Samlede 4 diodebroer på en trafo til 2 forstærkertrin i et kabinet. Der kommer stort set ingen spænding når jeg skruer op på variotrafoen. Dioderne bliver varme. Måler bare 0,6 V på elektrolytterne. Kan ikke overskue hvad der sker.
ja, utifra tegningen ser ut til å være i serieKondisene skal vel stå i parallell og ikke i serie....?
mvh
OMF
Gnd samles først på forstærkeren da det giver bedst bas. Jeg har 0,6 v ud fra ensretterne hvor jeg burde have 8 v ca. Bruger vario trafo ved opstart og tør ikke skru højere op. Kan det være diode arrangementet ? 2 broer hver vikling.ja, utifra tegningen ser ut til å være i serieKondisene skal vel stå i parallell og ikke i serie....?
mvh
OMFeller mangler det jord på enkelte av de -ikke lett å se det på den skjema drossel
![]()
men hva måler du utifra likeretterne?
Lyttene er da vitterlig tegnet i parallell som de skal. Bare med litt uvanlig stor avstand mellom polene.ja, utifra tegningen ser ut til å være i serieKondisene skal vel stå i parallell og ikke i serie....?
mvh
OMFeller mangler det jord på enkelte av de -ikke lett å se det på den skjema drossel
![]()
Har kontroleret alt mener jeg. Man skulle da kunne sætte 2 broer parrallelt på hver vikling ?Lyttene er da vitterlig tegnet i parallell som de skal. Bare med litt uvanlig stor avstand mellom polene.ja, utifra tegningen ser ut til å være i serieKondisene skal vel stå i parallell og ikke i serie....?
mvh
![]()
Mål spenning på trafo sekundær og etter likeretter så ser du fort hvor problemer ligger. Står diodene rett vei?
Ta en kopp kaffe, og prøv igjen... (dessuten er det nødvendigvis ikke snakk om løse dioder (?))Diodene er koblet feil. De skal danne en "sirkel", det vil si pilene skal peke inn i neste, ikke pil mot pil.
Pil mot pil ved + og sådan skal det være.Diodene er koblet feil. De skal danne en "sirkel", det vil si pilene skal peke inn i neste, ikke pil mot pil.