En tropisk tilværelse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Entropy kan defineres på litt forskjellig vis, men mitt kallenavn har rot i definisjonen om økt uorden.Jeg kjøper mer enn jeg selger, innenfor litt for mange former for hobby. Entropy i mitt lille univers må ses som noe uunngåelig. I forbindelse med flytting føler jeg endelig jeg er klar nok til å forsøke å holde liv i en egen tråd her. Jeg har hatt veldig glede av å følge flere andre tråder her inne, og synes kansje det er på sin plass å ha en egen krok der andre er velkomne til å bombe løs slik jeg har gjort i andres tråder.

    Jeg begynte med lyd (igjen etter noen år med Kenwood og noen gamle apekister) med et 5.1 anlegg med dali mentor høyttalere, og hadde lenge et håp om å ikke ramle ned i hullet.
    …Nå er håpet å ikke grave for dypt.

    Håpet er at denne tråden skal omhandle litt forskjellig angående hvordan det utvikler seg der vi nå skal bo, kansje noe utstyr inn og ut, plater, vasking av plater, dumme spørsmål og rødvinsmarinerte synsinger.

    Trodde jeg skulle hatt flere bilder, men her er noe som viser litt forskjellige rom og oppsett.
    Først ut er første leiligheten jeg kjøpte:
    Egetbygget vegghengt skap med høyttalerne inni.
    IMG_4927.jpeg





    Ny leilighet og ny vegghengt benk. Her var jeg skikkelig gæren hifi-nisse de gangene jeg slapp høyttalerne ut i det fri… trodde jeg.

    IMG_4929.jpeg


    Igjen nytt sted:
    IMG_4931.jpeg

    Her kom PMC inn .
    Koblet også opp rauna og Audiolab her som spilte fint. Men ble brukt på kontor en stund, og nå er håpet å få dette opp i et rom i kjelleren.
    IMG_4959.jpeg



    Nåværende:
    IMG_4932.jpeg




    Så får vi se hvor dette bærer…

    Det kommer mer utfyllende tekst etterhvert. Pappaperm er hektisk!
     
    Sist redigert:

    iGran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Innlegg
    239
    Antall liker
    1.691
    Sted
    Makrokosmos
    Gratulerer med egen tråd! Kult å se at anlegget har vokst, høyttalerne har fått flere elementer, multiple platespiller for hver flytt. Lykke til med anlegget og velkommen to K-bottom 😎.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.078
    Antall liker
    3.523
    Torget vurderinger
    8
    Det så veldig bra ut! Liker når det kommer nye tråder. Alltid gøy å høre andres betraktninger og prioriteringer.
    Kjør på 👍
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Påfyll i «racket».
    For en liten stund tilbake kjøpte jeg @soundscape sin quad44. Veldig på impuls, fordi industridesignet er så ufattelig tøft.
    Så… ble jo utfordringen… hvaslags effekt skal man ha?
    Vurderte noe med purifi og ha forskjellige forforsterkere.

    Men så dukket det opp et sett med av quad44, fm radio og effektforsterker. Eieren hadde kjøpt dette nytt og hadde kvittering…
    Spurte om vedkommende ville selge effekten løst, og det ville han etter noen dagers betenkningstid.

    Innser nå at jeg kun har 2 ting her i stuen som ikke er fra Great britain. Kenwood platespilleren og minium cd spiller.
    Kenwoodspilleren blir, men kunne kansje vært tøft med en britisk cd spiller…
    Ingenting av dette har jo noe å si med mindre det kommer noen bilder, så here goes.

    IMG_4972.jpeg

    IMG_4973.jpeg

    IMG_4975.jpeg
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    IMG_4987.jpeg

    Begynner å forstå rommet litt mer. Mulighetene mellom god lyd når det skal nytes, og en fungerende plassering i hverdagen.
    Istedet for å flytte høyttalerne kan jeg dra sofa, bord og teppe frem i en enkel og rask prosess.
    Da blir lytteposisjonen riktig isforhold til rettvinklet trekant osv, og jeg får en del mindre refleksjon.
    kommer til å gjøre dette mer fremover når lillejenta sover osv og få til et kompromiss som spiller akseptabelt i hverdagssituasjon og best mulig mtp rom osv når man skal kose seg ekstra.

