T
Tittentei
Gjest
Dette gjelder ikke bare Hifisentralen, men stort sett alle steder hvor folk med en hobby der bruktbørs er en integrert del henger.
La oss si man kjøper et noe man ikke liker. Er man da ærlig og forteller om de negative tingene? All den tid markedet er snevert, så vil jo dette gjøre produktet vanskeligere å omsette, samt at prisen muligens faller.
En parallell kan trekkes til bransjemagasiner. For at disse skal ha noe å skrive om, så er de avhengige av å få en flyt av informasjon og produkter fra produsenter og importører. Om et slikt magasin stadig kommer med negative omtaler, så selges det færre enheter og produsenter og impørtører trekker seg fra samarbeidet. Konsekvensen for magasinet er at de får lite å skrive om.
Det ligger med andre ord et bias mellom brukere og bruktbørs, samt presse og produsent/importør.
Har folk her noen tanker om dette, og finnes det i såfall måter å promotere ærlighet på?
La oss si man kjøper et noe man ikke liker. Er man da ærlig og forteller om de negative tingene? All den tid markedet er snevert, så vil jo dette gjøre produktet vanskeligere å omsette, samt at prisen muligens faller.
En parallell kan trekkes til bransjemagasiner. For at disse skal ha noe å skrive om, så er de avhengige av å få en flyt av informasjon og produkter fra produsenter og importører. Om et slikt magasin stadig kommer med negative omtaler, så selges det færre enheter og produsenter og impørtører trekker seg fra samarbeidet. Konsekvensen for magasinet er at de får lite å skrive om.
Det ligger med andre ord et bias mellom brukere og bruktbørs, samt presse og produsent/importør.
Har folk her noen tanker om dette, og finnes det i såfall måter å promotere ærlighet på?