En objektivist i Horten-2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Bra tråd!

    er det noen flere enn meg som la merke til at felles for alle med PC basert signalkilde med sansynligvis USB port var hard og skarp?

    Ikke var det god lyd med Iphone heller (i rommet med de store stygge Zingalihøyttalerene)
    Kommer på flere anlegg som brukte PC uten at det låt ubehagelig. EHED sitt rom rom hadde også et USB lydkort utifra PC og det låt overhodet ikke hardt da jeg var der. Selv med klasse D! ;D
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Hei..Det ble spilt uten sub hos Ancient Audio...Kanskje messens beste lyd....Ellers var de rimligere Zingali etter min mening de som ga meg mest musikkopplevelse...Etter å ha hørt de synes jeg det meste annet ble kjedelig å høre på... Skjønner mere å mere å viktig dynamikk er for musikkopplevelse...
    Hvilken av Zingliene er det du sikter til? Fikk du høre på den hvite? Hva synes du i så tilfelle om dem?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.812
    Antall liker
    570
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Får håpe at fremtidens avspillere er helt ok, og at det bare er utstillingsrommene som har skylda :).


    Bra tråd!

    er det noen flere enn meg som la merke til at felles for alle med PC basert signalkilde med sansynligvis USB port var hard og skarp?

    Ikke var det god lyd med Iphone heller (i rommet med de store stygge Zingalihøyttalerene)
    Kommer på flere anlegg som brukte PC uten at det låt ubehagelig. EHED sitt rom rom hadde også et USB lydkort utifra PC og det låt overhodet ikke hardt da jeg var der. Selv med klasse D! ;D
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    434
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    0
    Hodetelefoner var det i bøtter og spann. Jeg lyttet litt til Audeze og kjent ikke igjen lyden fra tidligere. Ville tro at Senneheiser ampen som var koblet til manglet krefter. Virket til å låte både tamt og innelukket. Musikken var pling plong hifi musikk. Er det virkelig noen som lytter til slik musikk?
    Musikken du refererer til som pling plong hifi musikk var sannsynligvis enten Trentemøller eller Deadmau5, begge er artister innenfor electronica-genren, og ganske så populære sådan, men kanskje ikke musikk for enhver smak? Ellers spilte vi det meste av musikkgenre (som jazz, pop, rock, klassisk, filmmusikk, world music) og forsøkte så langt det lot seg gjøre å unngå å spille typisk hifi-musikk, bortsett fra når gjestene selv ba om det.

    Mvh
    Sture
    Audio Norge
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Mine Audeze skinner virkelig når de spiller Trentemøller!
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Det kommer veldig an på implementeringen, generelt så foretrekker jeg optisk eller spdif fra PC.

    Klasse D? Er det ikke det som er best da?

    Får håpe at fremtidens avspillere er helt ok, og at det bare er utstillingsrommene som har skylda :).


    Bra tråd!

    er det noen flere enn meg som la merke til at felles for alle med PC basert signalkilde med sansynligvis USB port var hard og skarp?

    Ikke var det god lyd med Iphone heller (i rommet med de store stygge Zingalihøyttalerene)
    Kommer på flere anlegg som brukte PC uten at det låt ubehagelig. EHED sitt rom rom hadde også et USB lydkort utifra PC og det låt overhodet ikke hardt da jeg var der. Selv med klasse D! ;D
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Takk for en fin gjennomgang, orso! Inntrykkene dine er mye like mine egne.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.902
    Antall liker
    10.773
    Torget vurderinger
    10
    Skulle vært noen som hadde et DIY rom der nede også.
    Så kunne det vært +/- 4 oppsett man kunne variere med.
    Hadde kanskje gått butikkene i næringa hva vet jeg.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Fint forslag HEL!
    Tror neppe noen butikker hadde følt dette som noen konkurranse, selv om jeg mistenker at en del DIY-konstruksjoner fort kan spille fletta av noe av det som presenteres av de proffe.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Roald og jeg har snakket litt løst om akkurat dette. Hadde jo vært moro med litt DIY på messen igjen:)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Takk for en fin gjennomgang, orso! Inntrykkene dine er mye like mine egne.
    Er ikke verst det at noen av oss har ganske sammenfallende inntrykk på en slik messe. Snakkes mye om at smaken er ulik, men jeg tror lite på det og det er andre årsaker til forskjellige opplevelser.

    - Man lytter i ulike posisjoner i rommet og de av oss som har målt litt hvor forskjellig lyden kan være. Jeg prøver på slike messer og lytte i flere posisjoner og venter i de rommene som er interessante til jeg får en god plass i midten. Sitter man på siden langt bak, så kan lyden være markant annerledes. Og ikke minst de som bare lytter stående og går ut igjen, har egentlig aldri dannet seg et godt inntrykk.