    Det ideelle ville vært å få på plass en bokhylle på bakvegg, som @bjarnetv har, men tror det blir vanskelig estetisk, og en absorberende plate på sidevegg der venstre høyttaler må stå litt nære veggen. Sistnevnte tror jeg at jeg får til ved å skjule dette bak noe kunst, enten veggteppe eller maleri med dyp ramme.

    uansett morro og få teste litt og forstå litt mer
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.817
    Antall liker
    21.771
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    «Akustikkbilder» er ikke vanskelige å få tak i, enten det er med ferdig motiv eller ditt eget.
    IMG_4809.jpeg

    Dette på 100x70 hang i Fri Flyts lokaler til de ble kjøpt av Schibsted, og da fikk jeg det. Nå demper det kjøkkenet vårt. Bippe Valentino Stankelbein i 20 pluss på Venabygdsfjellet i 2014.
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    «Akustikkbilder» er ikke vanskelige å få tak i, enten det er med ferdig motiv eller ditt eget.
    Vis vedlegget 1014033

    Dette på 100x70 hang i Fri Flyts lokaler til de ble kjøpt av Schibsted, og da fikk jeg det. Nå demper det kjøkkenet vårt. Bippe Valentino Stankelbein i 20 pluss på Venabygdsfjellet i 2014.
    Har en rpg absorber jeg tenkte å skjule bak noe:)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Det ideelle ville vært å få på plass en bokhylle på bakvegg, som @bjarnetv har, men tror det blir vanskelig estetisk,
    En helvegg med BBB reoler er da vel aldri vanskelig estetisk!
    (så lenge du har nok bøker og ting å fylle med naturligvis)

    Og så kan du jo også skjule absorbenter inni der, siden de er åpne.
    kun fordeler - ingen bakdeler ;)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.817
    Antall liker
    21.771
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Når det gjelder hyller og slikt er det alltid penest å fylle hele veggen synes jeg. Det er selvfølgelig andre krav som må oppfylles, som at trafikkarealer fungerer også etter at en sofa plutselig står meteren lenger frem på gulvet.
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    IMG_5293.jpeg

    Denne uken har det ramlet inn omkring 25 nye lp plater. En del av å få dette med anlegg til å være gøy, er at også dronningen i huset her skal ha glede av det.
    Jeg handler derfor en del musikk jeg vet hun liker, og når det er fredag og hun spør…. «Elskling, kan du sette på en plate» , da setter jeg som regel på noe jeg vet hun liker, også får jeg utvidet horisonten litt.
    Idag Halsey - Manic.

    God helg!
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    389
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    1
    Påfyll i «racket».
    For en liten stund tilbake kjøpte jeg @soundscape sin quad44. Veldig på impuls, fordi industridesignet er så ufattelig tøft.
    Så… ble jo utfordringen… hvaslags effekt skal man ha?
    Vurderte noe med purifi og ha forskjellige forforsterkere.

    Men så dukket det opp et sett med av quad44, fm radio og effektforsterker. Eieren hadde kjøpt dette nytt og hadde kvittering…
    Spurte om vedkommende ville selge effekten løst, og det ville han etter noen dagers betenkningstid.

    Innser nå at jeg kun har 2 ting her i stuen som ikke er fra Great britain. Kenwood platespilleren og minium cd spiller.
    Kenwoodspilleren blir, men kunne kansje vært tøft med en britisk cd spiller…
    Ingenting av dette har jo noe å si med mindre det kommer noen bilder, så here goes.

    Vis vedlegget 1014014
    Vis vedlegget 1014015
    Vis vedlegget 1014016
    Digger designet på de eldre Quad-sakene😊
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    IMG_5474.jpeg

    De originale føttene til Kd770D ga null demping og var litt vaklete på maks høyde som jeg trenger fordi waxwing bor under spilleren enn så lenge.
    Egeland design som har skrevet her sa ja til å lage platespillerføtter og jeg synes resultatet ble pent.
    Har ikke hatt tid til å spille enda, men virker mye mer stabilt enn det var med de originale føttene.

    IMG_5484.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn