aam01
Hi-Fi freak
Laksen ser utmerket ut og siden den er selvfisket så smakte den nok noe bedre enn den jeg spiste i dag. Men den jeg spiste var også røkt av Frederik og innkjøpt på Fiskeriet. Han har etter hvert blitt veldig god til å røyke fisk.
Jeg har kjent Fredrik siden han startet opp (egentlig på Sollihøgda) og så i Sandvika. Den karen har full peiling på røking (liker ikke å skrive røyking; det minner meg om tobakk) og selvfølgelig også når det gjelder fersk fisk. Kjøtt og modning kan han også mer om enn de fleste; det samme med ost. Hatt noen heftige (og fruktbare) diskusjoner med ham som det faktisk har kommet mye godt ut av. Vi er jo svære i kjeften begge to.Laksen ser utmerket ut og siden den er selvfisket så smakte den nok noe bedre enn den jeg spiste i dag. Men den jeg spiste var også røkt av Frederik og innkjøpt på Fiskeriet. Han har etter hvert blitt veldig god til å røyke fisk.
en liten ting jeg lurer på; - stryker dere laksen selv?Laksen ser utmerket ut og siden den er selvfisket så smakte den nok noe bedre enn den jeg spiste i dag. Men den jeg spiste var også røkt av Frederik og innkjøpt på Fiskeriet. Han har etter hvert blitt veldig god til å røyke fisk.
Orval er belgisk, ja. Rett skal være rett!Ikke fordi det betyr så innmari men rettskalværerett. Orval er ikke Tsjekkiskt men derimot Belgisk
Edit: Artig livsnytertråd forresten! Kudos!
Jeg skal ikke stikke hull på flere covere; gjorde det kun på Rosie Flores-skiven. D-b Truckers-skiven ble det stukket hull kun i plasten. Ny metode senere i kveld.Glad for ny patent på kalenderen.
Uutholdelig tanke å skulle følge med på at det skulle stikkes hull i 24 cover før jul
Synes Linn spilleren ser flott ut med mange muligheter. Den gode omtalen skader heller ikke.
Den har et unipivot-oppheng jeg ikke liker, vinglete saker. Men, som sagt, spiller strålende når stiften først er nedpå.Heia
Pleier ikke å skrive i tråden din og håper det er ok, mye fine bilder og gode betraktninger rundt livets viktigste sider, mat drikke og stimuli. Beklager også at jeg ikke har lest alle postene, men som offentlig ansatt har jeg bare et par timer av hver arbeidsdag til å lese forum.. Lurte bare på hvorfor du bytter ut VPI spilleren din... (håper jeg husker rett på at det er det du har hatt..)
Ikke hvis jeg velger den fra HiFi Stasjonen, ca. 2 mndrs. leveringstid. De andre kan vel skaffes før jul.Blir spennende å se hva du lander på janfrt. Blir det i år?
Det som må justeres er såvidt jeg vet det fjærende chassisopphenget. Jeg kan ikke gå god for intervallene.Ellers ligger det en LP12 på Torget. Selges av Rudi, en kar som har full peiling på vinylspillere. Et spørsmål vedr. Linn LP12: Er det tilfelle at den må justeres ca. en gang i året og hva er som må justeres?
Jepp, det er nok det, bl.a. for at spilleren skal være i vater. Går ut fra at jeg kan utføre slikt selv.Det som må justeres er såvidt jeg vet det fjærende chassisopphenget. Jeg kan ikke gå god for intervallene.Ellers ligger det en LP12 på Torget. Selges av Rudi, en kar som har full peiling på vinylspillere. Et spørsmål vedr. Linn LP12: Er det tilfelle at den må justeres ca. en gang i året og hva er som må justeres?
mvh
Jepp, det er nok det, bl.a. for at spilleren skal være i vater. Går ut fra at jeg kan utføre slikt selv.Det som må justeres er såvidt jeg vet det fjærende chassisopphenget. Jeg kan ikke gå god for intervallene.Ellers ligger det en LP12 på Torget. Selges av Rudi, en kar som har full peiling på vinylspillere. Et spørsmål vedr. Linn LP12: Er det tilfelle at den må justeres ca. en gang i året og hva er som må justeres?
mvh
He, he, men da er det jo bare å tilkalle en fullkompetent fyr fra HFS. Kjenner et par.Jepp, det er nok det, bl.a. for at spilleren skal være i vater. Går ut fra at jeg kan utføre slikt selv.Det som må justeres er såvidt jeg vet det fjærende chassisopphenget. Jeg kan ikke gå god for intervallene.Ellers ligger det en LP12 på Torget. Selges av Rudi, en kar som har full peiling på vinylspillere. Et spørsmål vedr. Linn LP12: Er det tilfelle at den må justeres ca. en gang i året og hva er som må justeres?
mvh
Vet ikke helt. Mener å huske at du bl. a. må snu hele kostebinderiet opp-ned for å få det til. En deal- breaker for meg, men folk er jo så forskjellige....
mvh
Jeg har syyyyyyyyltynn "erfaring" mhp Brinkmanns platespillere, og hans øvrige isenkram.Jeg har fått en henvendelse vedr. denne tyske spilleren og fått tillatelse til å nevne dette i tråden. Den bryter med et av kravene mine, nemlig et vintageaktig utseende.
Noen som har kjennskap til den?
http://brinkmann-audio.com/main.php?...grange&lang=en
Ellers ligger det en LP12 på Torget. Selges av Rudi, en kar som har full peiling på vinylspillere. Et spørsmål vedr. Linn LP12: Er det tilfelle at den må justeres ca. en gang i året og hva er som må justeres?
Like greit.Når det gjelder platespiller, så er LINN ute av soga (altså kona til Atle Brynestad og datteren til Liv Ullman som har slike spillere). Fått mange henvendelser om ikke å satse på den kanten. Fjæringen holder ikke mål og det er dårlige komponenter sammenlignet med eksempelvis andre konstruksjoner.
Finnes ikke noe bedre i hele verden enn godt krydret nystekt tynnribbe med knasende svor!! Blir varm om hjertet når jeg ser slike bilder.Noen spiser Bacalao og andre innvier adventstiden med en Hey-Ba-Ba-Ribba. Kona har stekt og fikset, svoren ble fin og det er hjemmesnekret rødkål til. Bikkja lukter mat noen dager fremover:
Vis vedlegget 351575