo laget av Fanden.
|
I tilfelle har Fanden gjort en god jobb, det er jo såre enkelt å justere VTA på Linn's armer.toriamos skrev:VTA-justeringen på LP12 er jo laget av Fanden.
Nå vet jeg hvordan jeg har lært det, men hvordan går du frem egentlig....om du f. eks skulle justere mellom 2 mattebytter av ulik tykkelse?FZ skrev:I tilfelle har Fanden gjort en god jobb, det er jo såre enkelt å justere VTA på Linn's armer.toriamos skrev:VTA-justeringen på LP12 er jo laget av Fanden.
Så lenge det er snakk om mindre justeringer, og det er det som regel, er det bare å gjøre som du sier. Teoretisk er det jo selvsagt mulig å tenke seg at man flytter så mye på høyden at det påvirker avstanden mellom P-klip og arm så mye at det introduseres sideveis krefter på armen, med det skal nok mye mer til enn slik justering vi snakker om.Stover skrev:Nå vet jeg hvordan jeg har lært det, men hvordan går du frem egentlig....om du f. eks skulle justere mellom 2 mattebytter av ulik tykkelse?FZ skrev:I tilfelle har Fanden gjort en god jobb, det er jo såre enkelt å justere VTA på Linn's armer.toriamos skrev:VTA-justeringen på LP12 er jo laget av Fanden.
Løsner umbrakoen, løfter/ senker, sikter osv?
![]()
Titan lar seg nok ikke eloksere. Men ellers er jeg helt enig. Svart Ekos ser finere ut, min umiddelbare kommentar på Naim-forum da de viste de første bildene var: "Paint it black". (Bra låt forøvrig)break_out skrev:Eneste aber for meg med SE armen er at den ikke kommer i svart ???
Joda, hadde nok kjøpt en Keel uten å blunke om jeg ikke samtidig måtte bytte arm. Enn så lenge får jeg bare vente og se. Platene (som ramler inn i høyt tempo om dagen forresten) lever i beste velgående i mellomtiden.FZ skrev:Den ARO'en din har blitt en hemsko, Vidar. Jeg vet du sikler etter "kjølen" og da må du pensjonere "pilen"![]()
Får du virkelig tid til å høre på alle platene, Vidar. Døgnet har vel bare 24 timer i Kr.Sund også og noe av tiden skal gå med til jobbing og soving og andre nødvendigheter som en viss kontakt med resten av dem du omgir deg medVidar P skrev:Joda, hadde nok kjøpt en Keel uten å blunke om jeg ikke samtidig måtte bytte arm. Enn så lenge får jeg bare vente og se. Platene (som ramler inn i høyt tempo om dagen forresten) lever i beste velgående i mellomtiden.
Mvh Vidar P
Uansett, mange av Sonny Rollins skivene har både musikalske og lydmessige kvaliteter som langt overgår de fleste. Visste du forresten at Sonny Rollins lenge nektet å spille inn i stereo da han syntes det var noe tullete greier. Slik sier ihvertfall soga........Vidar P skrev:Setter meg også langt heller ned for å høre på Sonny Rollins enn på lyden i plata hans, evt lyden i den nyeste hifiboksen.
"Tenor madness" og "Saxophone Colossus" ble spilt inn i mono, men det var i '56 så det var vel kanskje ikke så rart.Vidar P skrev:Kunne ikke ha vært så veldig lenge, fordi både "night at Village Vanguard" (november '57) og "Way out West" (februar/mars '57) ble innspilt i stereo
Mvh Vidar P