En liten tilstandrapport

Fiesta

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.12.2006
Innlegg
68
Antall liker
0
Det var jubel i stuen da min Electrocompaniet ECI 4 integrerte forsterkerer i dag kom tilbake fra service. Jeg hadde sendt den inn for å få skiftet volumpotmeteret og en utgangsrele som var røket. Men gleden var dessverre kortvarig, på servicerapporten stod følgende beskrivelse: Skiftet brent utgangsrele og volumpot. Denne forsterkeren ser ganske stygg ut. Diverse brent print, lask og diverse. :eek: Da jeg er ganske ny innen faget vet jeg ikke helt hva dette betyr, men det høres definitivt ikke helt bra ut!
 

Fiesta

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.12.2006
Innlegg
68
Antall liker
0
Noen som hvet hva dette har å si rent lydmessig, eller hva det kan komme av?
 
S

slowmotion

Gjest
Hvis det var en garantirep er det rart de ikke har fikset det?

Jeg hadde en gang en Elcomp 250watter som gikk i stykker 3 ganger.
Fikk alltid god service hos Elcomp, men jeg solgte forsterkeren til en forhandler
rett etter 3. rep. Siste gang jeg har hatt noe Elcomp saker.

Trodde de hadde fikset kvalitetsproblemene sine?
 

Fiesta

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.12.2006
Innlegg
68
Antall liker
0
Det var ikke noen garantisak, så det forklarer kanskje hvorfor de ikke har fikset det...
 
B

bendis

Gjest
hvordan er det mulig å brenne print, pot osv under normal bruk ???
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Det betyr at den har hatt en eller flere kjernenedsmeltinger, og noen har reparert den på en litt uproff måte.
 

Fiesta

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.12.2006
Innlegg
68
Antall liker
0
Er dette et problem som kommer til å bli verre og verre?
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Hvordan er det med plasseringen av denne boxen? Er flere komponenter stablet i høyden, er det litt trangt og lite tilgang til frisk luft rundt om? Spiller du høyt, og i tillegg lar utstyret stå påskrudd kontinuerlig er disse faktorene spesielt viktige å ta hensyn til. Min erfaring etter å ha drevet med service i en årrekke er at ingen enkeltfaktor er så viktig som temperatur når det gjelder levetid (Og feilfrekvens).
Mvh
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
Bokmålsordboka
TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)
lask
lask m1 (se I laske)
1 (pynte)søm på lær
2 kile i et klesplagg
3 (jern)stykke f eks til å binde sammen to bjelker
4 trestykke som skal verne en åre mot slitasje
5 endeskjøt i et seil
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Dr.No skrev:
Lask blir ofte brukt i tømrerfaget. Det beskriver den delen som holder to andre sammen i en skjøt. Kan ikke helt se sammenhengen til Electrocompaniet.

Edit: Åjha! Det sto visst i forrige innegg. :)

 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hvis det virkelig ser så ille ut,burde de ha tatt kontakt med deg..FØR de begynner å skru i det hele tatt ....var det hos EC på Tau??

Hva med å la Abrahamsen ta en tiitt ;)

Har du åpnet for ¨å se selv? ta av lokket,stikke kameraet nedi,å legg ut blide....høres ikke bra ut..hvem seriøse fikser en forsterker som ikke blir god uansett,uten å gi eiern beskjed?? ::) ::)Ta kontakt med de som gjorde jobben,for mer utfyllende svar...Espen
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.306
Antall liker
2
En lask i elektronikk er en sammenkobling av to kontaktpunkter, vanligvis to pinner med f.eks. en jumper over eller noe annen løsning som er endringsbar.
 

Fiesta

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.12.2006
Innlegg
68
Antall liker
0
Delle skrev:
Hvordan er det med plasseringen av denne boxen? Er flere komponenter stablet i høyden, er det litt trangt og lite tilgang til frisk luft rundt om? Spiller du høyt, og i tillegg lar utstyret stå påskrudd kontinuerlig er disse faktorene spesielt viktige å ta hensyn til. Min erfaring etter å ha drevet med service i en årrekke er at ingen enkeltfaktor er så viktig som temperatur når det gjelder levetid (Og feilfrekvens).
Mvh
Spiller ikke unormalt høyt, spiller sånn som folk flest. Forsterkeren har eller ikke stått trangt. Så lenge jeg har hatt forsterkeren har den hatt fri tilgang på frisk luft :)
 

Fiesta

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.12.2006
Innlegg
68
Antall liker
0
ixos_76 skrev:
Hvis det virkelig ser så ille ut,burde de ha tatt kontakt med deg..FØR de begynner å skru i det hele tatt ....var det hos EC på Tau??

Hva med å la Abrahamsen ta en tiitt ;)

Har du åpnet for ¨å se selv? ta av lokket,stikke kameraet nedi,å legg ut blide....høres ikke bra ut..hvem seriøse fikser en forsterker som ikke blir god uansett,uten å gi eiern beskjed?? ::) ::)Ta kontakt med de som gjorde jobben,for mer utfyllende svar...Espen[/quoteJ


Jeg sendte inn forsterkeren til gutta på Tau ja. Har ikke sett nedi forsterkeren selv da jeg har begrenset med peiling på sånt. :p Skal se om jeg kan få lagt ut et bilde eller to.
 

mikald

Fersking
Ble medlem
13.09.2005
Innlegg
2
Antall liker
0
Hei
Så langt jeg forstår er forsterkeren reparert og fungerer.

(Nå vet jeg ikke med sikkerhet at denne er reparert hos oss men uansett så har vi følgende prosedyrer for en slik situasjon)

Dette er en opplysning til eieren om at denne har vært blitt reparert tidligere, og at det er ting i forsterkeren som ikke er helt perfekt. Det er mange som kjøper våre produkter brukt, og ikke vet om produktets tilstand. Vi mener det er riktig å informere om dette. En lask vil ikke gjøre forsterkeren dårligere, men vil sammen med andre observasjon foretatt av våre teknikere gi et bilde av den tekniske stand til produktet. I dette tilfelle fant han det riktig å informere eieren om produktets tilstand. Om en enhet er i en slik forfatning at den ikke bør repareres kontakter vi eieren før arbeidet starter.

Med vennlig hilsen

Pama
 

Fiesta

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.12.2006
Innlegg
68
Antall liker
0
Takk for tilbakemeldingen, det setter jeg stor pris på! Det er ikke det at jeg er misfornøyd med noe av servicen til Electrocompaniet, den er jeg veldig godt fornøyd med. Ble bare litt smånervøs da jeg leste servicerapporten...
 
Topp Bunn