Har jobbet litt med denne enkle forforsterkeren.
Kabinett ble i tre. Jeg er jo snekker og denne var ledig for ombygging. Det blir nok ikke endelig løsning. Men det duger for øyeblikket.
Den har fått noen timer i drift. Jeg må si med en gang at den låter bra. Ingenting som stikker seg ut på noen måte.
Bassen er fjellstø. Mellomtonen heller mot det varme, og diskant fyller fint inn uten å virke påtrengende.
Jeg vil kalle den en forforsterker med lave skuldre og en fin spillestil.
Jeg har vært i mellom Dire Straits - Dire Straits fra 1978, David Gilmour også utgitt i 1978, Nazareth - Hair of the dog 1975, Tracy Chapman 1988
Bob Dylan - Desire 1976 og Bob Dylan - Empire Burlesque 1985.
Altså litt av hvert. Alt har den gjennomført med glans i mine ører.
Jeg har montert to utganger på min. Der den driver en Hypex ucd400 til bassen, og en 2A3 rør amp til mellomtone og diskant.
Dette klarer den meget bra. Ingen pusteproblemer overhode. Jeg har sammenlignet med en Lector Zoe preamp med Mullard rør. Denne er nok fyldigere i bassen. Men det er også det hele. The Bstrd spiller like godt oppover slik jeg kan vurdere det. Og det sier litt når man tenker på hvor hyggelig prislappen er.
Konklusjonen min må bli at dette er mye go-lyd for veldig lite penger. Og til de som sitter med ett slikt byggesett i huset. Ikke nøl med å koste på både kanalvelger og fjernkontroll av god kvalitet. Det fortjener denne lille råtassen.