    - Ulik musikk blir spilt for oss. Noe kan låte bra, mens treffer man f.eks med noen toner på et problematisk området så kan det ødelegge mye av opplevelsen. Derfor er det helt naturlig at noen får en god opplevelse, mens andre en mer negativ.

    - Så har man områder som ulik volum, dagsform, ulike referanser, bias, lyttetretthet kan fort inntreffe etter en stund osv. Det er noe helt annet å lytte til et anlegg som man besøker med god tid og med egen musikk. Og mye tyder vel på at helt rettferdig lytting får man ikke før den er gjort blindt.

    Derimot har jeg tro på at lytting over tid hjemme vil etterhvert for de fleste i stor grad være preget av lydkvaliteten. Og da at utseendet, pris, merkestatus o.l. mister mye av påvirkningseffekten som tiden går. Men noen ser ut til å klare å lure seg selv i lange tider også........
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Bra tråd!

    er det noen flere enn meg som la merke til at felles for alle med PC basert signalkilde med sansynligvis USB port var hard og skarp?

    Ikke var det god lyd med Iphone heller (i rommet med de store stygge Zingalihøyttalerene)
    Kommer på flere anlegg som brukte PC uten at det låt ubehagelig. EHED sitt rom rom hadde også et USB lydkort utifra PC og det låt overhodet ikke hardt da jeg var der. Selv med klasse D! ;D
    Mine erfaringer med klasse D og T er at de ikke låter hardt. Minner mere om gode rørforsterkere i de sammenhenger jeg har brukt/hørt det. Jeg tror det er en myte og en vrangforestillinger.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.454
    Antall liker
    13.130
    I rommet ved siden av Watt, så hadde Audio Note et oppsett. Her var jeg kun innom en gang og lyttet relativt kort. Virket å være helt grei lyd, men ikke noe voldsomt å skryte av.
    Nevner også at Gato Audio hadde et rom på andre siden av Watt. Der kikket jeg kun innom. Hørte de samme høyttelerne i Munchen og fristet ikke til ny lytt. Slike høyttalere uten tiltak i rommet trigger ikke undertegnende stort.
    ....og etter mine ører den mest fargede lydgjngivelsen jeg la lyttemuskelen til på messa (som vanlig med Audio Note ht.) :rolleyes:
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Stemmer sikkert angående Audio Note. Jeg lyttet for kort til å komme med noe beskrivelse. Men har hatt Audio Note høyttalere selv, og de var skikkelig farget ja. Veldig mellomtone fokusert og en litt hard diskant på modellen som jeg hadde. Favoristerte enkelte typer musikk, og som gjorde at en del fungerte veldig dårlig. Litt derfor det ble knapp lytt.

    Og husker Tangen kommenterte at han gjorde en sammenligning mellom en Audio Note forsterker som hadde kjempe rykte mot en klasse D. Audio Noten var visstnok grøtete sammenlignet med en rent låtende klasse D.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.902
    Antall liker
    10.773
    Torget vurderinger
    10
    Roald og jeg har snakket litt løst om akkurat dette. Hadde jo vært moro med litt DIY på messen igjen:)
    Jeg har jo Nelson Pass First Watt OB filteret. En First Watt F3. Lowther Alnico og 4 Eminence basser. Og en stor brøfjøl ;)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Roald og jeg har snakket litt løst om akkurat dette. Hadde jo vært moro med litt DIY på messen igjen:)
    Jeg har jo Nelson Pass First Watt OB filteret. En First Watt F3. Lowther Alnico og 4 Eminence basser. Og en stor brøfjøl ;)
    Ja det kunne jo blitt et spennende oppsett:)

    For vår del hadde det nok blitt med bidrag på høyttalersiden
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.902
    Antall liker
    10.773
    Torget vurderinger
    10
    Roald og jeg har snakket litt løst om akkurat dette. Hadde jo vært moro med litt DIY på messen igjen:)
    Jeg har jo Nelson Pass First Watt OB filteret. En First Watt F3. Lowther Alnico og 4 Eminence basser. Og en stor brøfjøl ;)
    Ja det kunne jo blitt et spennende oppsett:)

    For vår del hadde det nok blitt med bidrag på høyttalersiden
    Vil lager en tråd. Så kan jeg spørre Nelson Pass og Mark Sammut hos Reno om de har noen forslag / noe å bidra med. Ellers har vi mange guruer her inne som kan rør, transistor, horn og annet snacks :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn