En udugelige statsråd får sparken

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.792
Antall liker
10.227
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Det som er ille, at vi har en statsråd som blir tatt i løgn etter løgn, istedenfor at hun spiller med åpne kort. Spørsmålet er hvor akseptabelt vi syns det er?
Ja, håndteringen av saken er under en hver kritikk. En statsråd med så liten troverdghet - og som burde hatt vett til å være ekstra årvåken etter det som skjedde i hennes forrige jobb, og etter alt bråket ved ansettelsen - kan vi ikke ha. Hun fremstår rett og slett som uklok, lite troverdig og inkompetent. Synd for alle de dyktige innvandrerne som nok kunne gjort en god jobb som minister dessverre. Men før kvelden er omme er hun nok vekk.
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Hadde mine betenkeligheter da hun gikk fra UDI-skandalen og rett inn i regjeringen...

Ikke det at jeg tror at hun ikke er dyktig.
Er vel heller ett spørmål om hun ikke føler seg litt enerådende?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
Selvfølgelig er det kameraderi flere steder enn i AP. Men det ene råtne eplet i kurva blir ikke bra fordi resten av eplene også er råtne.
Hvis meg en politiker det går an og stole på. Jeg har ikke funnet noen.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.928
Antall liker
719
Hva med Siemens?
;D

Nei, dette er ikke til noe slags forsvar for Ommundsen. Hun bør gå.
 
B

Back_Door

Gjest
ErosLoveking skrev:
Det som er ille, at vi har en statsråd som blir tatt i løgn etter løgn, istedenfor at hun spiller med åpne kort. Spørsmålet er hvor akseptabelt vi syns det er?
Tror dette også har en bunn i kulturkollisjon. Det norske kravet om sannferdig fortelling, har ikke den samme betydning lenger sør i Europa. Jeg har selv bodd i Spania. Tviler på at en nødbløff fra en politiker blir lagt like mye merke til der. Denne ministeren vår har jo ikke vokst opp med leverpostei og brunost.. ;)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Forsvarstalen fra Jensemann er ferdig, og hun blir sittende :mad:.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.138
Antall liker
8.766
Torget vurderinger
1
Noen innlegg i denne tråden er fjernet grunnet innhold som ikke er i tråd med Hifisentralens regel nr. 1.

bjornh, moderator
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
f skrev:
Forsvarstalen fra Jensemann er ferdig, og hun blir sittende :mad:.
Det er vel begrenset også for godeste Stoltenberg hvor lenge han kan gå god for denne dama. Vi har nok ikke hørt det siste i denne saken...
 

Biggen

Medlem
Ble medlem
22.06.2003
Innlegg
37
Antall liker
0
Har med interesse lest igjennom denne tråden, og til min forundring kanstatert at vår ¨kjære¨ helseminister ikke er nevnt. Noe mer udugelig har vel ikke sittet i en ministerpost siden hun selv fant opp den kjente ¨bua¨. Å fjerne 3 ministere mens hun blir sittende kan ikke karakteriseres som annet enn ti-årets skivebom.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Du må huske på at det er mange om beinet her. Det er flere kandidater som kjemper om å bli kastet ut av kollegiet, så hun har nok bare hatt uflaks så langt.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.273
Antall liker
6.652
Så så - nå må vi ikke bli for blodtørstige her. Husk de er bare politikere. Forvent ikke for mye.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Ah! rettferdighet
http://www.nrk.no/nyheter/1.4827431
Nå venter jeg bare på at Ida Hjort Kraby fratrer sin stilling som barneombud pga. manglende tilitt.
Deilig å se at media fortsatt har litt makt.
Denne saken er forøvrig en enorm ripe i lakken for Jens Stoltenberg, jeg lurer nesten på om han kan bli sittende etter en slik blunder?
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.928
Antall liker
719
Kraby har nå trukket seg, så nå får vi håpe det beste...
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Ja, skattekameratene har vel allerede gjort mye galt, men den omvendte Robin Hood regjeringen var vel ikke så bra den heller?
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
Nå har hun driti på draget to ganger i løpet av kort tid men alle gode ting er jo som kjent tre, så jeg lurer litt på hvilken overordnet stilling hun blir tilbudt neste gang? :p
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Damen rykker jo oppover i byråkratiet hver gang hun gjør en tabbe, så det neste må nesten bli ... ;)

Var det ikke en stripe med Dilbert en gang som gikk på at man ble flyttet oppover til man traff sitt inkompetansenivå? ;D

Mvh
 
V

villov

Gjest
Pussig at så mange i flere dager skjønte hvilken vei dette måtte gå, bortsett fra Stoltenberg.
Ble litt småkvalm av å høre på han da Manuela fikk sparken og i samme tale stort sett gikk ut på eget forsvar.
Spark Jens! :D
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.928
Antall liker
719
villov skrev:
Pussig at så mange i flere dager skjønte hvilken vei dette måtte gå, bortsett fra Stoltenberg.
Ble litt småkvalm av å høre på han da Manuela fikk sparken og i samme tale stort sett gikk ut på eget forsvar.
Spark Jens! :D
En statsminister kan ikke foreta seg noe på bakgrunn av synsing og tro. Han har nok hatt samme magefølelse som oss andre, men er bundet av formaliteter. Han har blitt lurt av Osmundsen.
 

kns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
68
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Imponert av en "nesten" samlet norsk presse. De beviser her i Ramin O. saken at pressen evner, og at de kan hvis de vil.
Pressen fortjener virkelig ros for god kampvilje, samt for og ha drevet grundig journalistisk undersøkende arbeide i denne mye omtalte saken.

pressen har også sørget for at den alminnelige mann og kvinne har fått bedre innsyn i hva som virkelig foregår på det politiske topplanet i Norge i dag.

At kameraderi, manns diskriminerende kvinnekamp, karriere fremmende kvinnenettverk, eller overdreven snillisme/sympati ovenfor mennesker med minoritets
bakgrunn er noe som til stadighet skinner igjennom, det bekrefter jo bare denne svært omtalte Ramina O saken.

Denne saken bare bekrefter og styrker mine egne tanker og meninger, rundt hvilken stor egoisme og frekkhet enkelte mennesker i samfunnsmessige toppverv, personlig besitter og utøver i Norge i dag.
Alt for ofte sammenblandes denne frekkhetens nådegave/egoismen, med løgner svik og intriger for å nå den karrieremessige toppen. Det ser ut for meg som at enkelte mennesker nesten er forhåndsprogramert (arv,kulturell bakgrunn?) til å inneha/påta seg disse dårlige egenskapene.

Håper denne saken er til ettertanke, denne saken har vist, med en samlet norsk presse i ryggen, over hvilke verdier og etiske normer som aksepteres og gjelder for folk flest i vårt samfunn i dag. Gode eksempler er; rettferdighet, respekt, tillit, sannheten.
Disse samfunnsmessige verdi normer blir til stadighet utfordret av grådige og /eller karriere jagende mennesker i Norge i dag. Men heldigvis vil jeg si, beviser de aller fleste Nordmenn att disse verdi normene fortsatt verdsettes svært høyt, og som det
dermed ikke tillates å hoppe over eller tukles for mye med.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.928
Antall liker
719
Trodde at pressen bare bestod av udugelige SV-ere jeg. Vel, vel, godt jeg tok feil.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.273
Antall liker
6.652
Gjest skrev:
Trodde at pressen bare bestod av udugelige SV-ere jeg. Vel, vel, godt jeg tok feil.
Ingen regel uten unntak. ;D

Jeg trodde du synes SV-ere er nærmest som kapitalister å regne.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.273
Antall liker
6.652
Mannen til Ramin-Osmundsen spør om dette kunne rammet en norsk kvinne.

Godt spørsmål. Jeg vil tro at også enkelte norske kvinner kan være i stand til å lyge for sjefen. Hva tror dere?
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.928
Antall liker
719
Hvis en norsk kvinne i samme verv hadde opptrådt på samme måte så ville behandlingen blitt temmelig mye den samme.

Har det noe med å være gift å gjøre?
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Jeg antar at fru eksministeren er arbeidsløs for tiden. Det er heller ikke sikkert at det vil være så lett å skaffe seg et utkomme, men mitt forslag er en fremtid som sentralbordoperatør. Der må man også ha en glatt tunge.

 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.138
Antall liker
8.766
Torget vurderinger
1
Det er ryddet opp i denne tråden. Personangrep eller usmakeligheter (som regnes til folkskikk) er ikke tillatt jfr. HFS regel 1. Om noen føler seg særs truffet av noe her så er det ikke sikkert at det er tilfelle. Har derfor ryddet bort et par innlegg for å roe gemyttene litt. Høvisk adferd og respekt for HFS, meddebattanter og ikke minst saklige argumenter er normen her på HFS -at man ikke liker regjeringen (eller medlemmer i den) skal respekteres, men får man oppvise den folkeskikk og etikette som dette forumet forutsetter.

La oss prøve å gå foran som gode forbilder, alle sammen her på HFS. Slik som i Taekwon-Do: Jeg skal hjelpe til med å bygge en fredeligere verden som GTF/ITF/NTN er kjent som siste del av elevenes ed -det gjør man som kjent ikke med å opptre ufint og respektløst.


bjornh, moderator
 
G

Gjestemedlem

Gjest
bjornh skrev:
La oss prøve å gå foran som gode forbilder, alle sammen her på HFS. Slik som i Taekwon-Do: Jeg skal hjelpe til med å bygge en fredeligere verden som GTF/ITF/NTN er kjent som siste del av elevenes ed -det gjør man som kjent ikke med å opptre ufint og respektløst.
Hm, ja kanskje vi burde bruke mer til å lære å sparke hverande i hodet og knuse mursteiner med pannebrasken i stedet.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
bjornh skrev:
La oss prøve å gå foran som gode forbilder, alle sammen her på HFS. Slik som i Taekwon-Do: Jeg skal hjelpe til med å bygge en fredeligere verden som GTF/ITF/NTN er kjent som siste del av elevenes ed -det gjør man som kjent ikke med å opptre ufint og respektløst.
Hm, ja kanskje vi burde bruke mer til å lære å sparke hverande i hodet og knuse mursteiner med pannebrasken i stedet.
Huff huff, det der var både ufint og respektløst. Det blir ikke fred på jorden av slikt vet du. :eek:
 
G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
bjornh skrev:
La oss prøve å gå foran som gode forbilder, alle sammen her på HFS. Slik som i Taekwon-Do: Jeg skal hjelpe til med å bygge en fredeligere verden som GTF/ITF/NTN er kjent som siste del av elevenes ed -det gjør man som kjent ikke med å opptre ufint og respektløst.
Hm, ja kanskje vi burde bruke mer til å lære å sparke hverande i hodet og knuse mursteiner med pannebrasken i stedet.
Huff huff, det der var både ufint og respektløst. Det blir ikke fred på jorden av slikt vet du. :eek:
Okei da, jeg får vel gå ut å leie en gammel dame over gaten eller noe slikt som straff.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Okei da, jeg får vel gå ut å leie en gammel dame over gaten eller noe slikt som straff.
Det er vel ikke bare bare i muslimske Tyrkia? Kan en rettroende kvinne ta en mann i hånden, uten å få hodet kappet av?

Vær forsiktig sier nå jeg. Vi ønsker ikke fred på jord for enhver pris.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.581
Antall liker
7.116
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
oddgeir skrev:
Det er vel ikke bare bare i muslimske Tyrkia? Kan en rettroende kvinne ta en mann i hånden, uten å få hodet kappet av?
Tyrkia er sekulært - enn så lenge. Det er jo selvfølgelig krefter der som ønsker å koble religion til staten, men av alle ting, så har militæret sett det som sin oppgave å beskytte staten mot dette. Det har vært flere kupp der militæret har kastet en regjering på dette grunnlaget.

Johan-Kr
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Fenalaar skrev:
oddgeir skrev:
Det er vel ikke bare bare i muslimske Tyrkia? Kan en rettroende kvinne ta en mann i hånden, uten å få hodet kappet av?
Tyrkia er sekulært - enn så lenge. Det er jo selvfølgelig krefter der som ønsker å koble religion til staten, men av alle ting, så har militæret sett det som sin oppgave å beskytte staten mot dette. Det har vært flere kupp der militæret har kastet en regjering på dette grunnlaget.

Johan-Kr
Stemmer det. Og det er ikke kupp i vanlig forstand heller. Det militære har en grunnlovsfestet plikt til å avsette enhver regjering som prøver å endre Tyrkia til en religøs statsdannelse. Det er en grei forsikring å ha.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.273
Antall liker
6.652
Gjestemedlem skrev:
Fenalaar skrev:
oddgeir skrev:
Det er vel ikke bare bare i muslimske Tyrkia? Kan en rettroende kvinne ta en mann i hånden, uten å få hodet kappet av?
Tyrkia er sekulært - enn så lenge. Det er jo selvfølgelig krefter der som ønsker å koble religion til staten, men av alle ting, så har militæret sett det som sin oppgave å beskytte staten mot dette. Det har vært flere kupp der militæret har kastet en regjering på dette grunnlaget.

Johan-Kr
Stemmer det. Og det er ikke kupp i vanlig forstand heller. Det militære har en grunnlovsfestet plikt til å avsette enhver regjering som prøver å endre Tyrkia til en religøs statsdannelse. Det er en grei forsikring å ha.
Flaks for Bondevik at han ikke er tyrker.... ::)
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
BT skrev:
Mannen til Ramin-Osmundsen spør om dette kunne rammet en norsk kvinne.
Ja, det er utvilsomt. Osmundsen er vel norsk, trass sine negroide trekk.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
BBking skrev:
BT skrev:
Mannen til Ramin-Osmundsen spør om dette kunne rammet en norsk kvinne.
Ja, det er utvilsomt. Osmundsen er vel norsk, trass sine negroide trekk.
Hun fikk vel ordnet sitt statsborgerskap via hastebehandling og med påtrykk fra stasministeren i forbindelse med at hun skulle bli regjeringens multietniske alibi.
 
Topp Bunn