En pakke inn døra...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0
    Aha.. dette blir spennende.
    Holder også en knapp på ny vinylsnurrer.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    ser min "gamle/ Enda" drømmespiller ligger der , en Kenwood L-07D
    sikle sikle... enda godt jeg ikke tok tysk på skolen :D :D ::) :-\ :-\
    Mvh Jan I som venter spent på mer avduking

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    kan det være en PrimeTime Eclipse
    Noen som vet mere om disse spillerne?
    Mvh Jan I

A

aair

Gjest
    Tror ikke spilleren er så vanlig her på berget. Puck'en og tallerken ser i hvertfall slik ut:

Vedlegg

A

aair

Gjest
    Ser ut til at jeg har fått med feil armbord for denne passer ikke til SME V armen. Men har malen til V-armen så jeg kan faktisk borre opp hullene selv. Men hvordan bør man borre i akryl?

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Veldig forsiktig :)

Er dette en brukt spiller, synes det var noen riper der,eller er det bare bildet som lyver?

A

aair

Gjest
    Akryllignende materiale alt sammen så på nærbilder så vises det nok litt riper, ja. Bildene lyver litt for den er sabla flott i virkeligheten. Den tar stor plass så jeg må nok ha nytt rack. Forøvrig en demo-spiller, men med garanti og full sjekk hos Amazon før forsendelse. Jeg er godt fornøyd :) Ville bort fra disse oljeriggene av noen platespillere, fjærdempede etc. Denne består helt enkelt av to plinth med dempeputer i mellom. Og så har den som sagt batteridrift og er uavhengig av strømnettet. En lading holder til 150 plateavspillinger eller noe sånt.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    denne var jo drittlekker, passer 12" armer også på disse?
    Mvh Jan I

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Utrolig flotte greier!

Gratulerer! :)

Ser frem til å få noen lytteinntrykk når godsakene er oppe og spiller!

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.722
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    aair skrev:
    Ser ut til at jeg har fått med feil armbord for denne passer ikke til SME V armen. Men har malen til V-armen så jeg kan faktisk borre opp hullene selv. Men hvordan bør man borre i akryl?
    Hei aair!
    Flott spiller.
    Jeg jobber daglig med akryl, og hvis du har tenkt å bore i den, så vær obs på at det fort "hugger"
    Dvs at boret drar seg ned av seg selv, ukontrollert. For å unngå dette, kan du slipe litt i skjæret på tuppen av boret slik at det ikke skjærer, men mer skraper hullet. Det blir alltid ett flott resultat. Akrylen er fin sånn.

mvh
    Lars

A

aair

Gjest
    Jan: På hjemmesiden til Amazon står det at armer fra 9" - 10,5" + tangentialarmer passer.

FalleA: Takk for det. Tar litt tid med lytteinntrykk, da armbord og armheisen på SME V må fikses først. Dessuten er jeg inne i en liten "gigantoppgradering" selv. I morgen er det å hente ny forsterker. Og så er ny riaa og 160 kg med høyttalere også på vei inn i heimen.

Lars: Takk for tips. Ser nå at SME V armen ikke passer i det hele tatt så forhandleren må ha glemt å byttet til riktig armbord før forsendelse. Greit å bore hull til skruer, men å utvide hullet så armen får plass blir litt verre tror jeg.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    aair skrev:
    Jan: På hjemmesiden til Amazon står det at armer fra 9" - 10,5" + tangentialarmer passer.

FalleA: Takk for det. Tar litt tid med lytteinntrykk, da armbord og armheisen på SME V må fikses først. Dessuten er jeg inne i en liten "gigantoppgradering" selv. I morgen er det å hente ny forsterker. Og så er ny riaa og 160 kg med høyttalere også på vei inn i heimen.

Lars: Takk for tips. Ser nå at SME V armen ikke passer i det hele tatt så forhandleren må ha glemt å byttet til riktig armbord før forsendelse. Greit og bore hull til skruer, men å utvide hullet så armen får plass blir litt verre tror jeg.
    160 kg med høyttalere :eek:
    Er det hemmelig? Hvis ikke fortell fortell! ;)

A

aair

Gjest
    Det er nok en liten hemmelighet foreløpig :), men jeg kan røpe såpass at når alt er på plass så kan jeg kalles Tyskland-venn...

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Er navnet på høyttalerne en gammel film med Terence hill og Bud spencer?

A

aair

Gjest
    Makan til skarpinger her på HFS ;D. Ja, høyst sannsynlig blir det disse høyttalerne. Hvorfor tippet du disse forresten?

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.700
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ser at Oslo HiFI Center har et demo par med T+A Criterion TCI 2 48.995 (75.000)

B

Bollefjes

Gjest
    aair skrev:
    Makan til skarpinger her på HFS ;D. Ja, høyst sannsynlig blir det disse høyttalerne. Hvorfor tippet du disse forresten?

Tja.. tyske høytalere, ca 160 kg......fra en annen tråd: www.schlegelmilch.de ..... rør godt sammen og tilsett litt tipping.. Voila:)

A

aair

Gjest
    Hørte på disse i forrige uke. De skal selges siden de skal ta inn storebroren TCI-1RE for demo. Ligger forøvrig et par TCI 2 på HFS til salgs også.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.828
    Torget vurderinger
    27
    Gratulerer med nydelig spiller aair.

Har hørt denne (eller en broder) i Horten. Jeg ville vel forhørt meg med selger/forhandler før jeg borret for mye i det armboardet. Hva koster et nytt slikt? Hva med å kjøpe et nytt, og ha det andre i reserve? Aldri lurt å "mekke" for mye på et produkt som er så vakkert. (Bare mitt syn).

Og gratulerer med nye høyttalere. Dette var oppgradering ja.

A

aair

Gjest
    Fosse skrev:
    Gratulerer med nydelig spiller aair.

Har hørt denne (eller en broder) i Horten. Jeg ville vel forhørt meg med selger/forhandler før jeg borret for mye i det armboardet. Hva koster et nytt slikt? Hva med å kjøpe et nytt, og ha det andre i reserve? Aldri lurt å "mekke" for mye på et produkt som er så vakkert. (Bare mitt syn).

Og gratulerer med nye høyttalere. Dette var oppgradering ja.
    Takk for det, Fosse :) Nå var det slik at spilleren skulle komme med SME armbord. Dette var avtalt med forhandler så det burde gå greit å få byttet. Jeg var bare litt utålmodig og tenkte å få ting på plass i kveld, men jeg tror jeg venter. Høyttalerne er ennå ikke kjøpt (pga http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,20079.0.html), men etter en lyttesession på OHC med T+A rørutstyr så er jeg veldig lysten på TCI-1 RE siden denne har egen rørforsterker til elektrostatdiskanten.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.828
    Torget vurderinger
    27
    Da ville jeg selv absolutt ha byttet, tro meg, du kommer til å angre hvis du fikler og herjer med dette vakre armboardet i plexiglass. Kan du lage et midlertidig i tre, mens du sender det andre?

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med flott spiller aair. Den tar seg jammen pent ut.
    Jeg har både sett og hør den på messe her i køben. Spilte veldig fint.

Mvh Asbjørn

A

aair

Gjest
    Takk for det, Asbjørn. Amazon-spillere er vel ganske pop i Danmark? Holdt nesten på å kjøpe spilleren fra High End Sound, men kjøpet fra Tyskland ble billigere.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.828
    Torget vurderinger
    27
    Kan armboardet du har mottatt være for Mørch? Jeg vet ikke, men det kunne jo være verdt å sjekke ut. Det er ikke sjeldent man ser Amazon og Mørch i skjønn forening.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn